Toon posts:

BACKUP (ong 70Gb) naar CD-R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem,
ik wil zo'n 70 gig aan data (netjes geordend in dirs.) branden op CD-R, ik heb geen zin om elke keer aan te geven in Nero of een ander programma welke dingen ik wil branden, en wil dus een gewone backup draaien.

wie heeft een tip voor een goed backup programma, die makkelijk (dus zonder een of andere vage drive-letter voor de cd-r drive) makkelijk cd's kan beschrijven ?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten...

Misschien kan je de ingebouwde XP writer aansturen met VBscript of zo :?

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Leen een DVD brander van iemand zou ik zeggen...

Orange & Red

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
bij nero kun je toch ook je backup over meerdere CDs verdelen?
Maar goed, 70 GB, dat is zo'n 100 CD's Zijn het grote files of niet? indien wel, dan zul je vrij vaak krijgen dat je net niet een file op een CD krijgt, en dus meer CDs nodig hebt.
Ik denk dus dat een groter medium, zoals een DVD toch een stukje makkelijker is. (scheelt ook de nodige kosten, 1 DVD-r kost ongeveer 1,50 euro en daar kunnen 6,5 CDs op)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Probeer BackUpMyPC (BUMP) van Stomp eens. Het is een prima programmatje om simpel backups op CD te maken. Het maakt gebruik van de backup engine van Veritas (da's een grote speler op de markt van 'echte' backup programma's.

Verwijderd

Als alles op 1 harddisk staat of 1 partitie dan kan je ook drive image gebruiken van powerquest. die brand het meteen op CD. (je zal alleen vaak cdtjes moeten verwisselen.)

met de Drive Image Explorer kan je de image lezen (word erbij geleverd).

Ook het terugzetten van de backup gaat eenvoudig

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:52
In de computeridee stond een jaartje terug een artikel om backup's over meerdere cd's te verdelen en dan in zip formaat zodat je alles wel gewoon ff "in kon lezen.. Zal thuis eens zoeken..

Verwijderd

Topicstarter
ik zal es een aantal van deze dingen gaan proberen, ben vooral benieuwd naar BUMP,
Thnx. hoop dat het lukt

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
op tape.. Of een HD van 80gig voor backup gebruiken.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op 15 november 2002 @ 13:47:
bij nero kun je toch ook je backup over meerdere CDs verdelen?
Maar goed, 70 GB, dat is zo'n 100 CD's Zijn het grote files of niet? indien wel, dan zul je vrij vaak krijgen dat je net niet een file op een CD krijgt, en dus meer CDs nodig hebt.
Ik denk dus dat een groter medium, zoals een DVD toch een stukje makkelijker is. (scheelt ook de nodige kosten, 1 DVD-r kost ongeveer 1,50 euro en daar kunnen 6,5 CDs op)
het zijn geen grote bestanden...
voornamelijk MP3

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Misschien is een removable bracket voor hd's aanschaffen een optie icm een 80gb hd ofzo ?

Verwijderd

is het maken van een image over meerdere cd's wel verstandig eigenlijk? Het is toch zo dat als 1 cd rot is, je hele backup het raam uit kan? Ik zou gaan voor een removable HD ofzo

Verwijderd

Topicstarter
jantje112 schreef op 15 November 2002 @ 13:55:
In de computeridee stond een jaartje terug een artikel om backup's over meerdere cd's te verdelen en dan in zip formaat zodat je alles wel gewoon ff "in kon lezen.. Zal thuis eens zoeken..
kijk, naar zoiets ben ik dus opzoek, hoeft van mij niet eens perse gezipped te worden (het is grotendeels MP3, dus daar valt weinig aan te compressen, en het kan wel handig zijn om zo'n cd in een DVD speler te doen.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 14:37:
is het maken van een image over meerdere cd's wel verstandig eigenlijk? Het is toch zo dat als 1 cd rot is, je hele backup het raam uit kan? Ik zou gaan voor een removable HD ofzo
dat is ook niet mijn idee, ik wil graag uncompressed de data op de cd's zetten, hope so dat iemand een programma hiervoor weet...
ik wil dus gewoon cd's branden als onder NERO of iets dergelijks, maar dan geautmatiseerd.

Verwijderd

Kijk eens naar de API en commandline tools van Nero:

http://www.ahead.de/en/co...12128.html#c1002825712128

Bij deze API zit ook een commandline tool met duidelijke voorbeelden dus je kunt dan via een batchfile het branden regelen en de batchfile kun je bv. via de scheduler in Windows starten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 14:48:
Kijk eens naar de API en commandline tools van Nero:

http://www.ahead.de/en/co...12128.html#c1002825712128

Bij deze API zit ook een commandline tool met duidelijke voorbeelden dus je kunt dan via een batchfile het branden regelen en de batchfile kun je bv. via de scheduler in Windows starten.
Ziet er inderdaad goed uit dit,
probleem:de download werkt niet... :'(

Verwijderd

Zit al in je mail, succes

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 23:26

Silentpuma

To much mind...

??!!!??!!! 70GB op CD-R`s branden???!! :D :D |:( :+ Je bent toch wel lekker zeker?!! Dat zijn 103 700MB CD`s?! Voor dat geld kan je veeel beter een externe HD van 120GB kopen of zoiets!! Mijn Freecom USB2.0 60GB HD is nog lang niet vol en al mijn backups staan erop. Neem hem vaak mee naar school of iets in wat schuimrubber gerold. Werkt perfect en een stuk PRACTISCHER dan 103 CD`s!!!! :D

Use the Search Luke...

Verwijderd

Heb je hem al binnen, ik kreeg dit terug van je provider:

This is the Postfix program at host mail.inn.nl.

####################################################################
# THIS IS A WARNING ONLY. YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE. #
####################################################################

Your message could not be delivered for 4.0 hours.
It will be retried until it is 5.0 days old.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

The Postfix program

<sietse@inn.nl>: temporary failure

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Silentpuma schreef op 15 November 2002 @ 18:48:
??!!!??!!! 70GB op CD-R`s branden???!! :D :D |:( :+ Je bent toch wel lekker zeker?!! Dat zijn 103 700MB CD`s?! Voor dat geld kan je veeel beter een externe HD van 120GB kopen of zoiets!! Mijn Freecom USB2.0 60GB HD is nog lang niet vol en al mijn backups staan erop. Neem hem vaak mee naar school of iets in wat schuimrubber gerold. Werkt perfect en een stuk PRACTISCHER dan 103 CD`s!!!! :D
Gelukkig is dat ook niet duurder ofzo. En een hdd kan vrij makkelijk verrot gaan en dan ben je alles kwijt.
CD's gaan niet kapot als je er normaal mee omgaat en dan ben je misschien 700MB kwijt, das al minder erg.

Verwijderd

Topicstarter
Aikon schreef op 15 november 2002 @ 20:30:
[...]

Gelukkig is dat ook niet duurder ofzo. En een hdd kan vrij makkelijk verrot gaan en dan ben je alles kwijt.
CD's gaan niet kapot als je er normaal mee omgaat en dan ben je misschien 700MB kwijt, das al minder erg.
en groot bijkomend voordeel vind ik dat als je MP3's brand, je ze gewoon in een DVD speler kunt stoppen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anders kun je een RAID1 config (mirroring) overwegen?
Zie ook de RAID FAQ via de OM FAQ :)

Verwijderd

tape-streamer lenen en nachtje aanzetten, tape bewaren, klaar is keesjes.....

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-03 21:18

delorean7

Let's take the Aston toni

Tape streamer aanzetten 160 GB backuppen in 3-4 uur en klaar is klara
Pagina: 1