Toon posts:

[WinXP]downgraden naar w2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik moet voor mijn vader op zijn werk een nieuwe laptop uitzoeken, op die laptop moet win2k staan, Nou heb ik een hele leuke laptop uitgezocht, de Toshiba Satellite 1900-704 nou heb ik gehoord dat je xp kunt downgraden naar w2k?? Klopt dat?? Heeft iemand hier ervaringen mee??

Die laptop kan namelijk alleen maar geleverd worden met WINXP

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:40

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Volgens mij is dit niet mogelijk. Je zou wel gewoon een schone installatie kunnen doen. Je moet dan ergens Win2k Prof. weg zien te krijgen, je WinXP licentie geldt ook voor Win2k, mits het de Prof. versie van XP is..
Tenminste, voor zover ik weet.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Een Windows XP licentie is inderdaad te downgraden naar een Windows 2000 licentie, mits je hetelfde licentiemodel gebruikt, dus OEM -> OEM, of MOLP -> MOLP.

Voor waarde voor XP -> 2k is wel dat je XP professional moet draaien en geen home.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:07
als het goed is kan je ook een optie nemen voor geen OS. althans dat had ik namelijk

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:40

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Traag schreef op 15 november 2002 @ 13:42:
Een Windows XP licentie is inderdaad te downgraden naar een Windows 2000 licentie, mits je hetelfde licentiemodel gebruikt, dus OEM -> OEM, of MOLP -> MOLP.

Voor waarde voor XP -> 2k is wel dat je XP professional moet draaien en geen home.
(tussendoorvraag)
Is er dan ook een manier trouwens om gratis of heel goedkoop aan de Win2k cd te komen? Want je betaald voor de licentie, en die heb je..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet WinXP pro hebben, anders mag ik niet legaal downgraden???

Geen OS zou misschien nog wel beter zijn ja maar volgens mij kan dat niet, waar heb je hem gekocht, en welk merk heb je???

In enkele mailtjes die ik heb gestuurd naar leveranciers zeggen ze dat je dan de cd van w2k voor 30 euro erbij krijgt.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
geen ervaring met downgraden, maar wat je wel zou kunnen doen is ergens een 2k cd vandaan halen voor een zacht prijsje (2e hands ofzo) en dan een format c:

en het lijkt me stug dat een pc niet os-loos geleverd kan worden... ik neem em altijd os loos...

Verwijderd

Topicstarter
G33RT schreef op 15 november 2002 @ 13:50:
geen ervaring met downgraden, maar wat je wel zou kunnen doen is ergens een 2k cd vandaan halen voor een zacht prijsje (2e hands ofzo) en dan een format c:

en het lijkt me stug dat een pc niet os-loos geleverd kan worden... ik neem em altijd os loos...
Het is wel een laptop he, ik weet niet of hier het verschil misschien in zit?? Kijk maar is op de site van een leverancier en dan bij toshiba laptops.

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 17:58

highking

Langharig tuig

Maxdata leverd iig wel laptops met een OS naar keuze, moet je ff aan je leverancier vragen. Als je wilt kun je die ook laten uitrusten met DR DOS 7.0, om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.

OS-loos beginnen ze helaas helemaal niet aan. :(

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

HaaZ schreef op 15 november 2002 @ 13:46:
(tussendoorvraag)
Is er dan ook een manier trouwens om gratis of heel goedkoop aan de Win2k cd te komen? Want je betaald voor de licentie, en die heb je..
Een MOLP-B of -C media kit kost dacht ik slechts 20 euro ex BTW. Wij leveren ze ook vaak uit aan onze klanten. Alleen weet ik niet of ze zo los te koop zijn op deze manier.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
highking schreef op 15 November 2002 @ 14:04:
Maxdata leverd iig wel laptops met een OS naar keuze, moet je ff aan je leverancier vragen. Als je wilt kun je die ook laten uitrusten met DR DOS 7.0, om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.

OS-loos beginnen ze helaas helemaal niet aan. :(
Ja maar ik wil geen MAXDATA, het gaat mij puur om die toshiba, heb al meerdere leveranciers gevraagd. Ik ben nu ondertussen zo ver dat ik de laptop koop met winXP prof, een recovery cd van w2k erbij, en de cd's met alle drivers dus eigelijk ben ik nu klaar.
Pagina: 1