hoe heet deze laptop connector? + pics

Pagina: 1
Acties:

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:08
ik heb in mijn laptop een connector waar ik HEEL graag de pinout van wil weten, maar ik weet niet eens de naam van het beestje.

is er iemand die mij even kan helpen?
ik heb wat pics gemaakt, hoop dat het duidelijk genoeg is.

Alvast SUPER bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/connector1.JPG
Dit is vanbinnen in mijn laptop dus je ziet de connector al zitten. die naam (of gelijk pinout mag ook natuurlijk :) ) wil ik graag weten.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/connectorgroot.JPG
Dit is de connector in het groot, waar het om gaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/plastic.JPG
En dit is de connector die erin gaat, misschien dat jullie hier iets aan zien?
Hij is 40 pins (2 rijen van 20) en ik wil echt heel graag de pinout weten, omdat ik er een normale IDE kabel op wil solderen.

Verwijderd

PCMIA????

• Jackbq
nee het is de connector waar de DVDspeler op aansluit

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
hmmmm, lijkt wel een beetje op zo'n connector van een removable hd bracket, alleen die is 45 pins. Weet je ook of de spanning via deze connector loopt ??
Als deze via die 5 pinnen aan de zijkant loopt zou het best wel eens dezelfde pinverdeling kunnen zijn als een removable hd bracket.

edit:
ik zou niet weten hoe zo'n ding heet eigenlijk

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

wat voor een laptop speelt ook mee. Maar ziet eruit als een normale connector (produktspecifiek) voor een removable bay. Wat zat erin?

*empty*

Verwijderd

ik heb een toshiba satellite 400cdt (d8 ik) en daar wordt ie gebruik voor de externe fdd

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 15:18:
ik heb een toshiba satellite 400cdt (d8 ik) en daar wordt ie gebruik voor de externe fdd
Ik heb een 490xcdt, maar die externe floppydrive connector ziet er toch echt heel anders uit hoor! De connector waar we het hier over hebben zit ook binnen in het notebook, lijkt me erg lastig om een externe floppydrive intern aan te gaan lopen sluiten ;)

• Jackbq
Het gaat om een dvd speler, en de laptop is een asustek F7400

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn dat soort dingen altijd gewoon proprietary standaarden, zal lastig worden om daar iets voor te vinden, vooral bij laptops waar bijvoorbeeld de CD-Rom en de floppydrive in 1 en dezelfde bay kunnen.

• Jackbq
dat is niet het geval zijn aparte bays...

Verwijderd

je kan in iedergeval die power conector naast de connector zien zitten, bij mijn oude compaq was dit voor een A drive of voor extra accu en dergelijken.
Dot lijk mij gewoon een multie bay, weet je het merk niet van dat ding daar kunnen we meer mee.

• Jackbq
jawel or

*laptop is een Hi-grade notino AS7400
*mobo is een asustek F7400

Verwijderd

Tinker schreef op 15 november 2002 @ 15:29:
[...]

Ik heb een 490xcdt, maar die externe floppydrive connector ziet er toch echt heel anders uit hoor! De connector waar we het hier over hebben zit ook binnen in het notebook, lijkt me erg lastig om een externe floppydrive intern aan te gaan lopen sluiten ;)
nou die van mij ziet er toch echt precies zo uit, maar die zit idd wel aan de buitenkant
Pagina: 1