[PHP] Scripts voorladen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Vroeg me af of het mogelijk was om PHP scripts (includes), die je altijd nodig hebt voor het uitvoeren van je site / applicatie, voor te laden in PHP om de site / applicatie sneller te maken, omdat de functies dan al in geheugen zitten.

Indien mogelijk, hoe kan ik dat het beste regelen?

Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, niet met alleen standaard PHP. Het kan zijn dat dit een van de optimalisaties van bijvoorbeeld PHP accelerator is, maar standaard kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

het is inderdaad mogelijk, maar dat kost je geld (www.zend.com)

verder neemt het laden van includes niet echt belangrijk veel tijd in (uiteraard afhankelijk van de grootte van de includes)

[edit]
je kan aannemen dat php ongeveer 100.000 regels per seconde parst

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Bosmonster

*zucht*

Het lezen van de scripts is niet anders dan het lezen van een minuscuul (voor het OS) bestandje van de HD.. Dit is in principe negeerbaar.

PHP is en blijft een scripttaal, dus voorcompileren lukt niet standaard.. Misschien met ZEND/PHP5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 22:25
Een gratis alternatief voor zend is APC (Alternative PHP Cache). Het is voorlopig alleen maar voor Linux en FreeBSD beschikbaar; http://apc.communityconnect.com/

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Bosmonster schreef op 15 november 2002 @ 14:31:
Het lezen van de scripts is niet anders dan het lezen van een minuscuul (voor het OS) bestandje van de HD.. Dit is in principe negeerbaar.

PHP is en blijft een scripttaal, dus voorcompileren lukt niet standaard.. Misschien met ZEND/PHP5?

Dat is onzin, het maakt een site zeer zeker sneller als niet elke keer alle scripts ingelezen hoeven te worden. ZendAccelerator gaf hier op T.net (de trial dan) een behoorlijke bump qua performance.
Het is negeerbaar als het afentoe voorkomt, nu cached linux gelukkig zelf ook een heleboel, maar uit de tijd dat ik ZendAccel draaide zag je gewoon dat er _erg_veel scripts gecached werden. Voorcompileren = ZendEncoden, maakt een klein beetje uit ;)
_Mo_ schreef op 15 november 2002 @ 14:36:
Een gratis alternatief voor zend is APC (Alternative PHP Cache). Het is voorlopig alleen maar voor Linux en FreeBSD beschikbaar; http://apc.communityconnect.com/
APC kan niet met ZendEncoded bestanden omgaan, hetgeen een erg groot nadeel is.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 22:25
Kees schreef op 15 November 2002 @ 14:40:
APC kan niet met ZendEncoded bestanden omgaan, hetgeen een erg groot nadeel is.
Maar het lijkt me ook niet handig om het door elkaar te gebruiken... Ik neem aan dat de zendencoder de met apc compiled scripts ook niet kan gebruiken, of wel?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Pagina: 1