2 netwerkkaarten en geen i-net

Pagina: 1
Acties:

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik heb 2 netwerkkaarten
hij ziet ze allebij maar ik kan niet op internet
eth0 is 3com waar modum aanzit en waar hij ook ip van krijgt
ik krijg dus ip can chello
eth1 is realtek kaarten die is gekoppelt aan mn win2000 workstation.
maar netwerk is latere zorg.

wat et probleem nu is is dat ik niet op internet kom
hij wil niets openen krijg gelijk error.

wat nu gek is tijdens de installatie vroeg ie om voor updates te zoeken en te downloaden en dat deed hij wel!

als ik net configureer doe dan druk je op connect en dan krijg je connecting to internet succefully connected.
maar kom nog steeds niet op internet.

wat doe ik verkeerd ?

Mn distro is mandrake 9

Smile !!!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je moet je registreren op chello.nl. Wat precies de link hier van is ben ik even kwijt. Daar kun je met je chello abbonement gegevens je registreren en dan is je mac adres bij chello weer bekent.

http://provisioning.chello.nl/ volgens mij

/edit ... ik lees je vraag nog een keer en het kan gewoon ook het volgende zijn. De dns van chello ligt er misschien uit. Probeer een andere dns in te vullen. op www.planetinternet.nl kun je de dns van hun zoeken... deze kun je gewoon invullen..en gebruiken

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hij heeft al pdates gedownload dus dat denk ik niet

Smile !!!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:48
met 'route' ingesteld dat je internet-ethernet-kaart default is ?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

The Real Falcon schreef op 15 November 2002 @ 15:34:
/edit ... ik lees je vraag nog een keer en het kan gewoon ook het volgende zijn. De dns van chello ligt er misschien uit. Probeer een andere dns in te vullen. op www.planetinternet.nl kun je de dns van hun zoeken... deze kun je gewoon invullen..en gebruiken
De namservers van chello hebben er bij mij nog nooit uit gelegen.
Mocht dat wel het geval zijn, gebruik dan de nameservers van upc.nl.

De nameservers van planet zijn tegenwoordig niet meer recursief voor gebruikers buiten hun netwerk! Dwz. ze geven alleen info als die toevallig nog in het cache staat, maar doen geen extra moeite voor je, dan krijg je verwijzingen naar root- en TLDservers terug etc. Schiet niet erg op.

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:25
aangezien je wel kan inloggen maar geen internet hebt. neem ik aan dat je route niet goed staat ingesteld waardoor de server niet weet waar hij moet zoeken.

het volgende kan je downloaden om dit goed te krijgen en om meteen het verkeer tussen je 2 netwerk kaarten goed te krijgen

http://endoshield.sourceforge.net/

hier kan je een goed firewall script downloaden dat het verkeer regelt tussen je 2 netwerk kaarten. ben je ook meteen beveiligd.

als het goed is staan je routes dan ook goed.. anders moet je het volgende aanpassen.

route del -net default
route add -net default ppp0

als het goed is moet het dan werken.

ik heb dezelfde configuratie en problemen gehad maar dan met casema cable.
Pagina: 1