[winkelmandje] Offerte

Pagina: 1
Acties:

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 20:23
Net een mooi winkelmandje samengesteld :9. Nou leek het mij een goed idee als hardware leveranciers hierop zouden kunnen offreren. Dat kan mi zowel voor klant (krijgt een lage prijs) als leverancier (kan alles leveren) lucratief zijn. Goed idee voor het pricewatch/winkelmandje gedeelte van T-net?

Verwijderd

Leuk idee, misschien dat de devvers iets kunnen zeggen over de progtechnische haalbaarheid?

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

mijn ervaring is dat als je meer dan twee dingen in het mandje gooit dat er dan hooguit één leverancier is die alles kan leveren. Daarnaast denk ik dat er niet zoveel meer toe te leggen valt op de prijzen die een winkel rekent. Wat in je winkelmandje zit is dus ook gewoon de eindprijs.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-03 16:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik denk inderdaad niet dat veel bedrijven ruimte geven om te onderhandelen van de prijs van een kleine order (als je 50 pc's komt bestellen zal dat anders zijn) en ook niet echt zitten te wachten op mensen die een persoonlijke offerte komen vragen terwijl ze de prijs ook kunnen samenstellen in de internetshop van de betreffende leverancier.

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 20:23
Mijn ervaring is anders. Laatst bij een bekende, goede en niet als de goedkoopste bekend staande hardwareleverancier een heel interessante korting gekregen op een samengestelde, complete pc voor een bekende (waarmee ze meteen weer wel goedkoop waren). Het verschilt volgens mij nogal per pc-onderdeel of er een marge op zit.

Daarnaast is de prijs niet het enige dat meespeelt in de keuze van een offerte/leverancier. De leverancier kan in de buurt zitten, een goede score in de shop-survey hebben of (last but not least) kan op redelijke termijn leveren. Dat laastste is bij veel "goedkope" bedrijven (met weinig voorraad) vaak een probleem. Voor bedrijven die het van de service moeten hebben in plaats van de laagste prijs kan het uitbrengen van een offerte - waarin levertijd en garantievoorwaarden zijn meegenomen - interessant zijn.

Ten slotte in reactie op eerdere opmerkingen: de offerte hoeft niet de complete inhoud van de winkelmand te betreffen en bedrijven kunnen vaak meer leveren dan in hun prijslijst staat (bijvoorbeeld andere types van een merk waarvan ze al dealer zijn).