Spook gebruiker in Exchange 5.5

Pagina: 1
Acties:

• Oinki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10-2012
Ik zit met een Exchange probleem. Er is een gebruiker verwijderd maar bij het maken van een vergaderverzoek krijgt degene die het maakt de volgende melding:

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: Test
Sent: 15-11-2002 8:41

The following recipient(s) could not be reached:

"Verwijderde persoon" on 15-11-2002 8:41
The recipient name is not recognized
The MTS-ID of the original message is: c=US;a= ;p=xxxx ;l=xxxxx-021115074125Z-898
MSEXCH:MSExchangeMTA:xxxxxx:xxxxx

Ik heb in de agenda van de geadresseerde al gezocht bij de permissions of de verwijderde persoon er nog stond. Dat was het geval maar na verwijderen en herstarten van de PC (met de client, outlook XP) blijft de melding terugkomen.

Het gaat om de volgende config:
Server= WinNT4 met Exchange 5.5 Sp2
Client= Win2k met Outlook XP

Een Search bij recipients in Exchange Admin leverde niets op.. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:45

grimson

domeingrommer

Ik denk dat de gebruiker nog het adres heeft van de verwijderde gebruiker.
Mailt hij naar een groep toe ? of naar één recipient ?
Als hij naar een groep mailed, moet je deze groep eens nakijken of purgen/synchroniseren.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Lijkt me inderdaad dat het verwijderde account bij die gebruiker in z'n persoonlijk adresboek staat o.i.d.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Oinki
Ik het de gebruiker ook verwijderd uit het persoonlijk adresboek van degene die het vergaderverzoek ontvang. Tevens alle distributielijsten van exchange doorgespit op zoek naar een evt. verwijzing. In de distr. lijsten kwam ze niet meer voor.

De melding krijg je in beide gevallen: vergaderverzoek naar de bewuste gebruiker of naar een groep waarin de gebruiker zich bevindt.

Je zou vermoeden dat er ergens op de agenda nog rechten aanwezig zijn maar deze worden niet weergegeven. Toen we op zoek waren naar de "verwijderde persoon" kwam ik de FQDN van de verwijderde persoon tegen. Die FQDN was toen verwijderd bij de permissions van de agenda.

• grimson

grimson

domeingrommer

Hmm..
Volgens mij moet je het verwijderen bij degene die een verzoek VERZEND !
ik neem aan dat de verzender toch een NDR krijgt?

Misschien is het ook mogelijk dat de 'Free/Busy' tijden nog moeten worden gesynchroniseerd in de (hidden) public folder?

Feit blijft dat je toch naar een niet meer bestaande user een mailtje stuurt !
Dat moet je als eerste oplossen.

• Oinki
Klopt, de verzender krijgt een NDR. De rest van de groep (wanneer er naar een groep wordt verstuurd niet)
Degene die verzend heeft de verwijderde gebruiker nergens staan. Ook als we vanaf systeembeheer een testverzoek sturen krijgen we een NDR. Hier heeft de verwijderde gebruiker nooit rechten gehad.

• grimson

grimson

domeingrommer

Hoe kan je als beheerder naar een niet bestaande gebruiker iets verzenden ??
je moet dan toch ergens een adres hebben staan ?

• Oinki
Het wordt verzonden naar een bestaande gebruiker en we krijgen dus een ndr met daarin de naam van een verwijderde gebruiker.

• grimson

grimson

domeingrommer

Heb je al eens de recipient update service een schop gegeven (of is dit alleen Ex2K)??

Stuur je echt alleen naar één gebruiker ??
Ik denk toch dat je naar een lijst met gebruikers stuurt.

• Oinki
De recipient update service heeft geen schop gehad.. (goede vraag, ik weet ook niet zo snel of die in Exchange 5.5. zit ben al op zoek)
We zaten zelf te twijfelen over een consistency check.
Het is echt 1 gebruiker waar het problemen geeft.
Als die zich in een groep bevindt dan krijg je de melding ook.

• grimson

grimson

domeingrommer

Sorry, maar je bent niet echt duidelijk over het probleem

Eén verwijderde gebruiker geeft problemen ??
Geeft één gebruiker die mailt deze foutmelding ??

• Oinki
Xcuus. Klopt er is 1 verwijderde gebruiker. Deze had indertijd rechten op de mailbox van een andere gebruiker. Nu die persoon weg is bij het bedrijf (en dus verwijderd uit Exchange en NT) krijgt iedereen die een vergaderverzoek stuurt naar de achterblijver een NDR.
Hopelijk zijn we nu weer terug op het goede pad :o)

• grimson

grimson

domeingrommer

OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH !

Dan staat in Outlook nog dat een vergaderverzoek ook naar de gemachtigden verstuurd moet worden ! .. nu is deze gemachtigde niet meer aanwezig :) Dus kan er ook geen copy van het vergaderverzoek naar deze worden gestuurd.

Dus moet je binnen Outlook misschien even kijken bij de persoon die deze ooit gemachtigd had, of deze nog een copy wilt versturen naar deze verwijderde recipient !!

Nu is alles duidelijk :)

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
je zou kunnen kijken of er in Exchange een alternative recipient is aan gemaakt die ook de mail krijgt.
Kun je na kijken in de exchange admin bij de mailbox eigenschappen

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Oinki
Waar kan ik dat ook alweer vinden? We zoeken het nu met 2 man maar kunnen het niet vinden :(

• Oinki
spook schreef op 15 november 2002 @ 14:14:
je zou kunnen kijken of er in Exchange een alternative recipient is aan gemaakt die ook de mail krijgt.
Kun je na kijken in de exchange admin bij de mailbox eigenschappen
Nop, dat was niet het geval

Laat maar ik heb de instelling al gevonden... Bij mij was het grijs (omdat ik geen delegates had onder de optie options |:( |:( ) Bij de gebruiker stonder er inderdaad ook nog delegates en daar stond de verwijderde gebruiker nog tussen. Die is nu verwijderd en de melding is samen met haar naam verdwenen.

Bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Oinki op 15-11-2002 14:33 . Reden: lampjes gingen branden ]

• grimson

grimson

domeingrommer

Outlook 2002:

Extra->Opties->Gemachtigden.

Hier moet je even de gemachtigden even herstellen ofzo :)

• grimson

grimson

domeingrommer

Is ook weer opgelost dan !!!

Prettig weekend :)
Pagina: 1