GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]
geswitched... maar er schoot me net een progje door het hoofd, TCPNetView ff zoekenVerwijderd schreef op 15 November 2002 @ 13:24:
Als het niet een geswitch netwerk is, voldoet een willekeurig packet sniffer
Ik zie het al, TCPNetView volstaat!Bigs schreef op 15 November 2002 @ 13:25:
Je kunt een packet sniffer draaien en die alles laten loggen wat voorbij komt. Eventueel kun je dan nog wat pings broadcasten om wat verkeer te triggeren, maar veel meer kun je niet doen volgens mij.
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
shotputty schreef op 15 November 2002 @ 13:37:
1 voor 1 de IP adressen binnen het netwerk dupliceren op jouw pc en wachten totdat windows een conflict melding geeft met het mac adres van de andere pc. HAHAHA, het werkt wel...
een ip is niet hetzelfde als een MAC
LanGuard kan je ip ranges voor je lokale netwerk scannen waarbij er een mogelijkheid is om de mac adressen op te vragen
werkt echter alleen als alles in 1 segment zit
maar dat is logisch aangezien en mac adres alleen in het eigen segement gebruikt wordt
dus afhankelijk van de grote van je netwerk is het te doen
Dat zeg ik ook niet.Erkens schreef op 15 November 2002 @ 17:06:
[...]
een ip is niet hetzelfde als een MAC
LanGuard kan je ip ranges voor je lokale netwerk scannen waarbij er een mogelijkheid is om de mac adressen op te vragen
werkt echter alleen als alles in 1 segment zit
maar dat is logisch aangezien en mac adres alleen in het eigen segement gebruikt wordt
dus afhankelijk van de grote van je netwerk is het te doen
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
doe dat soort reply's maar in de HK ofzoshotputty schreef op 18 november 2002 @ 14:00:
[...]
Dat zeg ik ook niet.Als je ip hetzelfde is dan geeft windows een melding in de trant van 'die en die computer met dat ip adres en dat mac adres heeft een conflict met jouw computer'.
![]()
Dat werkt via ARP poisoning.BasieP schreef op 15 november 2002 @ 13:29:
* BasieP gaat voor etherape, doet nog veel meer.. zelfs over switches heen heb ik mogen aanschouwen (* BasieP vraagt zich wel af hoe, want ik heb altijd geleerd dat het niet kan)
Verwijderd
wat ik zou doen is met nmap -sP subnet
een pingscan doen en daarna met arp -a de MACadressen scoren.
http://www.insecure.org/nmap/
die geeft alleen de huidige verbinding weer van mac <-> ip die tot stand gekomen zijn. PC's waar je dus pakketjes mee hebt uitgewisseld, niet alles op het netwerk
je zou wel -> net send * bla
kunnen doen
krijg je netjes alle stations met windows te zien
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
wellicht was die al genoemd in dit topic...Tonnetje schreef op 18 November 2002 @ 17:29:
misschien met languard scanner ?
Verwijderd
arp ja. Als je die pingscan hebt gedaan dan heeft je bak dus connectie gemaakt met die PC die hij aantrof en kan je met arp -a die MACadressen achterhalen.
Verwijderd
jaja, dat snap ik. maar als je nmap -sP xxx.xxx.xxx.xxx/24Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 19:40:
ahum, dat werkt dus alleen voor ip.
gebruikt dan heb je daarna alle MACadressen in je ARP cache zitten van dat subnet (van de IP's / interfaces die bereikbaar waren).
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Da's lastig, in een ander topic antwoorden.
Antwoord dan niet, aan jouw antwoord heeft de topicstarter niets.
Mijn antwoord was grappig bedoeld maar het klopt wel.Predator schreef op 19 november 2002 @ 18:26:
[...]
Antwoord dan niet, aan jouw antwoord heeft de topicstarter niets.