Toon posts:

FTP en HTTP werken goed samen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een ftp sessie staan die de hele bandbreedte in beslag neemt. Vervolgens start ik een HTTP-sessie op. Ik dacht dat ik dan heel moeilijk kon browsen doordat ik met FTP bezig was. Wat blijkt de ftp-sessie zakt inelkaar en ik kan gewoon HTTP-en.
Dit alles heb ik gedaan op een testopstelling met geen enkel ander verkeer. Ik heb dit gestest met 2 clients (in hetzelfde netwerkdeel) en met 2 verschillende servers, elk in een ander netwerkdeel.(met netwerkdeel bedoel ik alles achter een bepaalde router) Tussen de clients en de servers zitten een hub en een paar routers. Op de routers is FIFO ingesteld.

Klopt dit allemaal wel of doe ik toch ergens iets niet goed?? Waarom zakt de FTP-sessie in??

grtz
Hommie

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 12:16:
Hoi,

Ik heb een ftp sessie staan die de hele bandbreedte in beslag neemt. Vervolgens start ik een HTTP-sessie op. Ik dacht dat ik dan heel moeilijk kon browsen doordat ik met FTP bezig was. Wat blijkt de ftp-sessie zakt inelkaar en ik kan gewoon HTTP-en.
Dit alles heb ik gedaan op een testopstelling met geen enkel ander verkeer. Ik heb dit gestest met 2 clients (in hetzelfde netwerkdeel) en met 2 verschillende servers, elk in een ander netwerkdeel.(met netwerkdeel bedoel ik alles achter een bepaalde router) Tussen de clients en de servers zitten een hub en een paar routers. Op de routers is FIFO ingesteld.

Klopt dit allemaal wel of doe ik toch ergens iets niet goed?? Waarom zakt de FTP-sessie in??

grtz
Hommie
Doordat die ftpsessie gewoon geen hogere prioriteit heeft als de rest.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
Wie bepaald dat dan?? Ik heb nergens prioriteiten ingesteld!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 11:22:
Wie bepaald dat dan?? Ik heb nergens prioriteiten ingesteld!
dus dan hebben ze dezelfde prioriteit, en moeten ze de bandbreedte verdelen.

Hoe dat verdelen precies gebeurt weet ik ook niet, maar het slingert meestal rond de 50/50.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 22:06:
[...]

dus dan hebben ze dezelfde prioriteit, en moeten ze de bandbreedte verdelen.

Hoe dat verdelen precies gebeurt weet ik ook niet, maar het slingert meestal rond de 50/50.
je behalve als je natuurlijk gaat leechen met leechftp :r

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall