[ASP] Cookie en session.timeout probleem

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
We werken op een IIS server in een NT omgeving. Nu hebben we systemen gebouwd die met session.timeout en cookies werken. Tenminste, zouden moeten werken. Het werkt NIET. Ik heb wat geklooid met cookies, maar zodra de browser wordt gesloten is het cookie weg. En session.timeout werkte gewoon ook niet.

Hoe kan dit ? Want als ik een cookie schrijf in een page en via een link naar een andere page ga die de cookie leest en de inhoud weergeeft werkt het. Maar als ik de browser sluit en de pagina die die cookie uit wil lezen weer open, kan hij niks vinden.

Hoe kan dit ? Kan dit met rechten te maken hebben ? Eea is hier nogal afgesloten en beveiligd voor gebruikers, kan dat er iets mee te maken hebben ? dat er geen cookie mag worden weggeschreven? Dat zou misschien wel kunnen, maar er zijn ook andere cookies, van andere sites :?

wie weet wat het zijn kan ?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je moet dan een expiratietijd aan het cookie meegeven, anders eindigt die bij het sluiten van de browser.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• 418O2
  • Niet online
hé bedankt ! ik dacht dat expires optioneel was.. Maar niet dus.

Ik heb nog een vraag.. Ik lees overal expires en dan een hele dag, maar is het mogelijk om het een uur te laten zijn ? ik heb al wat met time() + 1 geklooid, maar dat wou niet echt

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Je kunt dan het beste kunt doen is gewoon een expire opgeven van 1/1/2023.
Tenminste, dat is wat wij altijd doen.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• 418O2
  • Niet online
akakiwi schreef op 15 november 2002 @ 13:22:
Je kunt dan het beste kunt doen is gewoon een expire opgeven van 1/1/2023.
Tenminste, dat is wat wij altijd doen.
Voor een uur geldige cookie ? lijkt me niet de bedoeling...

Ennuh ik kreeg een melding dat de expiration tussen 1980 en 2036 (ofzo) moest liggen... Zou het zijn dat asp in 2036 niet meer werkt ofzo ?

Is dat misschien het joodse jaar 10000 ofzo 8)7 lijkt me wel raar dat de datum support niet verder gaan

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

response.cookies("you cookie").expires = date & " " & hour(time) + 1
Werkt zoiets niet?

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Pagina: 1