Beste ADSL modem voor MAXX verbinding

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe ADSL modem voor m'n Cistron MAXX verbinding.
Nou heb ik hier een Alcatel Speedtouch home staan (die werkt sinds een blikseminslag niet al te best meer).
Deze modem is op zich best goed maar ik denk dat ik sneller kan. Als ik bv bij speedtest.nl m'n download test kom ik ongeveer op 600KB/sec (600mtr van centrale)

Nou heb ik ergens gelezen dat de Copperjet 810 bij Cistron wordt geleverd als je een abbo neemt.
Is dit een goede keus of moet ik een andere nemen.

Ik heb trouwens via Google en Pricewatch gezocht en vond maar twee winkels die ze levert. Als je een andere adres weet hoor ik het graag.

iRacing Profile Flickr

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Ten eerste dit is niet echt een nt vraag.

Maar volgens Floris in "TweakDSL *new and/or improved*" hier maakt het een aardig verschil.

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
600KB/sec op speedtest.nl heb ik ook ongeveer (ook ca 600mtr van centrale) met een copperjet. Denk niet dat je veel snelheidsverschil hebt met een nieuwe modem. Zou alleen een nieuwe kopen als de modem soms kuren vertoont. Maar als je constant 600+ is het goed.

Als je nieuwe wilt halen zou ik niet weten welke beter is dan de ander, de copperjet werkt hier perfect :)

Verwijderd

de Copperjet werkt hier perfect, zelf heb ik een gem. van 810 kB/s op 1641 mtr (in rechte lijn) van de centrale, ligt er nooit uit, hangst pal naast mijn hub, een paar speakers en ander elektrische rotzooi, nooit wat gemerkt van storingen in deze.
Tegenwoordig levert Cistron deze modem, schijnt weer beter te zijn met configgen.

Verwijderd

Die Copperjet 8XX serie werkt prima als 'bridge' echter als 'router' (pas de config aan) zuigt ie....
Dus zeker niet doen...
De beste combinatie vind ik zelf een Alied Data Copperjet 810 met daarachter een Draytek vigor 2200E (iig die serie)