Toon posts:

Mobo met 2 agp sloten en raid ondersteuning.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is simpel: Zijn er een beetje goeie mobo's met 2 agp sloten en (eventueel) Raid0 ondersteuning op de markt?

Ik wil namelijk eerst een redelijke grafisch kaartje in mijn pc zetten. En later als ik wat meer geld heb een tweede grafische kaart (matrox voor dtp) er bij prikken. Zodat ik ook lekker dual head kan draaien.

Nu heb ik nooit een mobo gezien met 2 agp sloten... heeft dat als rede dat die niet te betalen zijn. Of kan het gewoon niet (wat me sterk lijkt).

Matrox heeft zelf meestal ook al twee uitgangen. Alleen ik vind het in de eerste plaatst zonduh om de grafische kaart die ik nu koop onbenut te laten. Ten tweede lijkt het mij dat je met twee kaarten je matrox minder bellast (sommige spellen ondersteunt de matrox ook niet voor de volle 100%)

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:12
mobo's met 2 agp-sloten heb ik nog nooit van gehoord, dat bestaat (nog) niet. (Al hoewel ze zeiden dat agp 8x dat wel zou ondersteunen)

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

volgens mij bestaan ze niet, wat je wel kunt doen is een pci en agp kaart naast elkaar zetten. en dan dualhead draaien.

(of je koopt de aldi-pc met 8 agp sleuven >:))

[ Voor 0% gewijzigd door zandpaddo op 15-11-2002 16:55 . Reden: head ipv heid ]

Verwijderd

Volgens mij zijn deze er niet, en als ze er al wel zijn zullen ze erg prijzig zijn.

Ik zou persoonlijk voor de matrox gaan, de pharhelia (??) kan je gewoon 3 beeldschermen op aansluiten.

En als je echt 2 video kaarten wilt hebben neem dan gewoon een simpel pci kaartje erbij, waarom moet je 2 frame rate monsters hebben, je speelt toch maar 1 spel tegelijk en dat doe je dan gewoon op je goede (agp) kaart. Dan laat je je desktop ofzo op je 2e beeldscherm staan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ze bestaan inderdaad nog niet.

Maar AGP8x ondersteunt in theorie inderdaad twéé AGP4x sloten. Je zou anders een PCI-AGP converter kunnen nemen: nieuws: PCI naar AGP+PCI-converter gespot in Japan :)

Verder zijn de GeForce's en Radeons ook wel in PCI verkrijgbaar. Je moet alleen wel goed zoeken. Laat maar, je wilt zeker alleen Matrox..? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mhhh.. das jammer. Dan maar een Matrox kaartje.. maar het is toch moeilijk kiezen. Wat betekent het precies in de praktijk met gamen als ik een Matrox kaartje neem.

Owh wat is een beetje compleet moederboardje met raid ondersteuning (en firewire zou ook wel handig zijn). Een link naar een topic is ook natuurlijk goed voor advies.

Thx for the advice peopelz :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kun je wel gewoon uitzoeken met Google..
[google=matrox review]

Verrijk eventueel de zoekstring met typenaam/nummer dat je in gedachten hebt, zoals:
[google=matrox parhelia review]

En verder is het niet de bedoeling dat we hier een specifiek mobo voor jou gaan uitkiezen. Een echte Tweaker kan wel zélf wat eisen opstellen, de chipset uitzoeken dat daaraan voldoet, eventueel een aansprekend merk kiezen, reviews/specs/info opzoeken met Google/tweakers.net/site van mobofabrikant, de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen en uiteindelijk zélf de mobo uitkiezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Darn jij reageert snel lijkt wel chatten :*) . Kan niet eens mijn vorige bericht aanpassen. :D

Owjah ik wil een P IV tje op het mobotje prikken. En dan 1 gig geheugen der op prikken (wel handig voor dtpen). Ik heb even wat gemist met dat nieuwe geheugen (ken het tot 100 mhz geheugen en 133 mhz geheugen, niet veel dus).

Waar, wat en welk geheugen is een beetje snel om er op te prikken.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja die BalusC heb ik ook heel hoog zitten ... :)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb ff een reviewtje gelezen: "..with the retail card (220/275 MHz) priced at $399, and the OEM Parhelia (200/250 MHz ) checking in at approximately $350. At this price level, it's almost impossible to recommend the cards to the hardcore gaming community, as a GeForce4 Ti 4200 or Radeon 8500 can be had for much less and will yield higher overall framerates.."
http://www.sharkyextreme....icle.php/3211_1376851__10

Dat suckt dus gewoon een beetje, daarom was de oplossing 2 agp sloten ideaal... je kan niet alles hebben :|
Pagina: 1