Toon posts:

directe midi kabel op je soundblaster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo'n SB Audigy player soundbakkie. Daarop zit een AUD_EXT connector voor frontpaneltjes enzo. Maar in de pin layout zijn pin 25 voor OUTMIDI en 27 voor INMIDI. In de DIN aansluiting voor je keyboard zijn er 3 pinnetjes gebruikt: +5 volt, MIDI in/out en GND. Mijn vraag is dus: kan je gewoon die pin 25 of 27 samen met 5 volt en gnd doorleiden naar je DIN stekker, of moeten er nog wat componentjes tussen? Ik ben nl. te lui om een midi kabeltje te kopen die je op je gameport aansluit

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat jij zegt zal ongetwijfeld kunnen... Ik kan het je alleen niet verzekeren.

Heb maar 1 tip: Koop toch zo'n midi kabeltje... kosten geen drol...
En te lui ben je er niet voor want je neemt ook de moeite om dit bericht te typen. :)

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben wel lui omdat er geen zaak bij mij in de buurt is die dat soort kabeltjes verkoopt. Ik typ liever nog een bericht dan dat ik met die klote tram moet.

maar ik zal het anders vragen aan creative zelf; die moeten het toch weten zou je zeggen

Verwijderd

Je kan niet zomaar de boel aan elkaar knopen. Er zit nl. twee opto-couplers(+5v) tussen. er zijn verschillende shema's online om zelf de interface te maken, maar in jouw geval raad ik je aan ff op de tram te stappen.

Verwijderd

Topicstarter
of ik kijk op de HCC beurs, kijken of ik daar voor een prikkie zo'n kabeltje kan regelen. Maar het idee was om een MIDI frontpaneltje te bouwen

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 09:48:
of ik kijk op de HCC beurs, kijken of ik daar voor een prikkie zo'n kabeltje kan regelen. Maar het idee was om een MIDI frontpaneltje te bouwen
bestel een live player platinum of audigy met zo een drivebay, heb je alles ;)
Pagina: 1