Toon posts:

Problemen met pinnacle studio dv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer op een compu een pinnacle studio dv version 8 te installeren, maar zowel onder mijn XP als mijn ME partitie gaat het niet.
De kaart installeert wel en alle software lijkt ook goed te gaan, maar zodra ik op het tabblad 'opnemen' druk, gaat hij op zoek naar de kaart en zegt hij dat hij hem niet kan initialiseren.

Volgens Win moet ik gewoon opnieuw opstarten, dat doe ik, maar helpt niet.

Verwijderd

Enkele vragen:
Heb je de search gebruikt?
(en ook de FAQ sectie op de support site van Pinnacle zelf?)

Heb je de laatste versie van DirectX? (http://www.microsoft/directx )
Heb je de laatste update voor Pinnacle Studio 8?

Werkt het (bij de DirectX bijgeleverde) programma DVAPP wel?
(zoek op google.com naar "dvapp", d8 dat je bij de 5e link het programma los kan downloaden).
Dan naar File -> Set output file (nieuwe bestandsnaam opgeven), en dan naar DV to File (type2)

Werkte het eerst wel naar behoren (bijv. met een andere versie van Pinnacle Studio?)

suc6!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

Ik zou sowieso niet Studio 8 gebruiken, daar bij langere moviez het geluid vaak niet synchroon gaat lopen met het beeld. Check de ellenlange threads maar op de forums bij Pinnacle.

Verwijderd

shit , en ik had na studio dc 10 plus , studio dv version 8 gekocht, ook ik had dezelfde probleem, en nu ik hoor dat bij langere films de audio niet synchroon loopt wordt ik gek van pinnacle, en die lui krijgen nog veel awards ook nog, maar de consumenten worden gek van al die kleine misstanden >:)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Volgens mij loopt dat asynchrone niet zo'n vaart bij DV. Daar hoef je je volgens mij niet zo'n zorgen om te maken.
Maar goed. Ik begrijp dat je je camera niet kunt bedienen vanuit Studio?

Op de Matrox-site, op het forum heb ik eens het programma DV-connect gevonden.
Dat progsel installeert een hele hoop "drivers" voor digicams. Elke keer dat ik op de TD het niet voor elkaar kreeg een camera aan te sturen, werkte dat na installatie van dat programmatje wel naar behoren.

edit:
'k heb ook nog ff voor je gegoogled....
DV-connect
Instructions
en nog meer mogelijk interessante info en tooltjes....

[ Voor 30% gewijzigd door TD-er op 07-02-2003 20:21 . Reden: wat linkjes gegoogled.... ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

ik kom er niet uit, het is gewoon shit, al die materiaal van pinnacle.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vraag het eens op het Pinnacle Studio forum:
http://webboard.pinnacles...tID=454&SubDocTypesID=181

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 11:01:
ik kom er niet uit, het is gewoon shit, al die materiaal van pinnacle.
Dat is echt de instelling waarmee je bereikt dat mensen je graag zouden willen helpen. :(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

dat is geen reactie naar microkid, want nu ga ik naar die link die hij opgegeven had, bedankt nog microkid, mar gewoon het is altijd problemen met pinnacle, en dat heb ik niet alleen, dat lees je ook op vele forums.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 12:48:
dat is geen reactie naar microkid, want nu ga ik naar die link die hij opgegeven had, bedankt nog microkid, mar gewoon het is altijd problemen met pinnacle, en dat heb ik niet alleen, dat lees je ook op vele forums.
Ik wist wel dat dat geen reactie naar mij was hoor. Wat betreft het "cannot initialize" probleem, ja dat is een beruchte bij Pinnacle. Ik heb zelf een tijd een Studio Deluxe kaart gehad (welliswaar geen problemen mee), maar op het forum kom je dit toch idd erg vaak tegen.

Hier een paar topic voor je: (service van de zaak ;) )
http://webboard.pinnacles...48&Search=1&ThreadStart=0
http://webboard.pinnacles...14&Search=1&ThreadStart=0
http://webboard.pinnacles...81&Search=1&ThreadStart=0
http://webboard.pinnacles...83&Search=1&ThreadStart=0

Tip van mij: zet je DV camera AAN voordat je Studio start, beter nog, zet hem op play. Studio is erg gevoelig voor het wel of niet aanwezig zijn van een signaal. Bij mij heeft dit wel eens geholpen.

[ Voor 39% gewijzigd door Microkid op 09-02-2003 12:54 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

ja, bedankt voor de topics, bij sommige zag ik hetzelfde probleem als bij mij,
ook bij am capture bij tools geef het aan dat ik geen video hardware capture heb
volgens een van de vobis medewerkers is er iets met de moederbord(misschien niet compatibel) het herkent het niet, dus ik denk dat ik maar terubreng. weet jij welk videobewerking van pinnacle wel goed is voor dv camera's, want die verkopers van vobis hebben ook niet echt veel verstand waar ik die had gekocht.
:( ........ maar in ieder geal bedankt voor je reactie ;)

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

cyberking, mail me even privé.

Verwijderd

wat is je mail trouwens???

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Staat in m'n profile. Dat is dat ikoontje met dat grijze hoofdje en het vraagteken.

[ Voor 64% gewijzigd door Microkid op 09-02-2003 20:18 ]

Verwijderd

ok, ik had het gezien, check je mail nu
Pagina: 1