[Inet Delen] Kan dit ook zo:?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Om internet op te kunnen hier moet men met een PC eerst met een PPPOE client (raspppoe) inloggen.

Nou zou ik graag willen kijken of je met de pc met deze connectie internet kan delen.

Ik denk dat het zo kan, een cat5 kabel uit de muur (internet) die in de "router" PC, en daar een 2de kabel naar een hubje waaraan andere PC's hangen.

Maar kan het ook zo:? Een cat5 kabel uit de muur (internet) naar een hubje, waaraan alle PC's hangen, en 1 van die PC's deelt internet om dat deze ingelogd is met de PPPOE client.

Meerdere keren inloggen met de client is namelijk niet mogenlijk, en op de onderste manier heb je geen PC met 2 netwerk kaarten nodig, maar zou het kunnen?

specs

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
gladiool schreef op 15 November 2002 @ 12:14:
Om internet op te kunnen hier moet men met een PC eerst met een PPPOE client (raspppoe) inloggen.

Nou zou ik graag willen kijken of je met de pc met deze connectie internet kan delen.

Ik denk dat het zo kan, een cat5 kabel uit de muur (internet) die in de "router" PC, en daar een 2de kabel naar een hubje waaraan andere PC's hangen.

Maar kan het ook zo:? Een cat5 kabel uit de muur (internet) naar een hubje, waaraan alle PC's hangen, en 1 van die PC's deelt internet om dat deze ingelogd is met de PPPOE client.

Meerdere keren inloggen met de client is namelijk niet mogenlijk, en op de onderste manier heb je geen PC met 2 netwerk kaarten nodig, mar zou het kunnen?
Nee, want welke pc deelt het internet dan?
Juist, geen jah, dus kan het niet.

edit:
Het kan wel, maar koop gewoon een extra netwerkkaartje, is ietsje veiliger als je ook bestanden en printers deelt!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:53
Dit kan uiteraard. Hoe denk je dat al die Casema Premium gasten op internet zitten? Da's ook PPPoE.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:25
dit kan wel hoor

alleen moet je pc die internet deelt wél aanstaan om te kunnen internetten via de andere pc'z

En: je hebt wel dubbel dataverkeer, als je op de andere zit te internetten, vind ik persoonlijk niet fijn, maar je bespaart idd wel een LAN kaartje uit

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ja dat van dat dubbel verkeer had ik al gedacht. Maar het zijn hooguit 3 PC's, waarvan dus de router/server/internet deler altijd aan zou staan.

specs

Verwijderd

Ja, dit is gewoon mogelijk, alleen dubbel dataverkeer is wel irritant hoor. Ik had het ook zo, maar ik heb nu een router.

Maar een 100mbit switch vermindert het dubbel dataverkeer, dan valt het wel weer mee

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

dubbel verkeer valt wel mee, voorals als je een 100mbit switch hebt enzo

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online