Ik word helemaal gek hiero! Ik had me voorgenomen om niet zoveel meer te vragen maar het wat meer zelf uit te zoeken maar bij dit probleem heb ik echt geen enkel idee dus daarom wil ik het toch aan jullie vragen.
Ik doe het volgende: ik open een form(smartform)selecteer een file en druk op een knop. Zodra ik op deze knop druk wordt een ander programma opgestart.
dit programma is een simulatieprogramma van een scopemeter.
Wanneer dit programma is opgestart worden er doormiddel van windowmessaging rij/kolom regels naar dat simulatieprogramma geschreven.
Dit werkt allemaal perfect!
Wanneer ik nu dit alles stopzet en het scherm afsluit waarop alles bijgehouden is en weer terug keer naar het form(smartform) gaat ook nog alles goed..
MAAR: zodra ik smartform af wil sluiten (doormiddel van kruisje of exit button) krijg ik een accesviolation.
de code voor het afsluiten is als volgt:
alles lukt tot de regel: SmartForm->Visible = false;
vanaf dat moment krijg ik dus de acces violation.
heeft iemand enkel idee waarom?
Ik ben er al achter dat zodra de eerste rij/kolom via windowmessaging gestuurd wordt het sluiten al fout gaat.
Ik doe hetzelfde ook in een andere situatie alleen gaat het daar wel goed! maar waarom bij dit form nou niet??
heel erg bedankt
greetz
Ik doe het volgende: ik open een form(smartform)selecteer een file en druk op een knop. Zodra ik op deze knop druk wordt een ander programma opgestart.
dit programma is een simulatieprogramma van een scopemeter.
Wanneer dit programma is opgestart worden er doormiddel van windowmessaging rij/kolom regels naar dat simulatieprogramma geschreven.
Dit werkt allemaal perfect!
Wanneer ik nu dit alles stopzet en het scherm afsluit waarop alles bijgehouden is en weer terug keer naar het form(smartform) gaat ook nog alles goed..
MAAR: zodra ik smartform af wil sluiten (doormiddel van kruisje of exit button) krijg ik een accesviolation.
de code voor het afsluiten is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| ClearTheForm(); //maakt alle edit velden in het form leeg
StressTestForm->Visible=true; // zet "Visible" van het form waarmee
//smartform geopend kan worden op true
SmartForm->Visible = false; // zet "Visible van smartform op false
Overview->Clear(); // niet belangrijk
Overview->Visible = false; // niet belangrijk |
alles lukt tot de regel: SmartForm->Visible = false;
vanaf dat moment krijg ik dus de acces violation.
heeft iemand enkel idee waarom?
Ik ben er al achter dat zodra de eerste rij/kolom via windowmessaging gestuurd wordt het sluiten al fout gaat.
Ik doe hetzelfde ook in een andere situatie alleen gaat het daar wel goed! maar waarom bij dit form nou niet??
heel erg bedankt
greetz
[ Voor 0% gewijzigd door D2k op 18-11-2002 09:08 . Reden: code tag gefixt ]