Van fsb locken heb ik nog nooit gehoord, maar zoals iedereen boven mij al zegt zal het of aan jou liggen, of aan je mobo. Misschien wat meer info, zodat we er wat mee kunnen?
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Verwijderd
Probeer je de FSB aan te passen via de BIOS? Zo ja, voor sommige moederborden is het nodig dat je de jumpers die de (FSB) klok bepalen in een zogenaamde "jumper-free" mode zet. By default wordt een moederbord meestal afgeleverd met de jumpers op een stand a la 133 MHz om te voorkomen dat jan en alleman er aan gaat zitten prutsen.
Heb het al gevonden, onder bios heet het "CPU CLOCK".
Wat wel apart is dat bij fuzzy logic 4 de FSB geblockt is
Wat wel apart is dat bij fuzzy logic 4 de FSB geblockt is
Fuzzy Logic suckt imho, als je wil gaan tweaken doe het dan in de bios of dmv de switches op je mobo.
Soft-Fsb wordt ook wel eens gebruikt, maar dat is al wat ouder, en voor de rest de progs die de fabrikant van je mobo op de cd erbij levert. In het geval van Msi is dat dus Fuzzy-Logic.
Maar zoals ik eerder al zei, het is beter te oc'en dmv bios of switches, maar hey, suit yourself..
Maar zoals ik eerder al zei, het is beter te oc'en dmv bios of switches, maar hey, suit yourself..
als je net begint zou ik bijv speedfan gebruiken (moet je mobo wel ondersteund worden en zijn niet zoveel) maar is heel goed en je kan metteen je temps zien
I don't want no cake, I want me some pie!
Ik heb een soortgelijke mobo (ms-6547) en dat is van MSI de grootste bagger die je maar in handen kan hebben. Weinig opties qua ocen. In de bios kan je naar frequenties en volages gaan en kan je alleen samen met de FSB de ratio van de mem en cpu veranderen, je kan alleen de voltage van je cpu en niet je mem voltage opschroeven. Ik heb verschillende processoren geprobeerd maar allemaal niet hoger dan 2300 Mhz dus als je een 1.6 northwood hebt dan kan je hem wel relatief hoog krijgen. Voor moeders is dit een perfect bordje dus een afrader voor de die hards. De nieuwe MSI845max 2 is een zeer goede bord.
Ga eens wat vaker op kraamvisite!
--haste-- schreef op 17 November 2002 @ 18:07:
Ik heb een soortgelijke mobo (ms-6547) en dat is van MSI de grootste bagger die je maar in handen kan hebben. Weinig opties qua ocen. In de bios kan je naar frequenties en volages gaan en kan je alleen samen met de FSB de ratio van de mem en cpu veranderen, je kan alleen de voltage van je cpu en niet je mem voltage opschroeven. Ik heb verschillende processoren geprobeerd maar allemaal niet hoger dan 2300 Mhz dus als je een 1.6 northwood hebt dan kan je hem wel relatief hoog krijgen. Voor moeders is dit een perfect bordje dus een afrader voor de die hards. De nieuwe MSI845max 2 is een zeer goede bord.
heb jij nu die MSI845max 2 ? he bevalt die?
Damnz, dat is jammer. Ik heb een P4 1.8 ghz--haste-- schreef op 17 november 2002 @ 18:07:
De eerstvolgende mobo wordt een 845 max 2 in een xaser met memkoeling, titan chipset koeler en slot koeler voor de 4600 Ti en dan KNALLEN!!!!
En trouwens Pentiums zijn standaard gelocked en zelden ongelocked te krijgen.
Ik heb zelf wel liever Pentium omdat ik nooit anders gehad heb. En pentium is met een goed brodje master te ocen zonder dat ze TE warm worden!
Ik heb zelf wel liever Pentium omdat ik nooit anders gehad heb. En pentium is met een goed brodje master te ocen zonder dat ze TE warm worden!
Pagina: 1