Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gereedschap set!!??!?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik plaats dit maar bij casemodding. Omdat het toch met de bouw van de pc te maken heeft.

Waar kan ik ergens zo een setje kopen (schroevendraaier,platte bek tang + tang die knipt en een pinset) en ook nog een polsbandje??

Bij de pricewatch vind ik niks en ik heb die gereedschap ook wel apart maar ik heb liever 1 zo een goeie set. Of ik moet alles los kopen. Ik weet dat ik polsbandjes kan krijgen bij de regenboog in heerlen.

Heeft iemand misschien meer informatie voor mij??

Of alles gewoon appart kopen. (dit is dus voor mijn ict opleiding).

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Gewoon bij conrad kopen als je perse een complete set wilt hebben. Daar hebben ze speciale hardware tools koofertjes :D Met tangetjes en polsbandje enzo :)

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Haha, geniale vraag. In de winkel misschien??? |:( 8)7 :X
edit:
Je bouwmarkt of lokale elektronica shop that is

Orange & Red

Verwijderd

C@m!k@z3 schreef op 15 November 2002 @ 16:44:
Goh dat was echt geen flame,

Misschien moet je eens op de HCC kijken als je daar toevallig naar toe gaat. Staan altijd wel kraampjes waar ze die spullen verkopen.

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
zelfs aldi heeft daar acties in voor nog geen 8pleuro :)

Verwijderd

Ik heb mijn setje van zo'n electronica zaakje (city electronical factors) Kost wel wat ;)

Verwijderd

Ik heb in de zomervakantie bij de Aldi een setje gehaalt met dat allemaal erin van Topcraft voor maar 5 eurotjes!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 19:35
Mijn setje komt van de fixet, weet helaas prijs niet meer maar duur was het in ieder geval niet. Kwam uit die grabbelbak bij de kassa dus dat zegt al genoeg.

Post nr 200!!!

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
polsbandje?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij de Mediamarkt in Rotterdam (ook wel bij andere filialen, denk ik) hebben zo'n setje liggen. Rond de 20 euro dacht ik, maar wel van aardige kwaliteit...

They made me do it.

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52

spacy

+++

ik rommel altijd in de goedkope bakken van praxis en gamma,
langzamer hand verzamel je van alles bij elkaar,
en de kwaliteit maakt me niet zoveel uit, want ik gebruik het weinig, en meestal toch op de verkeerde manier ;)

laatst heb ik een set electro tangetjes gehaald (kleiner dan normaal)
m'n mannesman dremel komt uit de aanbieding,
polsbandje ? uh ik ontaard me altijd gewoon aan de kast zelf, voordat ik de onderdeeltjes beet pak.

tip zoek bij praxis anders eens tussen het gereedschap naar het blauwe gereedschap van LUX, is redelijke kwaliteit en niet duur.

ook gebruik ik vaak de kolomboor, cirkelzaag en decoupeerzaag van me pa.

Verwijderd

LeonM schreef op 15 november 2002 @ 16:44:
Gewoon bij conrad kopen als je perse een complete set wilt hebben. Daar hebben ze speciale hardware tools koofertjes :D Met tangetjes en polsbandje enzo :)
Waar staan die al is vragen mag?

Want ik zie nergens op conrad zoiets staan..
Ik wil graag ook wel een setje..
Max prijs 150 eur.

• Mr_x007
  • Laatst online: 08:30
wie gebruiken er eigenlijk wel eens polsbandjes? ikke nooit iig

Verwijderd

Geen polsbandje, geen gereedsschapsetje.......

Leatherman's roeleren!!!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 20:16:
[...]

Waar staan die al is vragen mag?

Want ik zie nergens op conrad zoiets staan..
Ik wil graag ook wel een setje..
Max prijs 150 eur.
Op de site weet ik niet zo goed de weg, maar in de 2002 catalogus staan ze op blz 10.
3 uitvoeringen, van e.18,15 tot e.36,50
PC service kit 802, 900 en 900+ miniatuurtang, polsband en warmtegeleidende pasta.

Advies: stel zelf maar een pakketje samen, dat kan goedkoper.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Qdance
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Schroevendraaiers met magnetische kop roeleren!!.. en idd op de hcc dagen hebben ze vaak leuke setjes te koop voor heel veel minder dan 150 euro

• MrDirect
  • Laatst online: 23:50
Megasellers uit Vianen verkoopt schitterende Belkin toolsets. Echt super kwaliteit, maar de prijs is er ook wel naar.
Koop niet je computer daar, want zij voeren het grootste bout-merk van Europa, nl. ShiTec.
Maar nogmaals, die Belkin toolsets zijn echt super.

edit:

typevout

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Gamma B) De echte "doe het zelfer" ken niet zonder gamma ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:21

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Polsbandjes en ESD matjes hebben dezelfde emotionele waarde als een valhelm of een veiligheidsgordel. Het is gewoon stoer om te zeggen dat je het niet gebruikt want er is nog nooit wat gebeurt - maar wat ben je verrekte blij dat je een helm op hebt als er toch iets is gebeurd!
True, een polsbandje beschermt niet je leven, alleen jouw componenten. Kost toch ook wel wat.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 14:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 21:02:

Leatherman's roeleren!!!
ik bouw AL mijn PC's (ca 15 per maand ;) ) met een standaard kruiskop schroevendraaier en mn Leatherman SuperTool 200 (die schroevendraaier gebruik ik omdat ie magnetisch is, anders gebruikte ik daar ook mn Leatherman voor 8) )

en dat polsbandje: ontaarden aan verwarmingsbuis of nog aangesloten kast... (8>

Launching containers into space

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 14:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Whieee schreef op 15 November 2002 @ 22:43:
[...]

ik bouw AL mijn PC's (ca 15 per maand ;) ) met een standaard kruiskop schroevendraaier en mn Leatherman SuperTool 200 (die schroevendraaier gebruik ik omdat ie magnetisch is, anders gebruikte ik daar ook mn Leatherman voor 8) )

en dat polsbandje: ontaarden aan verwarmingsbuis of nog aangesloten kast... (8>
edit: zolang je niet met je vingers over allerlei contacten gaat 'aaien' is er niks aan de hand (oftewel: pak je kaarten aan de randen en niet zomaar middenop...)

Launching containers into space

Verwijderd

Is er niet ergens een online shop waar je wat schroevendraaiers enzo kan bestellen

een pakketje samen stellen dus..

Verwijderd

Topicstarter
C@m!k@z3 schreef op 15 november 2002 @ 16:44:
edit:
goh het nivo van GoT daalt, hoe zou dat nou komen???

iig bedankt voor de informatie. En tja van die polsbandje dat moet ik van school en normaal thuis ontaard ik mezelf aan de verwarming voordat ik in mijn kast ga frutselen maar op school "moet" je pols bandjes dragen en ik vind dat helemaal niet erg.

Ik kan alles zekers los kopen maar ik vroeg me alleen af of er setjes waren die dus allemaal bij elkaar passen in een nette doosje B) . Want ik heb al hier en daar geinformeerd maar daar hadden ze geen setjes meer.

anders even naar de MM in heerlen :P. Is net geopend.

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52

spacy

+++

Whieee schreef op 15 November 2002 @ 22:46:
[...]

edit: zolang je niet met je vingers over allerlei contacten gaat 'aaien' is er niks aan de hand (oftewel: pak je kaarten aan de randen en niet zomaar middenop...)
(dat was geen edit maar een quote :X )
inderdaad ik zie vaak veel luitjes gewoon geheugen bankjes gewoon volledig in de vuist pakken, videokaarten waar ze met hun vingertjes overal aan zitten.
is dat nu zo moeilijk om even die dingen wat voorzichteriger beet te pakken ?

Verwijderd

Ehm, ik haal voor mijn werk regelmatig pc's uit elkaar, en doe nooit zo'n bandje om, wie pakt er idd nou zijn mamaplank in het midden vast??? Er zitten toch niet voor niets randjes omheen......??

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

nu ga ik even een stomme vraag stellen .. maar wat kan er gebeuren als je een MB vastpakt in het midden .. Heb er namelijk nog nooit over nagedacht dat mij iets kon overkomen.. t is geen buizenversterker of zo ..

• Snipisnap
  • Laatst online: 08-10 13:51
hendrikjan schreef op 16 november 2002 @ 00:01:
nu ga ik even een stomme vraag stellen .. maar wat kan er gebeuren als je een MB vastpakt in het midden .. Heb er namelijk nog nooit over nagedacht dat mij iets kon overkomen.. t is geen buizenversterker of zo ..
Jou kan eigenlijk niks overkomen. Je kan je moederbord alleen behoorlijk mollen. Dan is ie in een keer dood. Niks meer aan te doen.

"It certainly appears so..."

• chromeeh
  • Laatst online: 09:53

chromeeh

the Gnome

C@m!k@z3 schreef op 15 November 2002 @ 16:44:
edit:
D0h! Als je nix beters te melden kun je je er beter niet mee bemoeien ;)
Ik heb zelf een leuk setje van de Topcraft (gekocht in Duitsland), zit alleen geen polsbandje bij...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Ik heb zo'n plastic armbandje dat ik bij de British Racing day kreeg.
Kan ik dit gebruiken als polsbandje?

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 21:02:

Leatherman's roeleren!!!
hehe, idd :) ik heb zelf een Gerber, maar das practisch hetzelfde.
polsbandje??? niet nodig, maar een soldeerbout + tin zou handiger zijn in een tweakersetje :+

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Topicstarter
mooie dingetjes maar ik dacht meer een prijs van 20 euro ofzo :) . Want om nou 40 euro + verzendkosten te betalen voor een setje voor school is een beetje veel. Kijk ik heb al de juiste gereedschap voor mijn computer etc. thuis, maar dat is van mijn vader. Dus daarom dacht ik aan een setje voor +/- 20 euro voor school dat van mijzelf is en natuurlijk betaald mijn vader dat :) . En een polsbandje kan ik los kopen voor 5 euro.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zou gewoon ff langs de Gamma gaan of zo en daar een setje samenstellen. Heb je tenminste de dingen die nodig denkt te hebben en niet allerlei overbodige meuk.

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:18
Check de website Farnell uit, die hebben echt mega super veel gereedschap van uiteenlopende prijzen en kwaliteiten. Ook ESD spullen mocht je die willen kopen.
En nee ik werk niet bij Farnell
Pagina: 1