dvd -> video

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:01
Als ik mijn mpeg kaart via svhs met tv verbind, kan ik dan de films van tv met mijn videorecorder opnemen, of moet de verbinding dan met scart gaan?
In geval van scart, hoe werkt dat dan?
De video en tv zijn dmv scart verbonden, kunnen de kabels uit de mpeg kaart in de scartingang waar ik nu de videocamera mee aansluit?
Is er kwaliteitsverschil tussen svhs en scart. Daarmee bedoel ik hinderlijk kwaliteitsverschil dat gewone mensen opvalt.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:28
Hmm, dit hangt er van je apparatuur af.
Je had het over de scart waar je je videocamera ook weleens op aansluit? Als je in dat geval ook je videocamera signaal kon opnemen, dan heb je bij aansluiting van je mpeg-kaart dezelfde mogelijkheden.
Of S-VHS beter is dan scart valt nog te bezien. Ten eerste, ook S-VHS kan (naast composiet, dat bedoelde jij waarschijnlijk met "scart") gewoon over scart ingang lopen.
Of je van de S-VHS aansluiting echt iets merkt hangt van je TV en je videorecorder af. Als jij een TV hebt waarop je kunt instellen dat er een S-VHS bron aan je scart hangt (kan met o.a. JVC tv's), dan merk je het verschil duidelijk. Idem geldt voor de videorecorder: als jij een S-VHS videorecorder gebruikt met dito banden, dan merk je dat wel ten opzichte van normale banden.
Het is zelfs nog sterker: als jij de s-vhs uitgang van je mpeg-kaart gebruikt en je sluit die aan op een TV of videorecorder die S-VHS helemaal niet ondersteunt, dan heb je of slecht, of zwart-wit beeld.

Maar nu nog ff een heel ander verhaal: denk je wel om de macrovision-codering die op de meeste DVD's zit (wegens kopieerbeveiliging)? Als je dit niet omzeilt, dan lukt het je dus mooi niet om een DVD film op video op te nemen, want je videorecorder zal dan of dienst wijgeren, of met ondoenlijke slechte kwaliteit opnemen :(

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

je moet het programaatje remote controler downloaden daarmee kan je de macrovision uitzetten. (gebruik een zoekmachine)

Verwijderd

ik gebruik zone selector om macrovision te omzeilen. werkt onder w98 en w2000