Toon posts:

Gaat wel erg sloom :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pentium 3 450 staan met 64 mb geheugen een sblive en een viper 770 TNT2 kaart. windows erop gezet, nieuwste drivers voor alle kaarten, maar hij gaat zo sloom als dikke stront.. bv. unreal tournament, andere computer in huis pentium 2 400 met een tnt1 kaartje van 8 mb met ook 64 mb geheugen gaat wel een keer zo snel, unreal draait daar gewoon perfect op..

ik heb het idee dat het iets met het geheugen te maken heeft aangezien hij de hele tijd mijn hd nodig heeft en die dat op de andere computer niet doet..

nu weet ik hoe ik windows moet instaleren, kaarten in mijn pc moet drukken drivers instaleren enz.. maar van echte hardware techinsche zaken heb ik weinig verstand..
dus iemand een idee wat hier mis is??

Verwijderd

Ja, ik heb wel een idee wat er mis is :)

Unreal Tournament MOET gewoon minimaal 128mb geheugen hebben. Ik heb zelf ook een Celeron 550 met Matrox G400 MAX 32mb, snel genoeg voor UT in principe. Met 64mb draait hij zo bagger als ik weetniet wat, met 128mb is al dat laden van de harddisk gewoon weg, en draait-ie meteen soepel. Dus wat doe je, je koopt ff een 64mb PC133 dimmetje voor 110 piek ofsow, kastje los, zoekt ... naja, koop eerst dat geheugen maar es en post dan als je niet weet wat je ermee aan moet :)

En de reden dat ie op je PC met TNT1 beter draait, is dat je op die PC waarschijnlijk minder detail settings aan hebt. Als je een snelle videokaart hebt, met 32mb, en je zet dus alle detail aan, dan draait-ie met 64mb natuurlijk nóg trager. Bv. een 64mb machine draait met een TNT1 sneller als met een GeForce.

Verwijderd

Topicstarter
het is dus niet alleen met unreal zo, maar ook met bv photoshop, en om nog maar ff een spel te noemen Delta Force 2.. is alleen (een beetje) vooruit te branden in echt een mega lage resolutie 512* nogwat..
naja geheugen moet er toch nog bij, maar ik vind het zo maf, wat dit is wel errug sloom..

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
dat is inderdaad veels te langzaam....heb je het al geprobeerd met verschillende drivers??

suc6

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb de nieuwste drivers voor sblive erop staan, heb de nieuwste viper 770 drivers geprobeert, heb nu Detonator 3 Drivers erop staan.. helpt niet.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
heb je speciale drivers voor je videokaart nodig?? ( bvb VIA 4in1).. Loopt hij niet perongeluk in AGP 1x?

https://wren.co/join/Devian

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
meer RAM

Verwijderd

Topicstarter
ok, heb er net ff 128 mb bij opgepleurd, heb nu dus 192 mb >:)
hij gaat nu idd sneller, hij hoeft niet meer van de hd te lezen tijdens bv unreal tournament.. alleen gaat ie bij zwaar getekende levels soms nog wat trillerig..
ik heb nu Detonator 3.0 drivers erop staan, welke Detonator drivers zijn voor de viper 770 het best, en waar kan ik die downen. op de website van Nividia staan alleen nog maar 3.0 om te downloaden.
thanxx. :)
Pagina: 1