[Draytek/Kabelfoon]Werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
Goed, de situatie is als volgt. Al enige maanden heb ik een vigor 2200e router aangesloten op mijn kabelfoon aansluiting. Alles werkt al maanden 100%, tot eergisteren dus. De router zelf lijkt gewoon te werken, en krijgt zelfs een IP vanaf het netwerk. Verdere communicatie is niet mogelijk, geen MSN geen ICQ geen mail helemaal niks. De router zelf lijkt mij niet defect aangezien ik al even snel een andere ervoor in de plaats heb gehangen (handig als je in een winkel werkt :) ) welke precies hetzelfde probleem heeft.

Het enige wat ik kan bedenken is dat kabelfoon heeft zitten F^$&*en met allerlei instellingen op hun netwerk. Vorige week is er wel een capaciteitsuitbreiding gedaan, en eergisteren hebben ze de IP-ranges aangepast zodat er meer abbo's bij kunnen in hilvarenbeek. Heeft iemand nog hints of tips, of kan ik de geweldige helpdesk van hun gaan lastigvallen..... :)

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb zelf ook een Draytek Vigor 2200E met een Kabelfoon Premium Abbo.
Geen problemen .. dus bel de helpdesk maar. ;)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
heb je misschien een nieuw ip-gekregen en staat de router ingesteld op een vast ip?
anders even op de pagina's van de helpdesk (als ze die hebben) kijken of je daar informatie kunt weghalen over eventuele veranderingen en dan de router opnieuw instellen.

Misschien nieuwe dns-server-adressen?

• stylezzz
Jamaar aangezien ik al meerdere routers heb geprobeerd (die uiteraard allemaal 'clean' ingesteld worden) zouden er toch geen oude IP's achter moeten blijven? Ik ga vanavond maar bellen denk ik..... :(

Verwijderd

probeer anders ff een firmware-upgrade voor je vigor

• stylezzz
Geweldig! Heb net de firmware 2.2 in de router geladen en het werkt weer naar behoren allemaal. Majin Vegeta is bedankt voor de tip!!
Pagina: 1