Probleem met CAT5e kabel

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:15
Ik heb gister een stel netwerk kabels gelegd bij een vriend van me...ik heb hier cat5e kabels voor gebruikt.
Hij heeft ADSL met het alcatel speedtouch modem+router en daar een switch opgezet en de pc in de switch (d0h :P)

Alleen ik krijg met die CAT5e kabels nix werkend...gebruik ik normale cat5 kabels...gewoon standaard uit de winkel dan werkt het wel...internet/netwerken enz.. maar zodra ik die cat5e connector erin stop...gaan wel de juiste lampjes branden...alleen netwerken/internetten...nix is mogelijk :(

Ik heb gewone cat5 connectors gebruikt...dit is toch geen probleem?! :?

Thnx.. B)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
cat5e is precies hetzelfde als cat5, maar dan een beetje aangepast, ze zijn 100% compatible, maar kunnen gewoon een iets grotere afstand afleggen (iets data-veiliger)

waarschijnlijk is die kabel dan gewoon niet helemaal goed, of de connector zit er niet goed op.

probeer is een andere kabel of iets dergelijks

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

oranjewit | oranje | groenwit | blauw | blauwwit | groen | bruinwit | bruin

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Koop, of vraag in een winkel of je een lan-tester kan/mag huren/lenen. Ik heb zelf ook zelf die kabels in elkaar gelegd, alleen een draadje maakte geen goed contact. Met de lan-tester zag ik het gelijk :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 10:53:
oranjewit | oranje | groenwit | blauw | blauwwit | groen | bruinwit | bruin
Het is van essencieel belang dat je deze volgorder gebruikt doe je dit niet zullen er wel lampjes branden op je router/switch/hub maar is er geen dataverkeer mogelijk door dat hij de data onderweg verliest.

• Rickstah
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 10:59:
[...]

Het is van essencieel belang dat je deze volgorder gebruikt doe je dit niet zullen er wel lampjes branden op je router/switch/hub maar is er geen dataverkeer mogelijk door dat hij de data onderweg verliest.
ze zitten op deze volgorde ja..heb de volgorde aangehouden van dat plaatje uit de faq..

ik weet 99,9% zeker dat de connector goed zit :) op volgorde,..en allemaal tot aan het einde van de connector..

maar ik heb ook eens iets gehoord over speciale RJ45 connectors voor cat5e...is dat iets misschien?

Verwijderd

Conan schreef op 15 November 2002 @ 11:09:
[...]

ze zitten op deze volgorde ja..heb de volgorde aangehouden van dat plaatje uit de faq..

ik weet 99,9% zeker dat de connector goed zit :) op volgorde,..en allemaal tot aan het einde van de connector..

maar ik heb ook eens iets gehoord over speciale RJ45 connectors voor cat5e...is dat iets misschien?
Of jou kabel voldoet aan de eisen van cat5e hangt af van je connectors, de volgorde van draadjes, gewoon de kabel van begin tot eind.
Connectors maakt volgens mij wel degelijk iets uit, omdat cat5e minder gevoelig is voor inteferentie.
Als je zo'n standaard doorzichtig connectortje hebt lijkt me dat niet bevorderlijk voor je kabel als geheel, alhoewel het wel gewoon RJ45 connectors zijn.
Mijn idee: probeer eens RJ45 connectors met een ijzeren mantel eromheen.
Hier is goed te zien wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/A3L791-03-BLK-S/FUL1_A3L791-03-BLK-S.jpg
Plaatje is van een kabel van Belkin.
Deze mantel zit ook altijd om shielded kabels.
De Belkin kabel zou je eventueel ook kunnen kopen, hele goede kwaliteit en niet eens duur.
Succes ermee! :)

• Rickstah
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 11:17:
[...]

Of jou kabel voldoet aan de eisen van cat5e hangt af van je connectors, de volgorde van draadjes, gewoon de kabel van begin tot eind.
Connectors maakt volgens mij wel degelijk iets uit, omdat cat5e minder gevoelig is voor inteferentie.
Als je zo'n standaard doorzichtig connectortje hebt lijkt me dat niet bevorderlijk voor je kabel als geheel, alhoewel het wel gewoon RJ45 connectors zijn.
Mijn idee: probeer eens RJ45 connectors met een ijzeren mantel eromheen.
Hier is goed te zien wat ik bedoel:
[afbeelding]
Plaatje is van een kabel van Belkin.
Deze mantel zit ook altijd om shielded kabels.
De Belkin kabel zou je eventueel ook kunnen kopen, hele goede kwaliteit en niet eens duur.
Succes ermee! :)
eej thnx..maar ik zie nergens een ijzeren mantel hoor :?
ik maak hier nu ook gebruik van een belkin kabel..cat5e ja..zelfde als op het plaatje (prima kabel idd ;)) alleen ik geen ijzeren mantel, of ben ik scheel :?

Verwijderd

Conan schreef op 15 november 2002 @ 11:19:
[...]

eej thnx..maar ik zie nergens een ijzeren mantel hoor :?
ik maak hier nu ook gebruik van een belkin kabel..cat5e ja..zelfde als op het plaatje (prima kabel idd ;)) alleen ik geen ijzeren mantel, of ben ik scheel :?
Ik ben scheel :P
Het zag er zo uit. Het gaat er om dat ie afgeschermd is (=molded)
En dat zijn deze. Maar wat ik niet snap, wat heb je dan zelf gedaan? Losse kabel van Belkin op rol? En die connectors met ijzeren mantel bestaan wel...
Misschien dat je hier iets aan hebt :)

• Rickstah
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 11:29:
[...]

Ik ben scheel :P
Het zag er zo uit. Het gaat er om dat ie afgeschermd is (=molded)
En dat zijn deze. Maar wat ik niet snap, wat heb je dan zelf gedaan? Losse kabel van Belkin op rol? En die connectors met ijzeren mantel bestaan wel...
Misschien dat je hier iets aan hebt :)
Ik heb zelf de connector op de cat5e kabel gezet...en ik heb hier op mun werk...(ergens anders dus :P) een Belkin cat5e kabel liggen...net zo 1 als dat op plaatje..maar dat doet er niet toe :)
Aan die link had ik niet zo heel veel...:( maargoed...het gaat wel lukken verder..thnx allemaal :)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:20
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 10:59:
[...]

Het werkt wel, alleen waarschijnlijk niet meer op 10 Mb.
Zelfs een flatcable werkt, echter de afstand moet niet te lang worden.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1