Heb nu sinds twee weken een Fujitsu-Siemens Amilo-D, welke ook onder de naam Dell Smartstep 250N word verkocht. Tot nu toe geen problemen gehad, maar ik vond hem soms wel wat traag voor een Pentium 4 2,4ghz. Vandaag heb ik de laatste nieuwe versie van Sisoft Sandra 2003 geinstalleerd en eens wat tests uit gevoert. Wat blijkt nu? De processor presteert precies de helft van een normale P4 2,4ghz. Na enig speurwerk blijkt dus de processor een smartstep versie te zijn die kan terugschakelen naar 1,2 ghz als de laptop op de accu loopt. Maar ik heb hem meestal aan de netvoeding hangen!
Ik heb al in de manual en op internet gezocht, maar nergens staat hier over iets beschreven. Op Tom's Hardware Guide las ik een artikel over een dezelfde laptop (maar dan die van Dell) die die Smartstep ook had met precies dezelfde prestatie verschillen.
Mijn vraag is dus nu, waarom ziet mijn laptop niet dat hij aan de stroom hangt? Of moet ik dit ergens instellen?
Ik heb al in de manual en op internet gezocht, maar nergens staat hier over iets beschreven. Op Tom's Hardware Guide las ik een artikel over een dezelfde laptop (maar dan die van Dell) die die Smartstep ook had met precies dezelfde prestatie verschillen.
Mijn vraag is dus nu, waarom ziet mijn laptop niet dat hij aan de stroom hangt? Of moet ik dit ergens instellen?
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)