[Jscript]script laat pagina sluiten

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik wou een link maken waardoor een popup opent zonder toolbars. Dat wil ook wel. Ik heb een script op inet gevonden die dat doet. Alleen heeft het script de rare eigenschap dat hij de pagina waar het script staat wil sluiten na het openen van de popup..
dit is het script:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function popUp()
{
props=window.open('inloggen.asp', 'poppage', 'toolbars=0, scrollbars=0, location=0, statusbars=0, menubars=0, resizable=0, width=500, height=500, left = 262, top = 134');
}
</script>

<center><FORM><A HREF="javascript:popUp()">Open the Popup Window</A></FORM> </center> 

ik heb het gevoel dat het aan poppage ligt. Maar als ik dat weghaal werkt het niet meer.

Mijn vraag is dus:

hoe bouw ik dit script zo om dat hij de orginele pagina, waar het script zelf opstaat dus, NIET sluit?

over de eigenschap poppage kon ik niets duidelijks vinden

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18

crisp

Devver

Pixelated

poppage is gewoon de naam (of target) van je popup window. Als er al een window of frame met die naam bestaat wordt 'ie daarin geopend.
Ik zie geen gekke dingen waardoor je main venster zou willen sluiten.
Ik snap alleen niet waarom die link in een <form> staat, en sommige browsers hebben problemen met die spaties na de komma in de window properties.

Intentionally left blank

• 418O2
  • Niet online
crisp schreef op 15 November 2002 @ 11:12:
poppage is gewoon de naam (of target) van je popup window. Als er al een window of frame met die naam bestaat wordt 'ie daarin geopend.
Ik zie geen gekke dingen waardoor je main venster zou willen sluiten.
Ik snap alleen niet waarom die link in een <form> staat, en sommige browsers hebben problemen met die spaties na de komma in de window properties.
er is geen window met die naam...

ik heb de form weggehaald, want dat leek me ook niet nuttig. En de spaties zijn ook weg. Maar hij werkt nog steeds niet goed

OS = NT4.0 (Stage)
IE = 5.5

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Geen probleem hier hoor; ik heb btw de code omgebouwd naar dit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Popup</title>
<script type="text/javascript">

function popUp() {

props = window.open('inloggen.asp', 'poppage', 'toolbars=0,scrollbars=0,location=0,statusbars=0,menubars=0,resizable=0,width=500,height=500,left=262,top=134');

}

</script>
</head>
<body>
<center><a href="javascript:popUp()">Open the Popup Window</a></center>
</body>
</html>

Intentionally left blank

• 418O2
  • Niet online
omg ? ook bij deze wil hij de huidige pagina sluiten :/ ik ga ff een collega met en laptop aanspreken met een ander os

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

418O2 schreef op 15 november 2002 @ 11:26:
omg ? ook bij deze wil hij de huidige pagina sluiten :/ ik ga ff een collega met en laptop aanspreken met een ander os
Zit er in je inloggen.asp niet iets dat de opener aanspreekt?

Intentionally left blank

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de ID van je window: 'poppage' is waarschijnlijk gelijk aan dat van het venster waarin je het script oproept.

probeer eens
code:
1
window.open('inloggen.asp', '', features)

of noem poppage anders, bv ..inlogvenster

een tweede mogelijkheid is dat in inloggen.asp een script staat 'opener.close()', die moet dan weggehaalt worden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• 418O2
  • Niet online
weer wat geleerd over javascript 8)7 er stond idd iets over de opener in inloggen.asp....

Thnx for ur help..

ik zal je popuppage es bekijken als ik thuis ben, aan de preview plaatjes te zien geeft het kans op een waarschuwing als ik dat hier op me stage doe :+

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

418O2 schreef op 15 November 2002 @ 11:32:
weer wat geleerd over javascript 8)7 er stond idd iets over de opener in inloggen.asp....

Thnx for ur help..

ik zal je popuppage es bekijken als ik thuis ben, aan de preview plaatjes te zien geeft het kans op een waarschuwing als ik dat hier op me stage doe :+
offtopic:
Puzzle 4 is wel netjes hoor; werkt trouwens niet meer in IE6 SP1...
o ja, er zijn gevallen bekent van crashende windows door de hoeveelheid popups, dus je bent gewaarschuwd!

Intentionally left blank

Pagina: 1