Toon posts:

[win2000] Kan printer niet installen op client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil op windows2000 client een printer installen (Hp6p) die gekoppeld is aan een WindowsNT4 server via LPT poort.

Windows95 en 98 bakken hebben geen problemen alleen wanneer ik deze printer op een win2000 bak of XP machine wil installen dan krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.brouwersstal.nl/temp/pp.gif

Deze melding krijg ik voordat ik een printer kan selecteren, dus voor het stuurprogramma venster.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:44
dat komt omdat 2k en xp van de nt4 server al te horen krijgen welke printer het is.
Voeg anders even de driver op je server toe.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Waarschijnlijk is er geen W2K printer driver beschikbaar en/of de Nt4 printer is niet compatibel met Windows 2000.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:38

Maximus

PhD i.o.

kijk eens bij printers? en voeg anders gewoon een standaart printer toe. Dit kan gewoon echter je moet dan wel het zelfde merk aangeven en dat het een kleuren printer is.

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Installeer die netwerkprinter eerst eens als lokale printer, dus dat hij iig even de drivers installeert. Probeer het daarna nog eens een keer. Waarschijnlijk werkt het dan wel, en als het werkt kun je de lokale printer wel verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo laat pas reageer, maar heb het hele weekend ziek op bed gelegen.

Als ik via bovenstaande manier de 2000 drivers op de NT4server installeer dan gaat dat idd goed, wil ik vervolgens op de 2kclient de printer(hp6p) wil installen dan geeft hij aan:

File needed: The *.inf on (Unknown) is needed, dit geeft hij elke keer aan, kan alleen geen goeie drivers vinden.

Zal eerst een nieuwe drivers op de NT4server zetten

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Probleem heb ik tijdje terug ook gehad. CD in je server vrotten, ff browsen naar de drivers, en ALLE .inf's rechtermuisknop en install doen. Dan heeft je NT4 server ook w2k & andere drivers, en dan kan je gewoon remote installen.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 18 november 2002 @ 09:59:
Probleem heb ik tijdje terug ook gehad. CD in je server vrotten, ff browsen naar de drivers, en ALLE .inf's rechtermuisknop en install doen. Dan heeft je NT4 server ook w2k & andere drivers, en dan kan je gewoon remote installen.
We praten hier over de cd van NT4????
Pagina: 1