Vind mijn hdd dit fijn? (pix)

Pagina: 1
Acties:

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een kleine casemod gemaakt om de airflow te verbeteren en om hem stiller te maken (andere CPU koeler). Ook ziet het er vetter uit natuurlijk >:) . (tenminste, dat vind ik dan).

Oh wat was hij ineens stil. Alleen nog een zoem bleef over. Maar wat was dat? De koeler van mijn nieuwe Hercules 3dProphet 9700Pro? Even koeler vastgehouden ( 8)7 ), nee, dat was hem niet.

Dan moest het wel de harde schijf zijn. Dus heb ik hem anders in mijn kast geplaatst: (klik op een plaatje voor de belachelijke 1600x1200 versie.)

overzicht (jaa, kabels zijn nu beter weggewerkt! En ja, die casefan links werkte eerder tegen, zit er nu ook niet meer): Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.versteeg/Radeon/hdd_overview.jpg

closeup: Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.versteeg/Radeon/hdd_closeup.jpg

van voren: Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.versteeg/Radeon/casemod_klein.jpg

En nu is hij STIL! Ik hoor hem nite eens als hij echt aan het werken is. Helaas heb ik het ledje verkeerd aangesloten, dus ik zie niet wat hij allemaal doet. Doe ik wel zodra de ultrabright leds van de IA er zijn!

Mijn vraag: Vind mijn harde schijf dit zo leuk als ik? Het is een IBM 60GXP 60Gb trouwens.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

dit is niet goed voor de hdd, je moet hem eigenlijk altijd horizontaal plaatsen

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03 21:50
in sommige Dell kasten is het standaard dat je HD zoow hangt volgens mij NO prob

succes met je ledje :) mot ik oowk nog doen

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb gehoord dat HP dit vroeger ook wel vaaker heeft gedaan, en ik moet zeggen dat als ik tijdelijk een HD aan een PC hang dat ik dat ook altijd op zo'n manier doe (omdat ik geen slots vrij heb enzo)

hij hangt dan zelfs een beetje scheef aan zijn kabeltje

het leuke is dat technisch gezien je HD er geen last van KAN hebben, aangezien je HDschijf (dat ding dat rond draait) precies rond is en precies in evenwicht. Als het zo zou zijn dat ie niet in evenwicht was zou ik het afraden, maar nu...

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ff een tip : koel die schijf wel goed... Warmte verkort de levensduur van een harde schijf. Aangezien IBM al niet echt betrouwbaar is (dr zijn hier al tig topics over geschreven, voorbeeld: *weer* twee rotte IBMmetjes - meer aan de hand? ), is een leuk koelertje erop ofzo wel slim

if you're gonna be dumb you gotta be though

Verwijderd

tjah, kast op mn werk komt standaard met de hd's verticaal.
(En hey, die verticale maxtor schijf houdt het nu al een stuk langer vol dan dezelfde horizontaal gemonteerd bij mij thuis - die zei binnen 7 maanden al krak ;))

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03 21:50
maaruh op die pics zie ik dat je Sound kaart zonder schroefje vast zin zijn ze op ofzow ik zou er wel 1 in doen :)

ennuh Succes met die schijf (IBM doet soms moeilijk)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

prisselada schreef op 15 November 2002 @ 14:26:
Ff een tip : koel die schijf wel goed... Warmte verkort de levensduur van een harde schijf. Aangezien IBM al niet echt betrouwbaar is (dr zijn hier al tig topics over geschreven, voorbeeld: *weer* twee rotte IBMmetjes - meer aan de hand? ), is een leuk koelertje erop ofzo wel slim
Dan moet je maar eens bij [rml]agent327 in "[ IA] Mega Inkoopaktie 67 produkten"[/rml] kijken. :)

Wanbeleid is ook beleid.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:05
Mijn Maxtor 740 DX ligt nu al een maand of twee op de kop in het isolatieschuim. En tot mijn grote verbasing is hij op de kop koeler en stiller.

Gelukkig heb ik er garantie mee tot 2005.

• JayVee

JayVee

shibby++!

Topicstarter
G4E-PARAD0X schreef op 15 November 2002 @ 14:29:
maaruh op die pics zie ik dat je Sound kaart zonder schroefje vast zin zijn ze op ofzow ik zou er wel 1 in doen :)
ennuh Succes met die schijf (IBM doet soms moeilijk)
hehe, dat met mijn sound kaart heb ik gemerkt ja. Maar net zoals de kabels en de linker casefan is dat allemaal verandert. Nu zit hij WEL vast!

En juist omdat IBM moeilijk doet (en volgens mij zeker de 60GXP serie???) heb ik hem dus nu naast de intake-casefan geplaatst. Komt er steeds verse lucht langs!
Daarvoor was hij echt beetje te warm voor mijn gevoel.

Verwijderd

Maakt niets uit, zolang hij maar precies verticaal of horizontaal hangt, niet scheef dus.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Zolang hij maar niet beweegt maakt het niets uit, ook scheef kan, alleen dan hebben enkele schijven wel problemen.

Meh ...

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Je zou m ook op de bodem van je kast kunnen koppen. Dubbelprijs; horizontaal geplaatst en gelijk die frisse wind eroverheen. Leg desnoods wat geluidsdempende matten eronder. :Y)

Orange & Red

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Zolang je de printplaat maar vrije ruimte of beter nog airflow geeft. (zodat die chips daar niet doorficken van de warmte)

Op de zijkant maakt verder niet zo veel... Kan me wel voorstellen dat naar verloop van tijd de lagers gaan inlopen.. maar goed dan ben je wel eff verder... tegen de tijd dat ie dan dood is is tie toch al niks meer waard.

• JayVee

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Uhm, ik dacht juist dat de platters gekoelt moesten worden. Zou het beter zijn de hdd om te draaien? Hij loopt al een tijdje zo trouwens. Maandje of zo.

Pagina: 1