Award flash bios blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik probeer op v66m moederbord van Acer een nieuwe bios te zetten. Ik heb netjes de nieuwe versie opgheaald in een .bin bestand en van www.wimsbios.com de award flasher gehaald. Dit in een dir op mijn harde schijf gezet. Computer geboot met een win98 opstartdiskette en toen de awardflasher gebruikt.

Die heeft echter tien minuten hetzelfde schermpje laten zien met een please wait onderin. Toen had ik het gehad want volgens mij was hij of klaar of hij hing.

Ik wil de bios updaten omdat winxp niet installeert door de nieuwe videokaart die erin zit en er hier al gezegd was dat je dat probleem kan verhelpen met een bios update.

Iemand enig idee wat ik fout doen en hoe het anders kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Probeer het is vanaf flop..

ff op een win98 bak een floppy formatten met "format a: /s" en daar verder die bios-update-bestanden op zetten.

Wel beter voor je dat je computer het nog deed btw :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Start je computer nog?

Zo ja: Probeer het BIOS en de flasher te downloaden van Acer en niet van een algemene site als wimsbios.com. Waarschijnlijk heeft Acer een eigen versie van het flashprogramma.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe had je de AWDFLASH opgestart? Probeer in ieder geval
code:
1
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /CC /CD /CP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee drie mogelijkheden ga ze alledrie ff proberen, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee de acer tool gebprobeerd, blijkt dat de file die ik had niet de goede is, is namelijk dezelfde bios die ik al had. Dus nu op zoek naar een nieuwe bios. Hopelijk is die te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee of er voor het v66m moederbord van acer een update bestaat, kan hem namelijk echt nergens vinden.
Ga anders maar oude videokaartje terugzetten en dan xp installen en dan nieuwe kaartje erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een wijs besluit.
Pagina: 1