Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Fanbus] Hoe schema maken

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Ik ben bezig met een schema en nu wil ik dat in de computer zetten. Het is nog heel schematisch door middel van EN, OF poorten en Comparatoren en geheugenmodules.

Welk programma is hier geschikt voor. Want omdat zelf te gaan tekenen zie ik niet zo zitten.

Verder zal ik het hier dan ook posten.

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Autocad meestal :) maar ik heb t met flash gedaan

Zie dit topic

Verwijderd

D'r zijn genoeg progjes om schema's mee te tekenen, maar de ideale heb ik nog niet kunnen vinden.

Als je zoekt op pspice, multisim, crocodile clips, eagle, circuitmaker kom je ze wel tegen.

Ik gebruik zelf EWB, Paint en Fireworks, ja, alle drie voor één schema.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
SmauG schreef op 15 november 2002 @ 16:38:
Autocad meestal :) maar ik heb t met flash gedaan

Zie dit topic
Neeh man, autocad is niet voor schema's!

Voor schema's gebruik je ULTUcap/ULTIboard :)

Verwijderd

:Y) MS Paint ownz :Y)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Paint idd, maar is photoshop misschien niet handig? (omdat je met layers kan werken)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Met MS Word kan je ook heel goed 'tekenen'.

Najaa, lijntjes trekken dan ;)

Use the Search Luke...

Verwijderd

ulead photoimpact werkt het ook wel handig mee volgens mij

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
deze topic ff bekijken

Fan controller via temp

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ik heb ook een schema gemaakt voor een fanbus/baybus, ook met ouderwetse logica, maar ik moet het schema nog universeel leesbaar maken...

En nu vertel ik niets meer, is nog secret! :X

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 11:09

Guldan

Thee-Nerd

Elektronic Workbench (EWB) ik weet niet of dit wat is bij mij op school gebruiken we die altijd.

BWT weet geen site sorry

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb hier een demo'tje van Electronics Workbench UltiBoard.
Dat werkt goed (nu nog een versie zien te vinden waar ik dingen mee kan opslaan, en meer componenten kan plaatsen, dit is echt een niet functionele demo :X)
http://www.ewbeurope.com/demos.html , hier komt het vandaan

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• BSeB
Sorry dat ik nu pas wat van me wat laat horen, maar ik was bij mijn vriendin, (you now - geene kabello). Maareh ga bovenstaande even proberen.

Btw is het geen multisim die ik dan moet gebruiken voor EN en OF poorten etc

Verwijderd

ik heb het al een paar keer voorbij zien komen maar EWB is echt het beste progje daarvoor ik heb het als het goed is ergens liggen hiero ik zoek het wel ff op. Ik weet neit hoe groot het is anders wil ik hetbest ff ergens wegzetten zodat je het kan downloaden. als het erg groot is wil ik het ook wel opsturen (kosten natuurlijk wel voor jou)

• BSeB
Je kunt hem ook op je ftp zetten kan ik hem ook vanaf halen als dat geen probleem is!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Gewoon met paint

iStockphoto

Verwijderd

Mmm, wel met paint, maar niet alles met paint.

Ik doe eerst met bv EWB de componenten en wat lijnen, 't is btw een klierig progje met lijnen, opslaan als bmp-file en dan naar paint.
Met Fireworks dan de tekst erin.

• BSeB
Ik hoef het niet meer in zo'n schema te zetten. Ik was namelijk niet helemaal op de hoogte van een bepaald onderdeel. Door dit onderdeel hoef ik geen ingewikkelde schema's te maken. Ik hoe alleen een transistor, potmeter en een soort diode (vast ingesteld op bepaalde waarde zo'n ding heet een "zener" weet niet of ik het zo goed spel) te hebben en daarmee kan in principe alles gebouwd worden. (Dan moeten er alleen nog wat lampjes en stuf aan toegevoegd worden)

Heb ook een ander idee, maar dat komt pas als ik mijn schema hier heb gepubliceerd van de mijn huidige idee, maar mijn nieuwe idee is veel oneerdender, dat kan ik al wel vertellen.

Werkt dmv een chip die geprogrammeerd word om zelf de voltages in te stellen en alles digitaal dus nog 4 knopjes en 2 schermpjes.

Verwijderd

sorry dat ik zo laat pas reageer maar ik heb wat probleempje met pc achter de rug. ik heb hem gevonden en is maar 14 mb ik ben hem nu aan het uploaden ik zet de url hier zo wel even neer echt snel zal het niet zijn maar geduld is dan ook ff een schone zaak :P

Verwijderd

http://home.wxs.nl/~hoppe361/download/ewb4.zip

daar ken je hem downloaden ( ik weet niet of ik dit hier mag posten zo niet zal hij wel weg gehaald worden an kan je het me ff op msn vragen)

msn = kjell@planet.nl

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
dat wordt n OW denk ik :D

Verwijderd

Ervaring ? :P :P

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 16:00:

daar ken je hem downloaden ( ik weet niet of ik dit hier mag posten zo niet zal hij wel weg gehaald worden an kan je het me ff op msn vragen)

msn = kjell@planet.nl
Dit is niet echt de bedoeling....

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08

Jaymz

Keep on moving !

't is gewoon de demoversie hoor :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:39

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Looki schreef op 24 November 2002 @ 21:45:
[...]

Dit is niet echt de bedoeling....
Als de topic starter de link niet meer ziet dan ziet hij nog wel het msn adres is je quote ;)

• BSeB
Hahahahaha, L:OLZ, btw ik ben met dat programma bezig geweest. Maar viond het niet echt handig. Er zijn volgens mij handigere programma's zijn er btw programma's die de verbindingen meteen sluitend maakt. En waar je de schakeling ook mee kunt testen?

Verwijderd

a kan hem wel testen hoor met dat programma

Verwijderd

ik werk zelf met ulticap & ultiboard (ver 5.72) van ultimate (overgenomen door ewb)
5.72 is de laatste versie (bij mijn weten) die nog als volledig programma op cd staat en die alle nog een code nodig heeft (of je moet demo invullen maar dan kun je niet safen/printen) ik heb een studenten code van iemand gekregen maar dan heb je nog een liemiet op ik meen 350 pinnetjes. ik heb laatst eagle (www.cadsoft.de/freeware.htm) gedownd en die werkt ook wel mooi en heeft veel meer componenten in de lib dan ulticap.

• BSeB
Dit is de babybus die ik wil gaan maken. Kan ik de led die erin zit om aan te geven hoe hard de FAN draaid zacht matig of hard ook vervangen door een 3 kleurenled zodat ik ook kleurveschillen zie?

http://members.home.nl/lodio/baybus.htm

Verwijderd

Aan dat LEDje dat over de fan zit kun je al heel moeilijk iets zien, zit niet veel verschil in felheid of ie nou op 5 of op 10V brandt.

• BSeB
Ja, maar in plaats van die led een driekleurenled. Zal wel is wat klussen.
Pagina: 1