Toon posts:

Bad sectors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een hd'tje van 1.6GB met niet weinig bad sectors. Nu vraag ik me af, kan een low-level format hier helpen en zo ja hoe doe ik dit?
thx

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk helpt dat niet.
Je moet er een programma voor hebben dat je meestal kunt vinden op de website van de fabrikant.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Je kunt een lowlevel format uitproberen om de niet zo slechte bad-sectors weg te halen en anders gewoon scandisk eroverheen halen om de BS te markeren zodatie daar niet probeert te schrijven..

Meestal zijn BS fysieke fouten..

Download my music on SoundCloud

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wanneer zijn bad sectors geen fysieke fouten dan?

Verwijderd

echte bad sec's krijg je er nooit af dat zit echt op de schijf zelf

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar wat zijn bad sectors ?

Verwijderd

Topicstarter
't schijfje zal dus waarschijnlijk didactisch materiaal worden ;( Enfin, zal't toch eens proberen.
thx anyway!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 08:02

Thomix

cAFFEÏNE!

Tegen de tijd dat een hd bad sectors begint te vertonen is het meestal wel gebeurd...
als het er steeds meer worden (scandisk, reboot, scandisk) kan je het shaken.
Ik zou uitkijken naar een nieuwe :(

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Sectors op je harde schijf zijn de laagste organisatie-graad , bij PC's bijna altijd 512 bytes groot. Bad sectors zijn sectoren waarbij de schijf-besturing heeft geconstateerd dat er lees-fouten opgetreden zijn. Meestal zijn dit fysieke fouten.
Bij de hedendaagse grote schijven wordt er uitgegaan dat geen enkele schijf meer foutloos is, en worden er al 1000-en sectoren gereserveerd als on-the-fly vervanging voor optredende bad sectors (bad-block remapping). Dus tegen de tijd dat je bad-sectors echt gerapporteerd krijgt, is je schijf al ver heen. Een low-level format is te proberen, maar zet er maar nooit meer iets belangrijks op.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat is er trouwens gebeurt met SMART?
Self Monitoring A... R... T...
Zat een paar jaar geleden op wat HDDs, maar ik heb er nooit meer iets over gehoord.
Pagina: 1