StarTAC schreef op 17 november 2002 @ 16:19:
[...]
De keuze van een telefoon is natuurlijk altijd zeer persoonlijk. En over dat slechtste netwerk van nederland, dat het toevallig misschien niet goed is op de plaatsen waar jij vaak komt is jammer. Maar ik kan overal en altijd bellen, en het bereik wordt alsmaar beter. Tevens is het allemaal voor een zeer schappelijke prijs.
Ik vind uberhaupt niet dat je kan zeggen dat een Netwerk slecht is, dat is namelijk enorm afhankelijk van veel verschillende factoren. Zo ben ik zeer tevreden geweest over Dutchtone, gewoon omdat ik altijd bereik had op de plaatsen waar ik vaak kwam.
Daarom kan je eigenlijk ook nooit goed advies geven over een netwerk, als je niet op dezelfde plaatsen komt als degene aan wie jij het advies geeft. En zo kan je dus omgekeerd ook niet oordelen over een bepaald netwerk.
Hier zijn tests voor, met dekkingskaarten.
1/2. KPN/Vodafone
3. Ben
4. Dutchtone
5. O2
En dat O2 nu reclame maakt met het zogenaamd "goed stil houden" van stiltegebieden begrijp ik niet. Het is namelijk nooit "maar goed ook" dat je ergens geen bereik hebt. Als ik niet gebeld wil worden zet ik mijn telefoon wel uit.
En dat het plaatsafhankelijk is, is logisch, maar het feit dat mijn vrienden (zelfs die met Ben) mijn KPN (nu Vodafone btw) GSM moesten lenen om te kunnen bellen, bij een kamp op Schiermonnikoog zegt me genoeg.
Ik wil overal kunnen bellen, en niet alleen daar waar "ik vaak kom". Zoals ik vele O2 en Dutchtone gebruikers hoor roepen, als motivatie voor hun netwerkkeuze.
Ik ken mensen met een gloednieuwe Ben telefoon zonder bereik in hun eigen kamer, en dat terwijl ze juist vanwege dat bereik zijn weggegaan bij O2. Maar zo ken jij vast weer veel mensen die nergens last van hebben...
Vergeet trouwens niet dat de 99,2 % die O2 gebruikt om te adverteren gebaseerd is op buitendekking met de best mogelijke weersomstandigheden. Dát is pas, wat ik noem, klantmisleiding...