Mobo condensator

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een MSI KT3 Ultra liggen die het op een gegeven moment niet meer deed. Na wat kijken bleek een condensator "opgeblazen" te zijn.....hij staat helemaal bol.

De mobo doet nu helemaal niks meer......wat is de kans dat als ik de condensator zelf vervang dat de mobo het weer doet? Heeft iemand hier ervaring mee?

Merk Condensator: G-Luxon 1000uF 6,3 V

Garantie gaat niet omdat MEMO falliet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Vervangen gaat waarschijnlijk wel goed.. controleer ook ff de andere condensatoren..

Flatgenoot van me heeft al een hele serie op zijn ABIT vervangen.. en ik moet mijn bord wat helemaal stuk is nu goed bewaren.. kannie nog reserve condensatoren aftrekken if nodig :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders RMA naar MSI nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Sjoko schreef op 15 November 2002 @ 11:14:
Vervangen gaat waarschijnlijk wel goed.. controleer ook ff de andere condensatoren..
Vervangen kan altijd, maar meestal zijn ze niet zomaar kapot gegaan en zijn er volgens mij ook wel andere apparaten als spanningsregulators kapot. Tenminste... Ik heb hier een ECS K7S5A moederbordje liggen waarbij alle condensators bol staan en er zo op het oog in ieder geval ook twee spanningsregulators kapot zijn.

Op de ene spanningsregulator zit een barst, op de andere een wit vlekje dat wat bol staat. Dat hoort niet :))).
kannie nog reserve condensatoren aftrekken if nodig :)
Uh? Condensators aftrekken? :+

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
RetepV schreef op 15 November 2002 @ 11:17:
Uh? Condensators aftrekken? :+
Jazeker.. Is af en toe behoorlijk sjorren hoor...

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar zit die spanningsregulator ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zou eerst gewoon contact opnemen met MSI Nederland.

Maar als je de condensator zélf wil vervangen en goede soldeerervaringen hebt (niet heter dan 30W en niet te lang aandrukken enzo), dan is de kans best wel groot dat het plankje het weer doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 11:12:
Ik heb hier een MSI KT3 Ultra liggen die het op een gegeven moment niet meer deed. Na wat kijken bleek een condensator "opgeblazen" te zijn.....hij staat helemaal bol.

De mobo doet nu helemaal niks meer......wat is de kans dat als ik de condensator zelf vervang dat de mobo het weer doet? Heeft iemand hier ervaring mee?

Merk Condensator: G-Luxon 1000uF 6,3 V

Garantie gaat niet omdat MEMO falliet is.
de memo is niet failiet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:50

charlie

?*?

Heb zo ook al een paar MSI's weggegooid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 11:35:
[...]

de memo is niet failiet hoor
Ja ze zijn weer begonnen maar de garantie kan je dus niet meer bij hun claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anyways...zodadelijk ff een condensatortje kopen.....ik zal mijn bevindingen wel ff posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Mijn oude ABit KA7-100 heeft ook al z'n condensatoren opgeblazen (geloof dat elk KA7 mobo dat doet na een jaar, net na de garantie dus...). Maar toen las ik dit: [rml][ MOBO] Abit KA7/KA7-100 ElcoŽs succesvol vervangen[/rml] en nu wacht ik op de condensatoren die een vriend van mij (studeert EL :) ) er dan op gaat proberen te solderen, nu maar hopen dat het dan weer werkt, want dan heb ik er een leuke tweede PC bij :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Hmm, ik ga die ECS ook proberen te repareren (als ik een goedkope processor kan vinden om het mee uit te proberen :)). Ik post mijn bevindingen hier dan wel. Die condensators zijn helaas niet het probleem, ik moet eerst uit zien te vinden wat voor merk&type die spanningsstabilisatoren zijn.

De stabilisatoren zijn zwarte blokjes met 3 pootjes en een flap er aan die vlak bij de socket A zitten. Bij mijn ECS moederbordje is het middelste pootje afgeknipt, en zit het blokje met het flappie en de resterende 2 pootjes liggend op het moederbord gesoldeerd.

Macbook Pro

Pagina: 1