Toon posts:

Hoe maak ik al mijn dromen (mijn) realiteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier wil ik wel graag wat over kwijt. Ik interesseer mij al sinds mijn hersenen volledig kunnen functioneren in één bepaald onderwerp.
Ik zal proberen deze filosofische oplossing van alle wereldproblemen uit te leggen en de aandachtige lezer ...

(ik zeg aandachtig want zoals altijd zijn er ook mensen die na 2 zinnen zeggen: "die jongen is mij te zweverig" en laten vervolgens alles het ene oor in en het andere oor uitgaan)

... zal hier zeker stof tot nadenken aan over houden.

Vroeger wilde ik zeerover worden. Piraat, ridder en koning waren het doel in mijn leven. De link naar prins op het witte paard is snel gelegd :-)
Maar goed, ik wilde dat zo graag. Zoals iedere jongen op die leeftijd. Daarna volgden als droom: piloot, commando en de zelfs de nieuwe Paul Elstak. Inmiddels heb ik mijn draai min of meer kunnen vinden. Mijn ogen zijn te slecht voor een F16, ik ben te eigenwijs om commando te worden en Paul Elstak zit 6 hoog in een bejaardentehuis. En dan... laat je al die wensen schieten. Je gelooft er niet meer in. Maar als je er echt aan denkt is dat wat je eigenlijk het liefst zou willen. Hoe krijg je dat voor elkaar? Onmogelijk om piraat te worden als 22 jarige systeembeheerder...

Maar is dat wel zo? Is het niet zo dat je bent wat je denkt dat je bent? Is het niet zo dat het gevoel van "iets zijn" je eigenlijk "iets maakt"? Is het niet zo dat je ALLES maar dan ook ALLES kan doen wat je altijd had willen doen als je jezelf op de een of andere manier voor 100% voor de gek kan houden.

Als je overtuigd bent van het feit dat je met 180 kilometer per uur in een ferrari over de snelweg scheurt, is dat voor jou zo. En niets kan dat "echter" maken dan het al is. Een die-hard gamer die last heeft van meebewegende handen en voeten bij het gamen zal voor een deel misschien weten wat ik bedoel... Maar toch... een computerspel... maar 2 zintuigen worden geprikkeld en dat is lang niet genoeg. Met alleen zien en horen redt je het niet... Je zal onder andere moeten ruiken en je zal moeten voelen....

Dat voelen is misschien wel het belangrijkste. Als je in het zwembad springt voel je het water en voel je precies zonder te kijken tot hoever je onder water bent... Hoe wil je dat in virtual reality namaken? Met een hightech pak? Met techniek?
Ik denk niet dat daar de oplossing ligt... Ik denk dat die dieper ligt.
Neem bijvoorbeeld een man die denkt dat hij een auto is. Uit het leven gegrepen, want ik kende zo'n man die op zijn werk op de gang toeterde als hij langs iemand liep...

Hij IS een auto! Voor zichzelf.
Wat maakt het dan uit of ik hem zie met 2 benen in plaats van 4 wielen? Het gaat er toch om hoe hij het zelf ervaart?

Ik ben er van overtuigd dat je alles kan doen en zijn als je een manier hebt om jezelf voor de gek te houden.
Als iemand met een pesioentje in een flatje in de schilderswijk zichzelf kan wijsmaken dat hij op een veranda in zuid-spanje zit, zijn zijn problemen toch opgelost?
Nog gekker: als iemand in een rolstoel denkt dat hij over het strand van scheveningen aan het rennen is, dan is zijn probleem toch opgelost?

En vanuit deze overtuiging zet ik de volgende stelling neer, die misschien niemand verwacht nu;

"ik denk dat de manier om dit ook maar een beetje te kunnen berijken, in de drugswereld te vinden is."

Hash, weed, XTC, Cocaïne en zelfs LSD: eat your heart out, want er komen straks spullen op de markt die misschien wel de hele wereld zoals wij zien gaan veranderen. Letterlijk en figuurlijk. Ik ben benieuwd... Jij ook?

Verwijderd

Dit doet me meer denken aan de keuze bij de Matrix tussen de 2 pillen. Bij de ene pil geluk, maar geen werkelijkheid, al weet je dat niet. En bij de andere pil de waarheid, hoe erg deze ook mag zijn. Ik ben denk ik zo iemand die de tweede pil zou kiezen.

Verwijderd

Inderdaad... ik reed vroeger op mijn fiets... aan mn handvaten draaiend alsof het een motor was.. En een plezier dat ik er mee had :9

Maar ik moet zeggen dat ik er nooit helemaal van overtuigd was dat ik aan het motor rijden was. Ik weet niet of er mensen zijn die dus wel voor 100% op kunnen gaan in een denkbeeldige situatie?

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 21:59
"ik denk dat de manier om dit ook maar een beetje te kunnen berijken, in de drugswereld te vinden is."

Hash, weed, XTC, Cocaïne en zelfs LSD: eat your heart out, want er komen straks spullen op de markt die misschien wel de hele wereld zoals wij zien gaan veranderen. Letterlijk en figuurlijk. Ik ben benieuwd... Jij ook?
En heb je er wel bij stil gestaan wat al die dingen met je lichaam doen?

Pwnd

Verwijderd

Donderwolk schreef op 15 november 2002 @ 17:56:
[...]

En heb je er wel bij stil gestaan wat al die dingen met je lichaam doen?
zullen we dat effe voor het andere topic houden? ;)

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 21:59
Ok is goed. We nemen gemakshalve maar even aan dat dat spul niet schadelijk is :D
In dat geval kan ik ook nog wel een extra biertje nemen! :+

Pwnd

Verwijderd

Ik zie waar je naartoe wilt gaan, maar volgens mij is het nooit mogelijk om volledig in je fantasie op te gaan zodat je al wat je maar droomt als echt ervaart.
Ik denk dat je er altijd wel bewust van zult zijn dat dit niet de volledige realiteit is.
En als het je dan toch op de één of andere manier lukt, dan zal je na verloop van tijd terug hunkeren naar het ervaren van de echte wereld.
Een mens probeert altijd te streven naar dingen die quasi onmogelijk zijn en als hij het dan toch bereikt heeft dan zal hij na een tijdje terug verlangen naar hoe het vroeger was.

Ik denk dat je niet altijd de extremen moet gaan opzoeken, maar je bewust worden van de realiteit en dat leren aanvaarden.
Een heel moeilijke opgave is dat waar vele mensen nooit in slagen en bijgevolg ongelukkig blijven.

Verwijderd

Sommige mensen met een afwijking/ schade aan hun hersens kunnen volgens mij wel volledig opgaan in hun droompje. Ik zie alleen geen goede toekomst voor de wereld als iedereen maar een portie gaat zitten 'genieten' en verder niks productiefs doet.
In die zin lijkt het me dus beter dat je je leven maar accepteert zoals het is. Je bent achteraf gezien toch niet super-man of de grote volksheld, of die bekende knappe filmster. Maar dat is toch bijna niemand.

• Kouwe_Arie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:42
hehe.. stel dat er zulke pillen om de "markt" zouden komen, zie je straks nog meer gekken rondlopen :D
ik kan zonder die dingen ook al gek doen, je moet er gewoon voor gaan
als je dingen wil bereiken moet je er ook in geloven
that´s the spirit ;)

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
Psychotisch worden. Dan heb je ook je eigen werkelijkheid. Maar echt fijn is het niet :)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Lijkt me niet gezond jezelf terugtrekken in een droomwereldje, het gebeurt vaak met mensen die een psychisch trauma hebben opgelopen, net zoals je pijn in een ledemaat gaat vermijden door het niet te gebruiken, ga je de psychische pijn proberen te ontlopen en daar is de menselijke geest heel vindingrijk in. ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• xentric
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08-2012
Wat is er mis met dromen werkelijkheid maken? Waarom zou je een droom of wens in je verbeelding uit laten komen als hij, met wat meer moeite of zelfs gigantisch veel moeite, werkelijkheid kan worden?

Waar een wil is, is een weg... klinkt simpel, en ik weet dat die weg soms steil omhoog gaat, dan weer recht omlaag en een paar haarspeldbochten maken het helemaal tot een, op het eerste gezicht, onmogelijkheid. Maar vrijwel niets is onmogelijk.

Probeer eens voor jezelf na te gaan wat precies jou ervan weerhoudt om te worden wat je wil zijn of om te doen wat je wilt doen. Zoek het antwoord niet in de dingen om je heen, maar zoek het antwoord in jezelf !

Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Precies, net zoiets als dromen, echter je blijft er stuk langer in naarmate de dosering...
Ik vind dromen een van de mooiere dingen, echter ik droom bijna nooit meer :'(

Verwijderd

Psychologen hebben wel een proeven gedaan met ratten, waarbij het beestje door zijn snuit tegen een knopje te drukken de genotscentra in zijn hersenen kon prikkelen. Het arme beestje deed de hele dag niets anders en ging dood van de honger.

Is dat de brave new world. Een narco-staat, ik vind dat zo'n beetje de ergste wereld die ik mij voor kan stellen. We brengen de een derde van ons leven al dromend door, is dat niet genoeg?

Verwijderd

Allochtoon schreef op 16 november 2002 @ 01:22:
echter ik droom bijna nooit meer :'(
Waarschijnlijk droom je wel, maar je herrinert je er niets van. Mensen die niet dromen worden volgens mij psychotisch.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit meer te denken aan de toekomst.

We staan aan het begin van de medische revolutie. Deze eeuw (als alles goed gaat en we dat redden) zal in het teken staan van de medische wetenschap.
Die medische wetenschap zal straks met uitvindingen komen waar we nu nog niet eens over kunnen nadenken. We zitten allemaal met ons hoofd in de IT hier en we weten allemaal hoe snel het gaat. Denk 's aan een super-computer over 20 jaar. Dat ding zal de ene na de andere uitvinding uitspugen die we ons nog niet eens voor mogelijk hielden.
Maar ik raak off-topic... Wat ik bedoel te zeggen is dat er straks BIJVOORBEELD (is heel belangrijk dat je hier bijvoorbeeld leest) een pilletje op de markt komt die lichamelijk 100% betrouwbaar en veilig is en psychisch 100% effectief.

Alleen zit je dan met het volgende probleem:

Als je voor 100% overtuigd bent van je namaak-wereld... betekend dat dat je neit meer kan herinneren dat je 5 minuten daarvoor dat pilletje op hebt. Dus dat je je niets van de echte wereld kan herinneren... Kun je als je daarna terugbent in de echte wereld, nog wel je namaak-wereld herinneren? Anders wordt het behoorlijk zinloos om dat pilletje te nemen...

Verwijderd

Je beinvloed j leven hier zwaar mee, lichamelijk maar ook geestelijk. Zou god ons expres deze kennis hebben gegeven?? Dadelijk hebben we geen vrouwen meer nodig om onze familie naam te verspreiden!?

Verwijderd

Topicstarter
geen vrouwen meer? wordt ik dan voortaan elke zondagmorgen wakker naast een onbekende monitor?

Verwijderd

Oasis - D'yer wanna be a spaceman

I haven't seen your face round
Since I was a kid
You're bringing back those memories
Of the thing that we did
You're hangin round
And climbing trees
Pretending to fly
D'Yer wanna be a spaceman
And live in the sky

You got how many bills to pay