Toon posts:

[Java] Database Maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, een vriend van me heeft gevraagd of ik een Database voor hem kan bouwen in Java.

Het opzet moet zoiets zijn:

Iemand logt in bij de database door een HTTP protocol de username word dan gekeken of hij een admin is of een normal user. Daarna moet hij toegang krijgen tot een bepaald deel van de software.

Weet iemand of een goede site die dat uitlegd hoe dat moet of heeft hij tijd om het een beetje uit te leggen? Want ik snap niks van wat er in mijn Java Complete Refernce staat.

Dank je

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:52
ja dat kan, java heeft een JDBC-ODBC koppeling waardoor je makkelijk verbinding kan maken met een ODBC database (bv. OBDC-MS Access).

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik neem aan dat je gewoon een externe database wilt gebruiken, en niet zelf een database (engine) wilt schrijven. Als je een externe database wilt gebruiken, moet je kijken naar JDBC. Dit is een api waarmee je eenvoudig met iedere sql database kunt kletsen en dan is het even een kwestie van de juiste databasemodel op te zetten.

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 13:24
Zoals idd iedereen zegt gebruik maken van de JDBC Api. Ik heb hiermee tot nu toe succesvolle koppelingen mee gemaakt tussen java en Oracle, MySQL, Access en iedere andere sql database. Gewoon te goede driver ervoor pakken en het is vrij eenvoudig gemaakt. Heb wel wat codes liggen als je daarin geinteresseerd bent.

Leeg

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

ik denk dat je je vriend moet zeggen dat de tweakers het niet willen voorkauwen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.