Toon posts:

Repost: Aldi PC 21/22 Nov specs zijn niet verkeerd...

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik ben van plan om de nieuwe Aldi pc te gaan kopen, dus ik ging even op onderzoek uit wat er allemaal voor leuks in gaat zitten. :9
Ik kwam toen op de volgende sites die exclusief nieuws over de komende Aldi pc heeft:
-1 http://www.pcwelt.de/news/hardware/27227/
-2 http://www.computer-nachr...el/2002/aldi_pc_1102.html

-3 http://www.discountfan.de/artikel/200211/0211aldipc.php

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-nachrichten.de/hardware/bilder/aldi_pc_1102/aldi_pc_1102.jpg

Zover ik kan lezen zal hij de 20/21ste November in de winkel liggen. De specificaties die ik even snel uit het artikel heb gehaald:

Richtprijs 1199 Euro

-Processor: 2,66 Ghz Pentium IV, Northwood, FSB 533mhz, Second Cach 512kb
-Moederboard: SiS 648 van Silicon Integrated
-Geheugen: 256 Megabyte DDR 333 van Siemens
-Grafische kaart : Geforce 4 Ti 4200 , 128 mb ddr geheugen, AGP 8x
-Hardeschijf: Seagate 120 Gigabyte 7200 toeren
-Brander: CRX195A-RP Sony, 40x12x48
-Dvd Speler: 16x
-6 kanaals dolby surroound sound kaartje (kweet niet pecies wat)

En nog wat vulling:
-Voorkant aansluiting: 3 x USB 2.0, 1 x Firewire IEEE 1394, 1 x Kopfhörer, 1 x S-Video-in, 1 x Composite-In, 1 x Gameport, 1 x Mikrofon, 1 x Audio-In.
Achterkant: Tastatur, Maus, COM, LPT1, digitaler Audio-Eingang, 2 x USB 2.0, Netzwerkanschluss (10/100 Mbits), 2 x Firewire IEEE 1394. Audio-Ausgang (Front, Rear, Center/Subwoofer), Mikrofoneingang, zwei Monitor-Anschlüsse, TV-Out (S-Video), TV-Out (Composite) und ein Antenneneingang.
-*Geintergreerde Flashcard reader
-*Mijn duits is niet zo goed maar volgens mij zit er ook een TV/radio tuner in.
En nog een aardig uitgebreid softwarepakket. (jammer geen XP pro)

Nu raden jullie hem al; Wat is HOT _/-\o_ aan dit systeem en wat NOT 8)7 .
Op de sites in het begin is wat meer over de grafische kaart te vinden, de processor is denk wel okey.

Ik wil hem voor Grafisch (en wat gamen) werk gaan gebruiken dus wat meer geheugen er bij kopen zal niet gek zijn. Zijn er voor de rest op dit gebied nog wat adviezen.

Eyz Thx in advance,

Grtz Ivar

Voor de liefhebbers om hun Aldi pctje stil te maken: http://www.pcsilent.de/en/products/aldipc.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 13:55

MrG

rofl :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het posten op het PMG forum werd dit bericht meteen verwijderd (vond dat niet helemaal netjes , verlpaatsen kan ook, maargoed). Ik hoop dat hij hier wel mag staan. Het argument zet je eigen pc in elkaar vind ik een beetje slap. Ik heb genoeg mensen geholpen met het in elkaar zetten van pc's. Alleen deze pc is op dit moment ff wat beter voor mijn portomonnee.

En volgens mij is er wel intresse voor deze pc, al is ut voor een kennis/fammilielid. Die je ff snel aan een pc wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:16
Ik ben meer geinteresseerd in die TFT's ;)

iemand hier wat meer over te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 17:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik vind het op zich geen verkeerd systeempje, maar het is hier nou eenmaal tweakers, dus kan je dat soort antwoorden van 'bouw zelf' wel verwachten dacht ik zo :)

Fine,--> er staat nog geen moederbord-fabrikant bij, alleen de maker van de chipset...
--> die GF4Ti4200, id dat de XP-versie? of de gewone? speel je zware spellen? want bij een (bijvoorbeeld) GF4Ti4200SE is de kloksnelheid van het geheugen en de core sneller :P

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K, kheb de links van Dextor ff bekeken.. Daar heb ik zat aan.

Topic kan wel dicht anders zijn er 3 ;x

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/BILDCOMP.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 08:31
Maar als ik op de Aldi-site kijk zie ik hem alleen niet staan. (Een beetje spelen met de URL helpt overigens wel). Staat hij wel in het krantje?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:23
Not_Disclosed schreef op 15 november 2002 @ 16:37:
Maar als ik op de Aldi-site kijk zie ik hem alleen niet staan.
Idd, van de 20ste zal hij dus wel niet komen :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 20:23
Corrctie: Hij komt wel de 20ste maar niet in Nederland maar in de Aldi van Duitsland... :)

http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Wow, moet zeggen, ziet er niet verkeerd uit :)
Maar kvraag me af hoe de service zal zijn als je zon bak koopt en hij al snel niet blijkt te werken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 18:41
ze verkopen hem alleen en leveren geen service. en trouwens wandel een naar de paradigit of zo? daar zijn dit soort bakken niet veel duurder en ze kunnen je altijd helpen met enige problemen.
deze mensen weten net hoe ze een kassa aan moeten slaan en niet alle technische details die jij op staat te dreunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Quote uit de Ad. :"Moederbord met 3 PCI sleuven. Grafische kaart kan uitgebreid worden dankzij AGP moederbord met 8 sleuven" uhhhh... :?

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Laatst online: 14-09 09:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Gehaktbal schreef op 15 november 2002 @ 19:06:
Wow, moet zeggen, ziet er niet verkeerd uit :)
Maar kvraag me af hoe de service zal zijn als je zon bak koopt en hij al snel niet blijkt te werken :{
dan krijg je meteen je geld weer retour of een nieuwe als die er nog zijn >:)

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie4ever
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
De service van de Aldi computers wordt uitbesteed aan Medion-Lifetec. Die service is prima. Enkele jaren geleden kocht ik een computer bij de Aldi. Na een maand of tien was het moederbord stuk. Op maandag gebeld, dinsdag werd de computer thuis opgehaald en op vrijdag was deze weer terug: het moederbord was vervangen.
http://www.lifetec.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik heb gehoord dat ze hun service nu zelf doen, en niet meer uitbesteden. Ook van hun nieuwe callcenter nog niets slechts gehoord, iemand anders mischien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

krantje komt pas maandag in de winkels, doen ze bewust... hij ligt nu al wel in de magazijnen, dus als je ff stiekem binnensluipt >:)

zie ook m'n post(s) in het andere topic ([SPECS] Nieuwe Aldi PC?)

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik dat de ALDI de laatste tijd erg goed bezig is met hun aanbiedingen met computers. 't is dat ik nog even wil wachten tot er wat benchmarks van de Hammer verschijnen, anders zou ik hard over dit machientje gaan nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:58
Hot :

1. De prijs

Not :

1. Hij's oerlelijk

2. Het is een ALDI pc :)

3. SiS 648 chipset vind ik niet zo geweldig eigenlijk. Heb er van de week nogal wat probs mee gehad (Asus p4s8x mobo, zie de topic's op internet. zo'n 80-90% van de gebruikers heeft problemen met z'n bord) Tevens geeft een 845PE chipset stukken betere performance. (bij mij tenminste, in dezelfde configuratie haalde de de P4S8X 11000 3dmark's en toen deze vervangen was door een P4PE ruim 13000. Geen klein verschil)

4. De sony brander. Ook geen beste ervaringen mee. Heb zelf ooit een HP 8x brander gehad (sony loopwerk zoals wel bekend) en die kapte er al veel te snel mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. idd
2. nou en, da's juist cult
3. zal best, maar je percentage lijkt me behoorlijk overdreven, ik heb er zelf iig geen last van
4. gelukkig zit er een prima garantie bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 21:08:
Toch vind ik dat de ALDI de laatste tijd erg goed bezig is met hun aanbiedingen met computers. 't is dat ik nog even wil wachten tot er wat benchmarks van de Hammer verschijnen, anders zou ik hard over dit machientje gaan nadenken.
Ik vind dat de Lidl harder bezig is om computerhardware te verkopen, bijna iedere week zie ik wel iets wat je aan de computer kan hangen. Vorige week weer een muis enzo.

(ik heb nog nooit een Nederlandse Lidl van binnen gezien, maar ik zie de advertenties in de krant altijd)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 21:23:
1. idd
2. nou en, da's juist cult
3. zal best, maar je percentage lijkt me behoorlijk overdreven, ik heb er zelf iig geen last van
4. gelukkig zit er een prima garantie bij
Overdreven? Ik vrees het ergste. Hieronder een link naar een poll op asusboards.com :

http://www.asusboards.com...on=showresults&pollid=157

Maar goed, hang de 'cult' kenner maar uit en haal dat ding. Pas wel op dat ze je hersens niet inslaan als je een van de laatste probeert te pakken. Nederlanders zijn nogal gevoelig als het op hun 'koopjes' aankomt..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Laatst online: 02-10 17:19
Resistor schreef op 15 november 2002 @ 21:23:
[...]

Ik vind dat de Lidl harder bezig is om computerhardware te verkopen, bijna iedere week zie ik wel iets wat je aan de computer kan hangen. Vorige week weer een muis enzo.

(ik heb nog nooit een Nederlandse Lidl van binnen gezien, maar ik zie de advertenties in de krant altijd)
Ik heb laatst ook een paar Lidl folders gezien waarin ze een computer verkochten. Ik vind ze er een beetje uitzien als een slechte 'My First Sony kloon' (m'n First Sony walkman doet het al 12 jaar prima, alleen die geluidsbegrenzer is kut :Y) ). Aldi pc's zijn meestal prima. Ik ben het wel met dominator eens dat de 845PE chipset beter had geweest. Maar voor de gemiddelde familie lijkt me het een prima pc, zoon kan flink gamen, dochter kan prima msn'en, mamma kan haar receptjes downloaden en pappa kan internet bankieren en een beetje video bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik ben even de pricewatch ingedoken, en ik zou hem niet kunnen samenstellen voor die prijs, zonder kast, toetsenbord, en software (en dat multi I/O bay) kan ik hem niet bij elkaar krijgen.

Ik heb niet overal de goedkoopste componenten genomen, omdat ik de juiste types niet weet, maar ik kom uit op e.1242,-.

Voor de mensen die gewoon een goede complete computer willen: Doen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 15 November 2002 @ 21:47:
[...]

Overdreven? Ik vrees het ergste. Hieronder een link naar een poll op asusboards.com :

http://www.asusboards.com...on=showresults&pollid=157

Maar goed, hang de 'cult' kenner maar uit en haal dat ding. Pas wel op dat ze je hersens niet inslaan als je een van de laatste probeert te pakken. Nederlanders zijn nogal gevoelig als het op hun 'koopjes' aankomt..... ;)
die link van je werkt niet B)

ik koop hem niet, want zoals je aan mijn ondertitel ziet heb ik de vorige al, en mijn budget laat niet elk half jaar een nieuwe comp toe :(

en oh ja, het was die woensdagochtend echt wel knokken bij de aldi! :) >:) :r :o :'( :+ :Y) (8> }:O :X :? 8)7 |:( ;( })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 19-09 22:29
Wel grappig vind ik dat er altijd type's zijn als 'dominator' die weer eens weten dat je een computer niet moet kopen bij een supermarkt en zeker niet bij de Aldi.
Een computer koop ik niet omdat die mooi (ik vind deze zeker niet lelijk) moet zijn maar voor de werking. Als je problemen hebt met het mobo dan istie zo goedkoop dat je die eruit kan mikken en een andere kan er nog wel in. Bovendien 3 jaar garantie...... de garantie op hd's is tegenwoordig ook al 1 jaar. En dit gaat voor de hele computer dus ook op de HD.

Overgens..... ik ben zeer blij met mijn 2Ghz Medion bak van de vorige keer.....

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Link werkt hier wel? Vage shit..... :)

Ennuh, RudiVader? Iedereen roept toch altijd zo hard dat je minimaal 2 JAAR garantie hebt op je spulletjes vanaf begin dit jaar?? Of zit je teveel bij de Aldi om dat gehoord te hebben.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

ik moet eerlijk zeggen dat ik de kast van de nieuwe pc niet eens lelijk vind! wel mooi zelfs!

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 19-09 22:29
Dominator: nieuws: Garantiebeperking Maxtor, Seagate en WD valt mee Deze schijven zijn gewoon met grijze import Nederland binnengekomen. Dus je bent wel voor de garantie van Medion afhankelijk. Voor niet grijze import is het nog steeds 3 jaar.... dus 2 jaar? Maar goed, ze geven in ieder geval een behoorlijke garantie. De Aldi zelf weet verdomd weinig van garantie... zij zijn en blijven alleen distributie punt.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudiVader schreef op 15 november 2002 @ 22:22:
Overgens..... ik ben zeer blij met mijn 2Ghz Medion bak van de vorige keer.....
ikke ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Cool, die al die medion shit is maar 'grijs geimporteerd' enzo? Maar ja 'if it's cheap, it must be good' denken de mensen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopen!, wij hiero hebben destijds ook een 1800+ bij de AH gekocht en dat ding loopt beter als de mijne van 2 maanden oud :D , ligt er natuurlijk wel aan watvoor mobo enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Laatst online: 01-10 15:02

NielsNL

DigiCow

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er tegelijkertijd ook TFT'tjes in de aanbieding zijn...
Deense TFT
Heeft iemand hier wat meer info over?
Zoals responsetijd en aansluitingen.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

Smarron

The bend

Ik weet niet of het ergens anders is gepost, maar de Lidl heeft in z'n krantje ook een dikke aanbieding staat! Het is wel een AMD XP2400+ op een Asus A7V8x KT400. Ik zal even zoeken. Volgens mij was die prijs ongeveer hetzelfde.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

SenZatioN schreef op 15 November 2002 @ 19:14:
Quote uit de Ad. :"Moederbord met 3 PCI sleuven. Grafische kaart kan uitgebreid worden dankzij AGP moederbord met 8 sleuven" uhhhh... :?
Brilliantie inderdaad.... Ze zullen hier Moederbord met AGP8X bedoelen....

3PCI sloten versie van de A7S8X? Weird, of bedoelen ze nog 3 sloten vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 Sloten totaal : 1 blauw voor de combo tv/fm-tuner en modem kaart
2 witte PCI sloten vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 19:17
Medion is een grote OEM account van MSI en daarom zit er ook altijd een MSI mainboard in. Daarnaast hebben de 40.000 van die 648 boardjes opgekocht (stondop digitimes). Dit boardje heeft in de nieuwe Computer Totaal ook de award prijs/kwaliteit gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:24
iemand enig id welke kast het is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is gewoon door medion ontworpen, in die van mij zit een 250 W Fortron voeding, dus dat zal in de nieuwe niet slechter wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede pc, wel jammer dat er "maar" 256 RAM inzit, bij zo'n pc past veel beter 512 mb RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor is nog een slot open, je kunt dus nog opfokken, Masera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen....... :? ik heb nl de Aldi p4 1.8 pc ongeveer een jaartje geleden gekocht.
Is ook erg compleet, wil iemand een bod doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vette PC als je geld hebt kopen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel wu's kan deze nieuwe aldi computer halen bij setti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

wat voor mobo (merk en retail type) zit er in dat ding?
en wie heeft een Lidl krantje dat hij (of zij) ff kan scannen, ter vergelijking

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Ik ben van plan em te kopen, ben enkel een beetje bang omdat het "aldi" is.
Maar aan commentaar van vorige kopers te horen vallen die dik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Aldi Pc staat nu ook op de Aldi site:

(je moet steeds iets van actueel hebben om het te bekijken)
Belgie: http://www.aldi.be/ALDI_BN/home.htm 1299 eutjes
Denemarken: http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm 9999... pepernoten :?
Frankrijk: http://www.aldi.fr/OFFER_F/home.htm 1299 eutjes
Duitsland: http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm 1199 eutjes
Nederland: http://www.aldi.nl/index_nl.htm 1249 eutjes

Er zitten nogal grappige verschillen in de sites: Belgie spant de kroon met z'n 8 agp sloten en 3 pci. Zo'n mega mobo in zo'n klein kasje.. ik vind het belgisch knap :).
Ook vreemd dat elk land het anders neerzet, nahjah dan heb je hem teminste al vanaf alle kanten gezien.

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.be/JPEG/logo%27s/klankDOLBY.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.aldi.be/JPEG/logo%27s/Kopierstation.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.aldi.be/JPEG/logo%27s/1-.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.aldi.be/JPEG/logo%27s/GAME.jpg
*Wel cewl dat je dual head kan draaien :*).

Voor de mensen die belangstelling in een LCD scherm/monitor/printer etc.... hadden.. Die staan der ook bij.

This maar goed dat we een middenmoter zijn bij het prijsverschil, anders had ik weer wat om me op af te reageren }) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 19:49:
[..]
*Wel cewl dat je dual head kan draaien :*).
[..]
Kan ik op deze P.C. 2 van die TFT schermen aansluiten?
Zodat ik een lekkere brede desktop krijg... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yepz een TFT scherm aansluiten als 2e beeldscherm is no prob (dual head draaien is echt vet chill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

Ja, maar kan ik 2 van die schermen die nu ook in de aanbieding zijn op deze PC aansluiten, bij die TFT'tjes hebben ze het namenlijk niet over de aansluiting.
En op die PC zit alleen een DVI en een sub-D.
Of krijg je bij die TFT een DVI -> Sub-D verloopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:24
Ik ben wel van plan om deze pc te kopen, maar dan wil ik wel een paar upgrades gaan doen (bijv. de videokaart) of bijvoorbeeld overplaatsen naar een andere pc hier in huis (bijv. de tv/radio tuner). Mag dat zomaar of moet ik dan de oude onderdelen ook houden voor het geval ik het zooitje terug moet brengen naar de Aldi als ie kapot gaat?
Ik ben ook wel benieuwd of er een officiele licentie bijzit van die softwarepaketten en dan vooral van Windows XP... Weet iemand dat?

En dan heb ik nog een paar vragen. Ik ben niet van alles op de hoogte maar misschien weten jullie of ik er bij de volgende onderdelen op vooruit ga:

(1) Nu in de pc
(2) In de Aldi pc

Videokaart:
(1) Geforce 3 Ti200 (64 mb, 4x AGP)
(2) Geforce 4 Ti4200 (128 mb, 8x AGP)

TV-Kaart:
(1) Pinnacle PCTV Rave (alleen TV, mono geluid)
(2) Medion (TV en Radio, stereo geluid)

Verder vind ik die memorystick e.d. sleufjes wel relaxt want ik heb sinds kort een Sony dig. camera en voor die usb sloten idem dito. Alleen voor de geluidskaart zou ik dan mijn huidige SB Live! Player 1024 wel effe overzetten of misschien de nieuwe Audigy2 halen. En het geheugen moet natuurlijk (minimaal) 256 mb bij... :+
Verder vroeg ik me óók nog af of iemand weet hóe geruisloos die cooler nou is. Zou dat zo rond de 30 decibel liggen of is dat effe wat teveel wishful thinking?

Thanx in advance...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, heb nog wat info binnen die je mischien kan gebruiken...

Het service center doet ( normaal gesproken ) niet al te moeilijk als je er wat andere dingen inzet, mits, zoals al eerder gezegd is, er redelijkerwijs geen te voorkomen schade aan ingebouwde onderdelen is toegebracht.

Medion levert de pc met een OEM versie van XP waarbij tevens een XP cd is bijgeleverd. Ja, er zit een officiele XP home licensie dus bij.

Video kaart van 64 MB is normaal gesproken minder dan 128 MB. Daarom zou ik de 4200 er in laten zitten.
Over de TV kaart kan ik je weinig zinnigs zeggen.

Er zijn vrije slots over, dus je kunt zowel de SB live als het extra geheugen bijsteken.

Wat ik heb gehoord ( niet officieel bevestigd ) is dat deze PC stil is. Heel stil. 30 decibel ? pin me er niet op vast... maar dat zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 21:30:
Okay, heb nog wat info binnen die je mischien kan gebruiken...

Het service center doet ( normaal gesproken ) niet al te moeilijk als je er wat andere dingen inzet, mits, zoals al eerder gezegd is, er redelijkerwijs geen te voorkomen schade aan ingebouwde onderdelen is toegebracht.
Ok das al mooi.
Medion levert de pc met een OEM versie van XP waarbij tevens een XP cd is bijgeleverd. Ja, er zit een officiele XP home licensie dus bij.
Das leuk meegenomen... Nie dak er verder veel aan heb maja...
Video kaart van 64 MB is normaal gesproken minder dan 128 MB. Daarom zou ik de 4200 er in laten zitten.
Over de TV kaart kan ik je weinig zinnigs zeggen.
Ok, dus het is wel een vooruitgang die videokaart... Die TV-Kaart is een kwestie van effe vergelijken dan... Maar radio en stereo is zowiezo al wel makkelijk om erbij te hebben.
Er zijn vrije slots over, dus je kunt zowel de SB live als het extra geheugen bijsteken.
Dat wist ik al ja.
Wat ik heb gehoord ( niet officieel bevestigd ) is dat deze PC stil is. Heel stil. 30 decibel ? pin me er niet op vast... maar dat zou moeten kunnen.
Hmm, naja, ik denk dat ik het er dan maar op gok... Als ik er op tijd bij ben iig.
Zou ik niet dinsdag even langs mogen gaan en dan vragen of ze er 1 opzij leggen of doen ze dat niet? Zou wel makkelijk zijn B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 09:13
dees is zeker gruwelijk.... ff kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die pinacle Rave heb ik bij twee mensen in actie gezien. Die zuigt behoorlijk. Het zal me niet verbazen dat die in de Aldi PC beter is. Er zit trouwens ook een video-IN en audio-IN (en nog 1/2 soorten ingangen) in de aldi pc dus je kan lekker je oude vidoebandtjes digitaal gaan maken ;)

Correctie: Composite in (wtf is dat?), S-Video in, en een Audio in (zal vast wel een keer van pas komen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

composite is de officiële naam voor tulp of cinch stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
Hmm, ik denk dat ik er uiteindelijk toch vanaf zie, omdat er teveel dingen inzitten die ik niet ga gebruiken en waar je toch voor betaald (modem, onboard audio, TV kaart, muis, toetsenbord, al die software, speakers), de slechte overclock- en uitbreidingsmogelijkheden en de onderdelen zijn toch niet allemaal je van het. Ik ga gewoon lekker zelf allemaal losse onderdelen bestellen en een middagje prutsen op mijn kamertje om het zooitje in elkaar te zetten.
Wat ik me dan wel afvraag is of die zogenaamde 'CONNECTXL' (dus dat paneeltje met aan de voorkant met aansluitingen voor memory stick kaart, smart media, compact flash, audio aansluitingen, composite/ s-video uit, usb, enz) aan de voorkant ook los verkrijgbaar is? Want dat lijkt me toch wel verrekte handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
Ow ja, en mijn voorkeur gaat uit naar een Amd XP, met de Zalman CNPS6000CU :7 (vanwege prijs (amd) en overclockbaarheid en geluidssterkte (zalman) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 13:53

Ruudboy

Database Beheerder

Heb indertijd de 2.0 GHz bij Aldi gekocht, fijne pc. Tenminste.. tot vorige week, nu allerlei problemen die volgens mij aan het moederbord liggen.
Ben nu dus erg benieuwd naar die service van hen die zo goed zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJr
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

NielsNL schreef op 17 november 2002 @ 21:15:
Ja, maar kan ik 2 van die schermen die nu ook in de aanbieding zijn op deze PC aansluiten, bij die TFT'tjes hebben ze het namenlijk niet over de aansluiting.
En op die PC zit alleen een DVI en een sub-D.
Of krijg je bij die TFT een DVI -> Sub-D verloopje?
Mijn duits is niet al te best maar uit deze test begrijp ik dat de TFT over een DVI, sub-d en audio aansluiting beschikt. Dus kan je je 2 schermen zonder problemen aansluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJr
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Dubbelpost |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldi kan best wel een vertaler Engels -> Nederlans gebruiken
8x AGP -> AGP moederbord met 8 sleuven. |:(

In Belgische brochure stond ook nog:
533Mhz Frontside Bus -> 533mhz bus vooraan |:(
512kb Second Level Cache -> 512kb Cache gegeugen van het tweede niveau. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.