Toon posts:

[MOHAA Spearhead] Numerieke toetsenbord werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In Medal of Honor gebruik ik de toetsen van het numerieke toetsenbord (keypad) om te bewegen. In Spearhead (demo) wil ik het liefst dezelfde toetsen gebruiken, maar deze schijnen niet te werken.

Voorbeeld: Herkent MoH toets 8 (pijltje omhoog) als 'keypad 8', SP herkent deze als '->', maar dan omhoog. Toets 7 wordt herkend als 'Home', en toets 5 wordt helemaal niet herkend. Ik heb last van dit probleem met zowel numlock aan als uit. Op zich is dit niet zo'n probleem zou je zeggen, ware het niet dat als MoH o.a. de 7 herkent als 'Home' i.p.v. 'keypad 7', ik de 'echte' home-toets niet meer kan toewijzen aan een ander commando.

Ik heb inmiddels geprobeerd via de console de boel te confiuren met 'bind' commands, dat werkt niet. Ook de originele cfg file van MoH gebruiken werkt niet, in het controls menu staan de toewijzingen dan wel correct, maar in het spel zelf kun je dan alleen de default toetsen gebruiken (a, d, f, enz.)

Iemand met hetzelfde probleem en/of een eventuele oplossing?

Verwijderd

Heb je je nummerieke toetsenbord misschien uitstaan ?? :9 :+ :Y)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
Je kan de toetsen gewoon zelf instellen hoor, maar heb je wel de Num Lock aanstaan? (Of uit, weet ik het :P)
En ben je linkshandig? Want ik heb nog nooit iemand met de numpads zien spelen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Num Lock aan of uit; geen verschil. Ik ben gewoon rechts en bedien de muis met mijn rechterhand. De numpads met links (forward, left, use e.d.).

Verwijderd

pas je eens aan en gebruik wasd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels een verklaring gevonden op een ander forum: Het schijnt een bug te zijn die EA al eerder in games had zitten. Zou met de eerste patch verholpen moeten gaan worden.

Hoop ik dan maar. Zo kan ik namelijk niet verder leven.

Edit: eerder gebruikte ik wasd, maar sinds ik het keypad in combinatie met de home-insert-delete-enz keys ontdekt heb...

Geen gekloot met toetsen die scheef zitten t.o.v. elkaar.

Verwijderd

Numlock aan ? :)

Verwijderd

Soepriem, lezen voor je blaat ;)

Verwijderd

Topicstarter
5 antwoorden.

Constructief: 0, en ook nog eens 2 personen die een 'mogelijke oplossing' aandragen die ik al getracht had te ondervangen door het Num Lock verhaal zelf aan te snijden.

Was dit nu Tweakers of FOK! slowchat.

Verwijderd

Eindelijk een medestander!! _/-\o_

Ik speel al jaren shooters met het numerieke gedeelte van m'n toetsenbord en het bevalt me uitstekend!

Verwijderd

jep, ik heb precies hetzelfde probleem. "Blij" te zien dat meer mensen dit hebben. T is erg irri namelijk :(

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
bij mij werkt de muis niet eens :?

ik kan dus lopen met awsd maar niet rondkijken met de muis, terwijl in de menu;s enzo het wel werkt????

PIII 800@804 Mhz

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 17:00
Sorry dat ik dit topic weer omhoog haal, maar is er nou al een oplossing voor dit probleem?
Ik ben ook een echte numpad speler (kan niet wennen aan wasd) en ik vind dit zeer irritant! vooral dat je numpad 5 niet kan instellen. (gebruik ik als back)
Ik heb nu de 2.11 patch maar ik kan het nog steeds niet instellen.

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Verwijderd

Check eens fansite's van het spel. Die hebben meestal wel wat tools voor handen (stuur anders een mail naar de developer)
Pagina: 1