[ms sql] importeren van een SQL script

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:23
Hoi,

ik wil een datamodel van mijn test server naar de "echte" server verplaatsen.

Ik heb MS SQL 7. Vandaar uit kan je zeggen: Generate SQL scripts. Nu wil ik dat script dus importeren op de "echte" server. Alleen ik zou bij god niet weten hoe.

Ik heb hier wel gezocht (ook op de rest van internet) maar dat zijn allemaal omwegen.

Dus eerst in Access oid importeren, dan dat Access file weer op de andere importeren e.d. Je kent het wel :)

Is uiteraard ook wel te doen, alleen: Waarom zit er dan in godesnaam een optie in om een SQL script (incl. logins e.d.) te exporteren, maar niet te importeren.

Maar goed, ik draai om mijn vraag heen:

Hoe kan ik in MS SQL 7 zo'n gegenereerd SQL script importeren?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Hmm je genereert een sql query die alle tabellen aanmaakt. En die query run je gewoon (als iedere andere query) in de query analyzer.
Als je ook de data mee wilt nemen zijn er nog wat andere opties (naja voor enkel het datamodel denk ik ook wel ;) maar een generate query, en die op de andere server runnen via de query analyzer heeft altijd perfect gewerkt bij mij).

Exact expert nodig?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
bs replie :X
moet leren lezen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:23
Crazy_D:
raar dat je in de query analyzer ook iets uit kunt voeren wat ook daadwerkelijk het systeem beinvloed. Maar owke, thanks... wist ik niet :)

BasieP: phpmyadmin voor MS SQL en ASP?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

raar dat je in de query analyzer ook iets uit kunt voeren wat ook daadwerkelijk het systeem beinvloed.
Theoretisch gesproken beinvloed elke query toch het systeem! :+
De SQL taal bestaat uit verschillende (logische) delen. De meest gebruikte zijn natuurlijk INSERT, DELETE en UPDATE. Deze vallen onder de noemer DML (Data Manipulation Language). Statements als CREATE TABEL enz. vallen onder de noemer DDL (Data definition Language). Dit is allemaal onderdeel van de SQL language en kunnen dus zonder problemen in de Query Analyzer uitgevoerd worden.

Om het eens even om te draaien, Query Analyzer zou een waardeloze tool zijn als dit NIET kon. >:)

edit:
Voor de volledigheid: Er bestaat ook nog DCL (Data Control Language). Hieronder vallen statements zoals COMMIT, ROLLBACK, GRANT and REVOKE

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

http://www.orm.net/

Hier staat ook nog een tool op die je misschien kunt gebruiken

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

Verwijderd

hey TeeDee :) Alles goed :P
Ik heb dit met mysql :)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Gewoon in enterprise manager, tools/generate sql script

Dit script gewoon in Sqlserver analyzer laden en runnen, soms krijg je wel eens een foutje, beste wat je dan kunt doen is script nog een keer runnen. Heeft er mee te maken dat sqlserver nogal slordig is in de volgorde waarin de tables gecreerd worden en de samenhang van foreign keys.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

evt kan je ook nog via de command-line werken met isql.exe of osql.exe, maar QA blijft natuurlijk handiger.

Today's subliminal thought is:

Pagina: 1