Bij het invullen van een formulier moeten harde returns worden vervangen door breaks (<br>). Dit doe ik doormiddel van nl2br(). Maar: als mensen nu bijvoorbeeld een tabel of een lijst willen invoeren op een enigzins nette wijze dan krijg je het probleem dat hij na elke ingetikte regel een <br> toevoegt. En dat is dan niet echt de bedoeling.
Nou dacht ik aan de volgende oplossing om alleen breaks na een punt, vraagteken en een uitroepteken te laten plaatsen.
Maar of dit de meest nette oplossing is (wat als iemand toch echt een break wil, maar geen punt of vraagteken gebruikt), betwijfel ik.
Hoe lossen anderen tweakers dit op?
Nou dacht ik aan de volgende oplossing om alleen breaks na een punt, vraagteken en een uitroepteken te laten plaatsen.
PHP:
1
2
3
4
| $return = chr(10); $text = str_replace(".$return", "<br />", $text); $text = str_replace("?$return", "<br />", $text); $text = str_replace("!$return", "<br />", $text); |
Maar of dit de meest nette oplossing is (wat als iemand toch echt een break wil, maar geen punt of vraagteken gebruikt), betwijfel ik.
Hoe lossen anderen tweakers dit op?