[Slackware 8.1] AutoPKG betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Ik probeer mijn systeem te updaten met autopkg. Nadat hij eerst zeurde om bc en rsync werkt hij nu goed, hij geeft althans geen foutmeldingen. Het probleem zit em hierin: sinds ik het systeem een paar maanden geleden geinstalleerd heb heb ik nooit een update geinstalleerd. Alleen als ik nu 'autopkg --upgrade' doe, zegt hij dat mijn systeem up to date is.
Op FTP zie in de current tree het volgende staan: gcc-3.0.4-i386-1.tgz, terwijl 'gcc --version' het volgende laat zien: :?

root@xxxxxx:/usr/local/rsync-2.5.5# gcc --version
2.95.3

Heb ik ergens een fout gemaakt of wat verkeerd gedaan, of werkt dit gewoon niet goed?

[ Voor 0% gewijzigd door Gertjan op 15-11-2002 13:44 . Reden: Domein weggehaald :) ]

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Never mind |:( . Nadat ik in de conf file een andere ftp-mirror had ingevuld werkt alles prima. Alleen beetje vaag waarom hij zei dat alles up to date was met de standaard ftp.slackware.com mirror :?

Verwijderd

Je hebt te maken met de verschillende versies van Slackware. Ik neem aan dat AutoPKG (ik ken het verder namelijk niet) kijkt in de directory tree van de betreffende versie die je draait. Als jij dus bijvoorbeeld Slackware 8 draait, dan zullen alleen updates onder de slackware-8/ tree bekeken worden.....

(Even ten overvloede, tot en met Slackware 8.1 is 2.95.3 de standaard compiler van Slackware. Pas in de (nog niet gereleaste) Slackware 9.0 zal overgegaan worden naar 3.2)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2002 14:13 . Reden: GCC info toegevoegd.. ]