Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

schakelaartje tussen stroomdraad

Pagina: 1
Acties:

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-11 17:37
omdat me scsi plex brander een coolertje heeft die veels teveel lawaai maakt wil ik tussen de voedings(stroom)draad voor de brander een schakelaartje bouwen.
dan kan ik em dus uitzette als ik em toch niet gebruik.

vraag is: hoef ik alleen een schakelaartje te zetten op het rode draadje?
of moeten ze alle 4 geschakeld worden?

Verwijderd

ik zou gewoon een dubbelpolige schakelaar pakken en dan de gele en rode schakelen, want het kan zijn dat de brander allebei de voltage's gebruikt. Dan weet je zeker dat het goed is.

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
[3secs te laat]
alleen rode en gele
[/3secs te laat]

• PuckStar
weet iemand of het nog nadelige gevolgen kan hebben als ik zomaar de power uit en aan zet van de brander, tijdens uptime?

Verwijderd

1. Een CD-ROM speler maar half van voedingsspanning voorzien is er waarschijnlijk niet echt goed voor. [en dat doe je gedurende heel korte tijd terwijl je de schakelaar aan het overhalen bent. Die 5V en 12V worden nooit PRECIES op het zelfde moment uitgeschakeld]
2. Een CD-ROM speler vindt een denderende voedingsspanning vast niet prettig. [Een schakelaar "stuitert"]
3. Een CD-ROM speler niet voorzien van voedingsspanning, maar wel van een signalen op de IDE-plug is niet bevorderlijk voor zowel CD-ROM speler als je moederbord [latch-up]
4. CD-ROM spelers zijn niet hot-swappable
5. Je SCSI kaart is ook niet hot-swappable
6. Je Windows vindt vast niet fijn als er opeens CD-ROM drives verdwijnen

Al met al: Toch maar niet doen dus. [eventueel kun je wel een schakelaartje in de fan zetten, als je dat ding onnodig vindt draaien]

Verwijderd

Als je je voeding aanzet staat er ook niet tegelijk 12V en 5V op de lijnen en bij het uitzetten van de PC hetzelfde verhaal.

D'r zijn zoveel apparaten die een denderende voedingsspanning krijgen, is geen probleem, vangen de elcootjes wel op.

Als ie stuk gaat van alleen signaal en geen voeding is ie verdomd slecht ontworpen.

Dacht niet dat hotswappable iets met voedingsspanning te maken had

En wat Windows betreft, daar weet ik niks van.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Sluit het koelertje aan op je CD ledje draait ie alleen als je bezig bent met lezen/schrijven ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
deepspace schreef op 15 november 2002 @ 15:12:
Sluit het koelertje aan op je CD ledje draait ie alleen als je bezig bent met lezen/schrijven ;)
Die is orgineel :D

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• PuckStar
hmm tsja behalve dat de cooler gek wordt omdat het ledje toch knipperd?

enne is het serieus? of kan dat echt denk je. zelfde stroom (volt/ampere).

Verwijderd

Nee, zal je wel een schakelingetje bij moeten bouwen

• PuckStar
ik vraag me dus ook af in hoevere die cooler nodig is. alleen tijdens het branden? of altijd? of zelfs eigenlijk helemaal nooit? iemand een id?

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 15:07:
Als je je voeding aanzet staat er ook niet tegelijk 12V en 5V op de lijnen en bij het uitzetten van de PC hetzelfde verhaal.

D'r zijn zoveel apparaten die een denderende voedingsspanning krijgen, is geen probleem, vangen de elcootjes wel op.

Als ie stuk gaat van alleen signaal en geen voeding is ie verdomd slecht ontworpen.

Dacht niet dat hotswappable iets met voedingsspanning te maken had

En wat Windows betreft, daar weet ik niks van.
Wat dacht je dan dat hot swappen is? da's ook een appataat aan stroom koppelen terwijl de datalink al actief is (IDE/SCSI cable)

Wel eens geprobeerd op te starten met een HD zonder stroom? of een CD Speler zonder stroom? SCSI kan dat nog wel, IDE gaat 9 van de 10 keer dus de POST ophangen, omdat ie wel iets ziet op de kabel, maar het geen respons geeft.

Zowel voor IDE als SCSI geldt dat de bus opnieuw geinitialiseerd moet worden als een device aan/los gekoppeld wordt. Heel extreem modden dit, en afgezien van nogal onzinnig, zit je dus ook echt om problemen te vragen :S

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

PuckStar schreef op 15 november 2002 @ 15:21:
[...]

hmm tsja behalve dat de cooler gek wordt omdat het ledje toch knipperd?

enne is het serieus? of kan dat echt denk je. zelfde stroom (volt/ampere).
Eigenlijk was het als grapje bedoeld :+ , maar ik dacht in eerste instantie ook dat jij een grapje maaktje over de schakelaar tussen de power en cdrom.

Toch zou je zoiets misschien serieus kunnen maken, met een of ander schakelingetje erbij, wat de vele pulsjes wat "gladder" maakt en zo de ventilator zijn rondjes laat doen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• PuckStar
hmmja dan denk ik toch maar gewoon een schakelaartje tussen dat coolertje.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

peo ......... ander fannetje?

Iperf

Pagina: 1