Toon posts:

Watergekoelde Studenten Universiteit Twente?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als je studeert aan de UT mag je dan een beroep doen op deze voorziening: http://www.el.utwente.nl/diensten/ftd/techdnstr.shtml ?
(Ik neem trouwens aan dat elke universiteit zoiets heeft).

Het zou toch leuk zijn als je daar je blokjes en case kon maken (ze hebben een Self Service Werkplaats) of laten maken.

citaat:
De mogelijkheden op een rijtje
assemblage
(auto)routen
autocad ontwerpstation
chipcarrier
cnc bewerkingen <------------------
computer(onderdelen)
constructie
(droog)stralen
elektromontage
elektronisch ontwerpen
elektronische apparatuur
etsen
fijnmechanica
(foto)plotten
frezen <-------------------------
frontplaten
graveren
instrumentenpool
instrumentmakerij
lassen (autogeen, mig, tig, elektrode, rvs)
materialen (staf, plaat, ferro, nonferro, kunststof) <-----------------
mechanisch ontwerpen
mechanische apparatuur meetapparatuur
messing schildjes
messing etsen
microgalvaniseren (Au, Ag, Sn, Ni, Cu, enz.) <----------------
netwerk
pc's (+ uitbreiding)
ponsen
precisie instrumenten
presentatie apparatuur
print ontwerpen
printed circuit boards
printers
printfabricage
projectondersteuning
reparatie
software
solderen (hard, zacht) <------------------------
speciale etstechniek
spoelen (naar specificatie)
storing verhelpen
technische fotografie
tekstplaten
testen
trafo's (naar specificatie)
uitlenen gereedschap
UT-net
verhuur apparatuur
Een echte tweakert krijgt hiervan tranen in z'n ogen. :')
(Ik studeer namelijk niet).

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nog noooooooit van gehoord zelfs

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dus uit een mooi stukje koper een blok CNC-frezen en dan galvaniseren met goud? :9~

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 14:51
Voor niks gaat de zon op waarschijnlijk.

Verwijderd

Precies, ik heb daar in het kader van het P-project een heel stel bakjes zitten frezen. De materialen moesten we toen uit ons budget betalen. Ik geloof niet dat we voor de machines hoefden te betalen, maar dat kan natuurlijk komen omdat het in het kader van onderwijs gebeurde.

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 19:54

KeesV

Zonder titel

och, als je de mensen daar wat langer kent en eens lief aankijkt dan mag er nog wel eens wat hoor.... Je moet alleen wel zelf de materialen betalen.. Ik spreek uit ervaring ;)

Ik doe niet aan sigs

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 14:22
TukkerTweaker schreef op 15 november 2002 @ 11:19:
Voor niks gaat de zon op waarschijnlijk.
Wat dan nog? Voor kostprijs blokjes maken scheelt natuurlijk bakken.

/me is blij dat hij volgend jaar aan een technische universiteit gaat studeren

Dato DUO synth voor twee

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
welke student begint voor ons een webshop voor custom wc blokken?

leuke titel trouwens

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

* GA!S heeft op de TU/e geprobeerd om CNC frezen van zijn afstudeerproject voor elkaar te krijgen.

De technische dienst bij ons vroeg voor een model van 600x200x150mm zo'n 60 euro per uur. Model kwam neer op >60 uur frezen en zou dus zo'n 3600 euro moeten gaan kosten + 3 maanden wachttijd.

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/var/zaal-001.jpg

Inmiddels elders opgelost voor een glimlach en een goeie fles drank naar keuze. :+

de betaler vervuilt

Verwijderd

GA!S schreef op 15 november 2002 @ 11:39:
* GA!S heeft op de TU/e geprobeerd om CNC frezen van zijn afstudeerproject voor elkaar te krijgen.

De technische dienst bij ons vroeg voor een model van 600x200x150mm zo'n 60 euro per uur. Model kwam neer op >60 uur frezen en zou dus zo'n 3600 euro moeten gaan kosten + 3 maanden wachttijd.

[afbeelding]

Inmiddels elders opgelost voor een glimlach en een goeie fles drank naar keuze. :+
was al te mooi om waar te zijn :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 11:42:
[...]

was al te mooi om waar te zijn :)
Tja, overheidsinstellingen zijn gewend om met monopoly-geld te schuiven. Als het niet gratis kan is het bijna altijd duurder dan het bedrijfsleven.

de betaler vervuilt

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 21:48
Watergekoelde Studenten :? Wat krijgen we nou weer

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Voor de mensen die er zitten, doe Stopverf maar de groeten van Manni.

Maar zelf doen is toch leuker denk ik.

Ik kan al software bij hem krijgen, hij kan goedkoop aan computeronderdelen komen, en om hem dan ook nog te gaan vragen om een waterblok te maken gaat mij toch iets te ver.
Zijn studie is belangrijker.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik kan je wel vertellen dat de werkplaats in de Vrijhof dus niet bedoeld is voor gebruik door studenten (waarom hebben ze het ding dan? iets met dat ze er cursussen geven), en dat de mevrouw van die werkplaats mij wist te vertellen dat je nergens anders op de UT zelf kunt knutselen. Ohw wacht, je studeert hier helemaal niet :). Maar nee, je kunt niet zomaar in een werkplaats aan de slag dus, als je een klein dingetje gedaan wil hebben zou je nog kunnen proberen om ergens met een taart langs te gaan en vragen of ze het tussendoor even voor je kunnen doen, maar het bouwen van een heel waterblok ofzo kun je vergeten denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees het stuk nu pas goed:
"Voor het laten verrichten van een opdracht, of verkrijgen van materialen dient u een, via uw budgetbeheerder verkregen, OFI nummer te verstrekken. De FTD werkt volgens een vast uurtarief".

Het klopt dus: niet voor studenten.

Ik moet zeggen dat ik dit heel vreemd vind: de universiteiten hebben allemaal voorzieningen voor studenten (sportzalen, stiltecentrum, doca, mensa...) maar een technische universiteit heeft niet eens een werkplaats beschikbaar voor haar studenten. Het lijkt mij juist goed als studenten feeling krijgen voor materiaal. Is U-Twente dan 100% theorie?

Verwijderd

Nou eigenlijk is het wel logisch, de Td die ze hebben is puur voor onderhoud, van eigen apparatuur, en ontwikkeling van nieuwe apparatuur...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 10:10:
Ik moet zeggen dat ik dit heel vreemd vind: de universiteiten hebben allemaal voorzieningen voor studenten (sportzalen, stiltecentrum, doca, mensa...) maar een technische universiteit heeft niet eens een werkplaats beschikbaar voor haar studenten. Het lijkt mij juist goed als studenten feeling krijgen voor materiaal. Is U-Twente dan 100% theorie?
De verschillende faculteiten hebben hoogst waarschijnlijk eigen studentenwerkplaatsen waar studenten aan opdrachten kunnen werken. Alleen heeft niet elke faculteit dezelfde faciliteiten beschikbaar. Een student bedrijfskunde heeft natuurlijk weinig aan een CNC freesbank... :P

de betaler vervuilt

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 10:10:
Ik lees het stuk nu pas goed:
"Voor het laten verrichten van een opdracht, of verkrijgen van materialen dient u een, via uw budgetbeheerder verkregen, OFI nummer te verstrekken. De FTD werkt volgens een vast uurtarief".

Het klopt dus: niet voor studenten.

Is er dan niet een praktijk lokaal of zo waar je heen kan? Op de mts waar ik zit kan het prima in een metaalbewerking lokaal denk ik, maar dan nog ik heb niets met metaal bewerking van doen dus zou ik het niet zo 1 2 3 kunnen vragen.

Want zoals jij ook al aanhaalt dat er op zo'n opleiding 100% theorie gegeven word lijkt me onzin.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Ik ben ook een watergekoelde utwente student :)

een northbridge blokje zou nog zeer fijn zijn :9~

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Het is niet echt universitair om zelf te gaan frezen en al die dingen. Als je de mensen bij de FTD kent (Dit is trouwens alleen voor EL) dan mag je op een rustig dagje best komen, maar het is niet de bedoeling om daar dag en nacht bezig te zijn. Zeker niet als er projecten zijn die van de ruimte gebruik maken. Dan is er niet genoeg overzicht en de mensen die daar vast werken hebben wel verantwoordelijkheid voor eventuele ongelukken, dus is niet zo mooi als je zou denken!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29
achja ze stellen hun bandbreedte ook aan jan en alleman beschikbaar dus waarom cnc niet he
Pagina: 1