Refurbished harddrive?!

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 17:22
Mmm, refurbished betekent toch "opgeknapt" he?

Iemand hier al eerder een nieuwe HD besteld en dan een model gekregen waar netjes REFURBISHED op gedrukt staat?
Lijkt me namelijk niet helemaal kosher als'k een Western Digital Caviar 1000JB bestel. De duurdere reeks met 8MB cache dus.

Heeft zo'n refurbished drive verder nog consequenties?

Iemand ooit al eerder zo'n refurbished HD gekregen voor een nieuwe?'k Ga zeker effe klagen maar als't standaard praktijk is moet'k iets minder fel reageren natuurlijk :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-03 14:28

Arno

PF5A

Lijkt me niet normaal nee. Als je een garantieclaim doet kan ik het me wel voorstellen, maar niet als je een nieuwe disk aanschaft.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• witchdoc
Traag schreef op 15 november 2002 @ 14:40:
Lijkt me niet normaal nee. Als je een garantieclaim doet kan ik het me wel voorstellen, maar niet als je een nieuwe disk aanschaft.
Mja, was een beetje rare situatie.
Ik had namelijk al voor de 2e keer op korte tijd een kapotte IBM drive.
Die heb'k dus wel teruggestuurd. Maar daar kreeg'k ook maar 2/3 van de prijs voor terug omdat'k hem al een tijdje had. Als ik dan bijbetaal voor een nieuwe WD dan lijkt me logisch dat ik ook gewoon een fatsoenlijke, nieuwe WD krijg toch?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Predator

Suffers from split brain

poohbeer schreef op 15 November 2002 @ 15:00:
[...]

Die heb'k dus wel teruggestuurd. Maar daar kreeg'k ook maar 2/3 van de prijs voor terug omdat'k hem al een tijdje had. Als ik dan bijbetaal voor een nieuwe WD dan lijkt me logisch dat ik ook gewoon een fatsoenlijke, nieuwe WD krijg toch?

Ja, terug naar de winkel en je beklag doen. :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:46
poohbeer schreef op 15 november 2002 @ 15:00:
[...]

Die Hd is ook wel fatsoendelijk.
Zal prima werken, en je hebt er gewoon garantie op.

Net zoals een nieuwe hd dus.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Het hoeft geen slechtere schijf te zijn hoor, het kan zelfs een betere zijn, maar in ieder geval moet je erop letten dat je garantietermijn in ieder geval even lang is als een die nieuw is.
poohbeer schreef op 15 November 2002 @ 15:00:
Binnen een garantie termijn behoor je niet bij te hoeven te betalen, wellicht wel bij een verlengde garantietermijn maar verder niet, hier had je gewoon een nieuwe voor moeten krijgen voor de zelfde prijs.

Je mag volgens mij een nieuwe eisen al hoeft een refurbished niet een slechtere te zijn.

Meh ...

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Twarp schreef op 15 november 2002 @ 15:07:
Binnen een garantie termijn behoor je niet bij te hoeven te betalen, wellicht wel bij een verlengde garantietermijn maar verder niet, hier had je gewoon een nieuwe voor moeten krijgen voor de zelfde prijs.
NIet te hoeven idd.... Als je een vergelijkbaar product krijgt, dan zal dat idd kosteloos dienen te zijn. Als het een beter (sneller, groter, etc) product is, kunnen ze wel degelijk een bijbetaling vragen, en dat is dan ook niet meer dan redelijk.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:51

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Quantum deed dat vroeger regelmatig: dan hadden ze wat leverings- of productieproblemen en dan verscheepten ze gewoon de refurby drives als nieuwe....

Op zich geen probleem want die drives gingen langer mee dan de "nieuwe"

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

Verwijderd

Uit ervaring kan ik je zeggen dat refurbished schijven toch de neiging hebben om
eerder defect te gaan als een hagel nieuwe.

Tevens is het zo dat de garantie termijn korter is dan een nieuwe meen ik.

Ik zou als ik jou was even op ww.wdc.com de garantie termijn even checken op de
RMA sectie van de site

• witchdoc
Twarp schreef op 15 november 2002 @ 15:07:
Het hoeft geen slechtere schijf te zijn hoor, het kan zelfs een betere zijn, maar in ieder geval moet je erop letten dat je garantietermijn in ieder geval even lang is als een die nieuw is.
Dat zal ik wel.. maar bij een auto wil je toch ook simpelweg geen 2ehandse, ook al is die in perfecte staat gerepareert? Sleet zit er ALTIJD op hoor, tenzij ze de lagertjes van de harddisk ook vervangen hebben bij reparatie, maar laat ik daar maar aan twijfelen.

Je mag volgens mij een nieuwe eisen al hoeft een refurbished niet een slechtere te zijn.
Ik wou dus geen IBM meer, nadat de 1e z'n vervanging een maand later al weer 60Gig kwijt speelde. Had'k dus inderdaad ingeruilt ern bijgelegt voor een western digital.. zoals in eerste post te lezen is :)

Maar ik zal wel een telefoontje plegen met vriendelijk verzoek om wat uitleg hierover. thx.
Pagina: 1