[H]ard cheating? Watch and learn...

Pagina: 1
Acties:

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
[H]ard becomes [S]oft - lees en oordeel zelf...

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Beetje vaag topic dit.
Waar draait het nou om? De oc? Die is wel netjes ja.

Verwijderd

*Reutel*

Lekker onzin topic :9

MAG 'IE NU WEER DICHT ?????

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Nops - [H]ard heeft fake-benches gepost over de P4 3.06 met hyperthreading - later hebben ze ze gewijzigd (maar nog steeds totaal niet geloofwaardig), en zijn nu iedereen aan het bannen die beweerd dat ze veranderd zijn, ongeloofwaardig zijn, of zelfs maar vragen erover stelt, waaronder JCViggen (hier gekend als DuronDude denk ik) en een hoop andere gerespecteerde oc'ers...
Ze zijn zelf zo ver gegaan van de hele ISP van JCViggen te bannen van de site (telenet vlaanderen - ook mijn provider thuis)

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
aha juist ja..
maar wat moet got daar tegen doen?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 15:10:
Beetje vaag topic dit.
Waar draait het nou om? De oc? Die is wel netjes ja.
heel simpel, gesjoemel met cijfers. Heb net alles doorgelezen en wat mij dus erg opvalt is dit. Nadat er vragen werden gesteld aan een veelste hoog 3dmark2001 score werd onmiddelijk ergens rond middenacht de benchmark aangepast. Dit is al iets heel vreemds. Maar wat nog vreemder is:

Pentium4 2.53: 14883
Pentium4 2.8 : 15264
Pentium4 3.06: 16950
Pentium4 3.06HT: 17829 (later 17329)

Verschil tussen 2.53 en 2.8 = 381 3dmarks
Verschil tussen 2.8 en 3.06 = 1686 3dmarks
Verschil tuseen 2.8 en 3.06HT = 2565 3dmarks

Het is gewoon onmogelijk dat opeens naar de 3.06ghz een gigantische expontiële groei plaats vind als de je kijkt naar het verschil tussen de 2.53 en de 2.4. Het zaakje stinkt gewoon.
Wat helemaal erg is, alle mensen die om uitleg vragen op het forum van www.hardocp.com worden allemaal gebanned. Als dat geen bewijs is van rare donekere praktijken weet ik het ook niet meer 8)7

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Echt dom van [H]ard dat ze de zaak zo in de doofpot stoppen :? Dit krijgen ze recht in hun face terug (ik bedoel, als je als gerespecteerde site wordt uitgegniffeld door OPPainter en DDtung ben je niet goed bezig :P)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Klopt idd geen éne moer van...laat dat soort forums maar met rust

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Lijkt me wel duidelijk dat dit 'gefraudeerd' is... eerst de score veranderen en ontkennen en dan iedereen gaan bannen die er wat over zegt, dat doe je niet als je zeker weet dat het waar is |:(
Overigens: leuk Engels van JC: They really fell through the basket today. :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Miki
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 15:14:
*Reutel*

Lekker onzin topic :9

MAG 'IE NU WEER DICHT ?????
Heb jij er zoveel last van dan??? Als het je niet bevalt hoef je ook niet te reageren. Deze topic is van belang, omdat nu weer eens gesjoemel met bechmarks word aangegeven waarbij doofpot methodes worden toegepast. Hierover mag vind ik wel een discussie over plaats vinden.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Demoniac schreef op 15 November 2002 @ 15:32:
Lijkt me wel duidelijk dat dit 'gefraudeerd' is... eerst de score veranderen en ontkennen en dan iedereen gaan bannen die er wat over zegt, dat doe je niet als je zeker weet dat het waar is |:(
Overigens: leuk Engels van JC: They really fell through the basket today. :+
Hehe inderdaad ;) Hoezo ik ben Nederlander ;)

Wel weer een erg lame actie, de kans dat dit waar is is nogal groot
gezien de genoemde feiten, helaas zie ik iNtel wel meer dit soort dingen doen.
iNtel? ja iNtel ja, ik bedoel, hardwaresites als HardOCP doen dit niet
"zomaar", nogal slecht voor de reputatie, zal wel weer een aardig bedrag
achter zitten... *KUCH* BAPCO *KUCH* THG *KUCH* Sandra *KUCH*

• Demo

Demo

Caesartje schreef op 15 november 2002 @ 15:38:
[...]

Hehe inderdaad ;) Hoezo ik ben Nederlander ;)

Wel weer een erg lame actie, de kans dat dit waar is is nogal groot
gezien de genoemde feiten, helaas zie ik iNtel wel meer dit soort dingen doen.
iNtel? ja iNtel ja, ik bedoel, hardwaresites als HardOCP doen dit niet
"zomaar", nogal slecht voor de reputatie, zal wel weer een aardig bedrag
achter zitten... *KUCH* BAPCO *KUCH* THG *KUCH* Sandra *KUCH*
Ome Tom is er ook goed in ja, met zijn pro-intel en anti-AMD praatjes :r

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Jah echt dom van ze, en ik wilde nog [H] in mijn zijkap modden ... niet meer dus >:)

Verwijderd

Zoals al gezegd, is het een onzin topic.

3DMark varieert gemiddeld 5 tot 7 % per run. T.o.v. 15000 punten is dat dus al gauw een afwijking van maar liefst 900 punten.

Plus was de vierde CPU een ander model P4.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2002 15:47 . Reden: drie is niet vuer ]

Verwijderd

niet dat het me iets boeit ofzo, maar toch best een laffe actie..
(OC'en is voor mensen die geen snelle computer kunnen betalen ;))

• Demo

Demo

klik
Kijk eens naar die onderste lijst... een P4 2.26 die sneller 3Dmarkt dan een AMD 2600+ :? Die ben ik nog nooit tegengekomen...

• Miki
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 15:46:
Zoals al gezegd, is het een onzin topic.

3DMark varieert gemiddeld 5 tot 7 % per run. T.o.v. 15000 punten is dat dus al gauw een afwijking van maar liefst 900 punten.

Plus was de vierde CPU een ander model P4.
Ik wil niet gaan flamen hoor maar word het niet eens eerst tijd dat je de feiten en weetjes eerst gaat uitzoeken? Ander model :? Als je Hyper Threading bedoelt....deze word al sinds 2 jaar meegebakken en daarnaast zijn de scores met en zonder HT. Alle andere hardware sites laten vewachte 3d mark scores zien die in een lineair verband liggen. Kijkend naar Hardocp score hebben we het over een expontiële groei wat dus gewoonweg niet klopt en daarbij worden vraagstellers over de hoge score gebanned. Deze topic gaat NIET OVER afwijking van punten die 3dmark standaard heeft maar over gesjoemel en hierbij is dit dus geen onzin!

Als je graag topic wilt sluiten moet je lekker een eigen forum gaan beginnen of soliciteren voor mod, ik vind jouw argumenten behoorlijk slap en slecht onderbouwd.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Hij zat nog in mijn cache van Opera!
Orgineel:
Afbeeldingslocatie: http://www.teheux.nl/cpu/hardtrick1.jpg

En de huidige:
Afbeeldingslocatie: http://www.teheux.nl/cpu/hardtrick2.gif

Tsja :|

offtopic:
Gebruik mijn plaatjes maar als je ze als "bewijs" wilt posten ergens.

• Miki
Tweakertje schreef op 15 November 2002 @ 16:20:
Hij zat nog in mijn cache van Opera!
Orgineel:
[afbeelding]

En de huidige:
[afbeelding]

Tsja :|

offtopic:
Gebruik mijn plaatjes maar als je ze als "bewijs" wilt posten ergens.
Niet geheel lullig maar er zijn al heel veel mensen die deze pics al hebben. Volg de geplaatste links maar eens. In iedergeval wel bedankt dat je het nu goed duidelijk maakt.
Dit is dus het gesjoemel om drie uur s' nachts om de pentium4 3.06ghz score ietsjes geloofwaardiger te maken. NOT :o

Verwijderd

Yep ze hebben mij en een hoop andere mensen gewoon gebanned omdat we vragen stelden.

Gewoon IP ban en gedaan. geen uitleg. Iedereen die zegt dat de score veranderd is wordt afgedaan als leugenaar.

Wat er is gebeurd is dat om te beginnen de HT score gewoon bullshit is. Eerst was ze ZO veel hoger dat het te erg opviel en hebben ze de foto veranderd. Dit wordt ook door HardOCP afgedaan als leugens. Maar kijk dan eens naar de Index van [H] zélf

Afbeeldingslocatie: http://upload.ipaska.net/112002/hocp111111.jpg

ongeveer de helft van de echt "vaste" leden is geband of vrijwillig vertrokken nu.

Ik heb in die thread op Xtreme ook al de bewijsvoering geleverd waarom de scores van de 3.06 enkel met overklokte kaart kunnen zijn, hoewel dit nergens wordt vermeld, en wordt aangetoond hoeveel sneller de 3.06 is dan de 2.8. Gewoon triest, ik had het zelf nooit verwacht...

• Demo

Demo

Dus het [H]-forum loopt leeg? Misschien is dit wel het einde van [H] dan, aangezien het al op een groot aantal fora geplaatst is.

Verwijderd

Op de tomshardware site in Duitsland zie ik toch wel andere, realistischere getallen.
Daar haalt de p IV 3.06 ghz met ht 15620.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 17:25:
Op de tomshardware site in Duitsland zie ik toch wel andere, realistischere getallen.
Daar haalt de p IV 3.06 ghz met ht 15620.
de 3.06 zou ongeveer 300-400 punten moeten winnen tegenover de 2.80.
1700 marks extra is compleet onrealistisch...

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

heeft die 3.06 dan niet stiekem meer cache of is dat hetzelfde gebleven? In geval 1 verklaart dat de hogere snelheid, maar na de praktijken gelezen te hebben denk ik dat je beter niet meer naar die site kan gaan. Echt zo'n puber site van "kijk es hoe goed wij zijn en iedereen die het tegendeel bewijst krijgt een ban".

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

In de 3d mark 2001 van tomshardware heeft de p IV 2.8 15251. de p IV 3.06 met ht heeft
hier 15620. Een verschil van... 369!
De 3.6 zonder ht heeft 15600.

Edit: DuronDude zit precies goed met zijn schatting!!!
:)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/image017.gif

• Miki
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 17:35:
In de 3d mark 2001 van tomshardware heeft de p IV 2.8 15251. de p IV 3.06 met ht heeft
hier 15620. Een verschil van... 369!
De 3.6 zonder ht heeft 15600.

Edit: DuronDude zit precies goed met zijn schatting!!!
:)

[afbeelding]
Knip en plak :>

Pentium4 2.53: 14883
Pentium4 2.8 : 15264
Pentium4 3.06: 16950
Pentium4 3.06HT: 17829 (later 17329)

Verschil tussen 2.53 en 2.8 = 381 3dmarks
Verschil tussen 2.8 en 3.06 = 1686 3dmarks
Verschil tuseen 2.8 en 3.06HT = 2565 3dmarks
De jump van de 2.8ghz naar 3.06ghz had dus tussen de 350 en 400 moeten liggen en niet richting de 1686 en 2565. Is gewoon overdreven.

Het enige wat ik nu niet leuk vind is: Hardocp was ook de enige die granite bay scores had. Zie ook granite bay topics, ik vrees dat die erg lekkere mem-score ook met een korreltje zout moeten nemen, te meer deze score al overgeclockt was d.m.v. met een FSB van 188 :'(

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40
Ach, ik zal hardocp in elk geval niet missen mocht het ten onder gaan om nooit meer boven te komen. Op matroxusers kwam hij ook al af en toe langs als hij op het punt stond de grond in gestampt te worden. Ook zijn anti-Parhelia acties zijn hem absoluut niet in dank afgenomen (laat me raden, nvidia stond zeker met een zak geld in de hand aan zijn deur een dag later). Vrienden maakt hij zeker niet zo, dat moge duidelijk zijn. tis gewoon een gefrustreerd ventje dat in de pubertijd is blijven hangen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• FMS
  • Niet online

FMS

Tom had een mooie artikel geschreven over Kyle en zijn soort. Tom's Blurb: Battle of Hypocrites vrij oud en welbekend ondertussen.

diep triest |:(

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40
persoonlijk zijn sites zoals hardocp, tomshardware, anandtech, etc al lang van de lijst van betrouwbare bronnen af. verhalen van de users zelf zijn meestal veel betrouwbaarder.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Ik check toch altijd de Fora als ik Hardware info moet hebben (naast de reviews)
als de meeste reviews van een product op 1 lijn zitten is het meestal wel betrouwbaar.
Pagina: 1