wipeout: klassieker of overhyped?

Pagina: 1
Acties:

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:40

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Persoonlijke wipeout geschiedenis :)

Is bij mij begonnen met een review in de C&VG ergens in de jaren negentig. En ik moet zeggen, ik was redelijk overtuigd dat het echt DE game voor mij zou zijn aangezien het race/combat genre helemaal mijn ding is.
Dit had tot gevolg dat ik uiteindelijk een ps1 met wipeout en tekken gehuurd heb. Hoewel ik wipeout leuk vond, vond ik de besturing tegenvallen, en hoewel de gfx goed waren voor de tijd, vond met name de baan opbouw (erg korte draw distance) en het af en toe dwars door tunnels heen kunnen kijken een erge tegenvaller voor een next gen console. Toen ik daarna tekken 1 speelde (pal versie L-A-N-G-Z-A-A-M) heb ik besloten om toch maar over te gaan tot de aanschaf van een saturn. Waardoor de mogelijkheid voor het spelen van wipeout verviel......

Totdat zeker een jaar later wipeout ook voor de saturn uitkwam, wederom getwijfeld maar er toch niet voor gegaan. Later volgenden ook de N64 en pc versies maar al deze versies wisten me niet te overtuigen de full price er voor neer te leggen.

Enkele jaren geleden werd bleem populair en heb ik deze aangeschaft, en omdat het spel me nog steeds aantrok, heb ik o.a. wipeout 2097 voor weinig erbij gekocht. Wat bleek.... bleem ondersteunde nu juist dit spel niet :( Gelukkig kon ik wel de cd afspelen op mijn cd speler en in ieder geval de muziek meemaken. Deze vond ik erg gaaf en ik kon me volkomen voorstellen dat het in het spel compleet op zijn plaats zou zijn.

Volgende hoofdstuk, we zijn inmiddels aanbeland in 2002......ik koop een playstation 2, en nadat ik me eerst op gt concept stort kijk ik voorzichtig of wipe2097 wel op de ps2 werkt, en dat doet hij :*) De gfx zijn inmiddels wat gedateerd maar eindelijk kan ik me storten op de wipeout ervaring!

En daar wil ik het dus over hebben, de muziek vind ik echt goed passen zoals verwacht, en de stijl die het spel uitstraalt is geweldig. Maar er zijn ook nadelen. Ik vind het erg moeilijk om de voertuigen van wipeout te besturen, op de bochterige circuits is het op de grens van frustrerend. Daar buiten vind ik het irritant dat je eigenlijk alleen maar op zichzelf staande races kunt rijden (vliegen :?)

Wat me dus op het volgende punt brengt, vinden julllie wipeout inderdaad een klassieker en loop ik gewoon te zeuren? Gaat het spel na meer oefenen aan mijn (misschien te hoge) verwachtingen voldoen? Of is het gewoon een overhyped spel met enkele flaws?

disclaimer: ik heb de ps2 versie van wipeout (wipeout fusion) nog niet gespeeld en weet dus niet of deze mede door analoge besturing, betere gfx en naar ik hoop een fatsoenlijk kampioenschaps mode, beter is. Ik ben deze van plan op korte termijn te huren, en mocht dit topic dan nog enigsinds actief zijn dan zal ik zeker mijn bevinding plaatsen. Einde van erg lange tekst, bedankt voor jullie aandacht 8)7

10 second ninja DONE

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:18
bleem ondersteunde nu juist dit spel niet
probeer eens EpsxE (www.ngemu.com) als deze Emu het niet draait dan kan het op geen een Emu gedraait worden. het draait namelijk 99% van alle commerciele spellen. is NIET illegaal en gratis....

en voor de rest van de post. wipeout is gewoon een klassieker naar mijn idee. aangezien ik alle pc games heb van dit spel

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb het op 'import' op ps2 en ik persoonlijk vind het overhyped, trekt op niets vind ik. Dit is mijn mening natuurlijk (voor ik geflamed word ;) )

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wip3out voor de PSX is wat makkelijker speelbaar dan de voorgaande wipeout versies. (de eerste wipeout is errug moeilijk)

Als je een wipeout fan bent, kan ik je WipeOut Fusion (voor de PS2 dus) erg aanraden. Ik vind het echt een superspel.
Je begint met weinig keus uit schepen, en alle schepen waar je uit kan kiezen zijn vrij langzaam. Per race verdien je geld (of als je eerste word ook extra spelers, teams of wapens!), en met dat geld kan je je schepen weer upgraden (sneller, beter besturing, sterkere wapens etc.). Het begin is goed te spelen, en de circuits worden moeilijker en moeilijker.
Ook de muziek vind ik weer heerlijk.

Ik vind het een klassieker met een geslaagd vervolg op de PS2

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik heb op saturn WipeOut en WipeOut2097. Op N64 heb ik WipeOut64....

WipeOut is echt ongelooflijk stoer!!!

De eerste Saturn versie viel eigenlijk wat tegen. De besturing met je joypads suckte hard, maar ik had gelukkig het analoge stuur 8) Daar werkte het wel erg goed mee. Ik vond het dus echt een goed spel. WipeOut 2097 was helemaal stoer.

Ik weet niet hoe de PS2 versie is. Waarschijnlijk meer van hetzelfde. De nieuwigheid is er af. Maar toch, als ik een PS2 had gehad had ik hem zeker gekocht. Het blijft toch wat hebben.

De besturing van WipeOut is moeilijk, maar eigenlijk ook het punt waar het spel in uitblinkt. Als je het eenmaal doorhebt is het zo cool om door die bochten heen te zweven... Veel je airbrakes gebruiken.

WipeOut is dus zeker een klassieker! _/-\o_

P.S. Ik was ook altijd gek van F-Zero op de SNES en heb het vervolg F-Zero X op de N64 ook. Ik ben dus nogal fan van futuristic racers. Toch is WipeOut ook voor personen die dit genre nog nooit hebben geprobeerd een aanrader.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
RedTop schreef op 15 November 2002 @ 13:43:
Ik heb op saturn WipeOut en WipeOut2097. Op N64 heb ik WipeOut64....

WipeOut is echt ongelooflijk stoer!!!

De eerste Saturn versie viel eigenlijk wat tegen. De besturing met je joypads suckte hard, maar ik had gelukkig het analoge stuur 8) Daar werkte het wel erg goed mee. Ik vond het dus echt een goed spel. WipeOut 2097 was helemaal stoer.

Ik weet niet hoe de PS2 versie is. Waarschijnlijk meer van hetzelfde. De nieuwigheid is er af. Maar toch, als ik een PS2 had gehad had ik hem zeker gekocht. Het blijft toch wat hebben.

De besturing van WipeOut is moeilijk, maar eigenlijk ook het punt waar het spel in uitblinkt. Als je het eenmaal doorhebt is het zo cool om door die bochten heen te zweven... Veel je airbrakes gebruiken.

WipeOut is dus zeker een klassieker! _/-\o_

P.S. Ik was ook altijd gek van F-Zero op de SNES en heb het vervolg F-Zero X op de N64 ook. Ik ben dus nogal fan van futuristic racers. Toch is WipeOut ook voor personen die dit genre nog nooit hebben geprobeerd een aanrader.
Ok samenvattend...3 voor 1 tegen, ik moet dus niet moet zeuren en gewoon even moet blijven oefenen.

F-zero is ook een spel wat ik eigenlijk had moeten kopen, maar ja in die periode niet al te veel geld en mariokart was net iets interesanter voor mij. De n64 versie vond grafisch tegenvallen....Wat ik tot nu toe van de cube versie heb gezien is dit zeker geen probleem meer. Maar goed......fusion is dus zeker de moeite waard, volgende weekend hcc doh, euh het weekend daarna zeker huren :)

10 second ninja DONE

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

F-zero _/-\o_

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Ik vond Wipeout 1 niet slecht, Wipeout 2097 was beter, deel 3 heb ik nooit gespeeld en Wipeout Fusion is erg overhyped naar mijn gevoel, want dat viel behoorlijk tegen :)

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:54

Alpine

Twisted animator

Ik heb Wipeout 2097 voor de Saturn.
Helaas zijn de graphics wat minder en de muziek is ook anders.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Alpine schreef op 15 november 2002 @ 15:47:
Ik heb Wipeout 2097 voor de Saturn.
Helaas zijn de graphics wat minder en de muziek is ook anders.
Tsja ik kon er bij mijn eerste post niet op komen, maar dat waren inderdaad de redenen dat ik het uiteindelijk niet gekocht had. Volgens mij hadden zowel de pc als n64 versie de officiele muziek ook niet.
snes, n64 ,cube of gewoon allemaal? ;)

De cube versie wil ik eigenlijk toch wel hebben, maar nog eventjes de besprekingen afwachten.

10 second ninja DONE

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
ff een poll erbij gedaan, omdat de meeste mensen eigenlijk wipeout onder klassieker rekenen dan de volgende vraag:

Poll: beste wipeout?
Wipeout (psx)
Wipeout 2097 (psx)
Wip3out (psx)
Wipeout fusion (ps2)
overige (n64,saturn,pc)

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=6166&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

10 second ninja DONE

Pagina: 1