360W koelwater-koeler

Pagina: 1
Acties:

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb n 6x SMP Pentium Pro mobo, en die gaat door water gekoeld worden (geen TECs). Hoe koel ik het koelwater?

De procs verbruiken 60W per stuk, dus de secundaire koeler moet iets meer dan 360W vermogen hebben.

Zelf dacht ik aan een convectorput-radiator met fuckin' veel fans erop, maar waar vind ik die dingen?

Andere ideeeeen zijn welkom natuurlijk (zolang het niet teveel energie slurpt).
De grootte maakt weinig uit (max. 2x2x1 meter) aangezien ik toch geen kast heb waar die joekel in past.

• N8w8
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>www.veenhuizen.nl
www.kusterstho.nl
www.airpur.nl
www.klimaat.nl[/quote]Die gebruiken mij iets teveel energie. Iets anders?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Hoe het koelwater te koelen?

Ik neem aan dat je niet extreem gaat overclocken, dat zal met dat moederbord niet bijzonder kunnen. Dus blijft het bij de 60 watt per stuk, 360 watt totaal.

Wellicht kan je dan een radiator van de sloop gebruiken, of meerdere. Afhankelijk van hoe je opstelling wordt in je kast/rek oid.

Kachelradiatoren zijn ideaal, vrij compact en effectief. Als het even lukt, probeer Opel Kadet radiators te krijgen, deze zijn van koper. Rest is meestal aluminium. Met een paar fans erop heb je zo een fatsoenlijk koelsysteem.

Wil je je koelwater onder kamertemperatuur hebben, dan zal je echter andere maatregelen moeten treffen, maar ik vraag me af ofdat in dit geval zin heeft.

Groeten,

Herman
www.waterkoeling.nl

• N8w8
  • Niet online
Nou, ik kan m van 200 op 233 zetten, dus dat maakt niet veel uit. Koelwater mag dan gewoon rond kamertemperatuur blijven.

Maar een Opel Kadett radiator kan dus wel 360W aan? ff zoeken op zolder dan maar :)

Verwijderd

Volgens mij wil je gewoon met waterkoeling klooien. Je gaat niet extreem overklokken zie ik.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:07

Animal_X

Rodin

Ik koel me water met een mini koelkast waar een radiator met een hp fan op zit.

Dit werkt ideaal, het water blijft onder de 8 graden.

btw me waterkoeling is te koop, kijk hier:
http://www.tweakers.net/aanbod.dsp?ID=6961&DB=a

Greetz,
Animal_X

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• N8w8
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 20:42 schreef klausewitz het volgende:
Volgens mij wil je gewoon met waterkoeling klooien. Je gaat niet extreem overklokken zie ik.[/quote]Dat wist ik al ;)

Verwijderd

Als je meer koelvermogen wilt kan je ook twee kachelradiateurtjes in serie zetten.

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
dit lijkt me een leuk zelfbouw project. kanb je lassen, solderen etc.? maak dan je eigen warmtewisselaar van veel koperen buis..

ik zal es ff zoeken voor wat links..

• N8w8
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dit lijkt me een leuk zelfbouw project. kanb je lassen, solderen etc.? maak dan je eigen warmtewisselaar van veel koperen buis..[/quote]Ik kan niet lassen, wel solderen, maar ik denk dat ik toch maar wat kant-en-klare radiators erbij pak.

Had op overclockers.com wel gelezen over n zelfbouw radiator, maar dat was niet zo'n succes (veel koper, redelijk resultaat).

Nee ik hou het dan toch maar op n paar auto-radiators.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Tegen een autoradiator kan je niet op solderen. Inderdaad staat er ergens een probeersel van flexibel koper-buis, maar een radiatortje van de sloop bleek zodanig veel beter te werken, dat het zonde van de moeite is.

Zoek wel een radiator met een fatsoenlijke slangaansluiting. Zelf heb ik een stapeltje radiators van ford liggen, waar je zo een 16 mm slang op aansluit. Roep maar als je er 1 of 2 wilt. (skiff@xs4all.nl) Sommige radiatoren hebben van die vage aansluitingen....

Herman
www.waterkoeling.nl

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
idd als je gaat voor de effectiviteit dan kan je beter autoradiatoren van de sloop halen. zet er een paar parralel, dan heb je niet eens meer een waterreservoir nodig.

zelf een warmtewisselaar in elkaar prutsen kan je doen of als je het gewoon leuk vindt, of als je een verschikkelijke perfectionist bent (maar dan ben je wel ff bezig)

• N8w8
  • Niet online
K, het worden iig radiators in serie/parallel, met ranzig veel fans erop.

Er moeten nog CPU's in (ben op zoek naar voltage regulator modules), en ik moet nog een kast bouwen, dus het is nog LANG niet af.

BTW als het af is post ik natuurlijk weer. Geef ik de online gemeenschap wat eye-candy (ik kan een ~3Mpix digitale camera regelen dus :)).

Zal je binnenkort een mailtje sturen Herman!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 16:09 schreef Herman het volgende:

Zoek wel een radiator met een fatsoenlijke slangaansluiting. Zelf heb ik een stapeltje radiators van ford liggen, waar je zo een 16 mm slang op aansluit. Roep maar als je er 1 of 2 wilt. (skiff@xs4all.nl) Sommige radiatoren hebben van die vage aansluitingen....[/quote]FFeen vraagje, ik hen ook een watergekoelde pc, ik moet aaleen nog een goede radiator hebben. Hoe groot is zo'n Fort-radiator, past ie misschien in een pc¿ Ik wil alles n; in m'n pc hebben.

Alvast thnks.

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

ALLES IN JE KAST?? :?
Dat is niet handig, omdat je daardoor je kast verwarmt, waardoor je weer bergen case-cooling nodig hebt.. gewoon radiator buiten je kast houden

blaat? BLAAAAAAAAT!

Pagina: 1