Toon posts:

[mac] J2EE ontwikkelen in Projectbuilder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niet helemaal osx-expert en heb dus ook een probleem waar ik nog niet uitkom:

Ik wil J2EE applicaties gaan ontwikkelen en heb daarvoor projectbuilder geinstalleerd en jboss. Maar hoe configureer ik projectbuilder zodat ik ook J2EE applicaties kan gaan bouwen? Als ik nu een nieuw project ga bouwen dan kan ik niet kiezen uit een J2EE project namelijk...

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit heb ik ook ooit geprobeert met WebObjects op OSX. Ik kwam er ook niet uit. Na een tijdje was ik het zat en stopte ik ermee. Wat mij frustreede was dat de Projectbuilder spontaan C++ en Java door elkaar heen kan gooien. Je kan beter JDeveloper of JBuilder op OSX installeren. Deze hebben de handige tools hiervoor.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu al twee dagen bezig om een lekker J2EE ontwikkelomgevinkje in OSX op te zetten. JBoss geinstalleerd JBuilder, maar op een of andere manier werkt het niet echt lekker. Iemand die ook op de mac j2ee applicaties ontwikkeld en me wat tips kan geven?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

PB gebruik kan wel, maar lijkt me niet de beste oplossing. Ik zou liever BBEdit nemen met een standaard command-line compiler...
Kijk anders op de developer.apple.com site voor meer info.

WebObjects is toch echt heel wat anders dan J2EE :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
developer.apple.com heb ik al doorgebladerd, maar op een of andere manier wordt er weinig goede j2ee gerelateerde informatie gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Heb Eclipse geinstalleerd en dat ziet er zeer indrukwekkend uit. En freeware :)

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Heb je ook al naar mijn favoriet gekeken: IntelliJ? Niet gratis, maar wel errug handig. Prima integratie met Ant, goede on-the-fly syntax en andere controles. Ik ken niets beters voor het kloppen van Java-code.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Verwijderd

Topicstarter
Ken IntelliJ IDEA ja, maar ik heb een goede omgeving nodig voor m'n afstudeerstage.... Ga er dan geen 100-en guldens aan uitgeven. Maar als ik de onafhankelijke reviews moet geloven komt Eclipse er zeer dicht in de buurt en is de slag zelfs aan het inhalen. Vooral vanwege de modulaire opzet, waardoor er 10 tallen plugins zijn te downloaden.
Pagina: 1