[php] tabellen en nl2br

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij het invullen van een formulier moeten harde returns worden vervangen door breaks (<br>). Dit doe ik doormiddel van nl2br(). Maar: als mensen nu bijvoorbeeld een tabel of een lijst willen invoeren op een enigzins nette wijze dan krijg je het probleem dat hij na elke ingetikte regel een <br> toevoegt. En dat is dan niet echt de bedoeling.
Nou dacht ik aan de volgende oplossing om alleen breaks na een punt, vraagteken en een uitroepteken te laten plaatsen.
PHP:
1
2
3
4
$return = chr(10);
$text = str_replace(".$return", "<br />", $text);
$text = str_replace("?$return", "<br />", $text);
$text = str_replace("!$return", "<br />", $text);

Maar of dit de meest nette oplossing is (wat als iemand toch echt een break wil, maar geen punt of vraagteken gebruikt), betwijfel ik.
Hoe lossen anderen tweakers dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
dit gaat naar mijn gevoel ongeveer over het zelfde:
[rml][ php] nl2br in een preg_replace[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Niet online
naar mijn gevoel niet, het gaat mij erom dat je gewoon op een normale manier bijvoorbeeld tabellen in kan voeren in een textarea. Als je een nl2br over een stukje tekst een gooit waar een html tabel in staat krijg je als je het terug haalt het effect dat eerst alle <br> tags uitgevoerd worden (veel witregels dus) en pas daarna krijg je de tabel te zien.
Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe andere tweakers met dit probleem zijn omgegaan, want ik ben er van overtuigd dat ik niet de eerste ben die hier tegen aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
met een eregi de <table*><br /><tr*><br /><td*><br /> replacen?

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je html mag gebruiken in je invoer vind ik dat ze <br /> ook maar gewoon moeten gebruiken .... geen html gebruiken => nl2br ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwa
  • Niet online
mja.. is wat voor te zeggen natuurlijk.. toch vind ik het handiger om nl2br te doen. Dan hoeven de gebruikers daar in ieder geval niet over na te denken.
Pagina: 1