Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij een kennis van mij die voor het eerst met computers aan de slag wil doet zich een raar probleem voor. Windows start normaal op. Je ziet de achtergrond verschijnen en dan sluit de pc zich automatisch af.

Ik heb van alles nagelopen, de autoexec.bat, config.sys, msdos.sys, system.ini, win.ini maar ik vind geen vreemde dingen.

Het is gekomen nadat zij Office 2000 heeft geprobeerd te installeren.
Dit lijkt mij niet de oorzaak, een andere kennis heeft die combinatie wel draaien (Win95/Office2000)

Wat zou het wel kunnen zijn?

PC specs
P 100Mhz
48Mb intern
HDD +/- 300Mb vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Jiffy

God, you're ugly!

Werkt de veilige modus wel? Zijn ook alle updates van Win95 geïnstalleerd? Enne, welke Win95 is het eigenlijk?

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet win95 icm Office2000 wel werken hoor. Ik heb het ook eens gedraaid. Verder kan ik je niet helpen. Maar die optie kun je wegvinken. Helaas, maar succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heeft niet gewoon 1 of andere grappenmaker een shutdown command in de startup folder gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jiffy: In de veilige modus krijg je eerst een melding fout bij het uitvoeren van een programma, maar het scherm wat je daar ziet is grijs, als je op ENTER drukt dan lijkt hij door te gaan, maar vervolgens loopt hij niet meer verder
Palomar:nee op die pc komt niemand dan zijzelf en ze snapt er te weinig van om zoiets in de startupfolder te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sluit de pc eigenlijk echt af of loopt ie gewoon vast? Onder afsluiten versta ik nl. dat ie gewoon correct afsluit en uiteindelijk dat schermpje 'u kunt nu uw computer uitzetten'. Als het scherm gewoon zwart wordt heb je ws. een vastloper..

Maar ik zou het toch zoeken bij het punt wanneer ie voor het eerst vastliep.. dus eerst es office2000 uninstallen (of iig al die autostart-zooi van office uitzetten). Al wordt dat wel vrij lastig als je ook niet eens meer in veilige mode kan starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 15 November 2002 @ 11:56:
sluit de pc eigenlijk echt af of loopt ie gewoon vast? Onder afsluiten versta ik nl. dat ie gewoon correct afsluit en uiteindelijk dat schermpje 'u kunt nu uw computer uitzetten'. Als het scherm gewoon zwart wordt heb je ws. een vastloper..
hij komt idd uiteindelijk met dat schermpje 'u kunt nu uw computer uitzetten'
Maar ik zou het toch zoeken bij het punt wanneer ie voor het eerst vastliep.. dus eerst es office2000 uninstallen (of iig al die autostart-zooi van office uitzetten). Al wordt dat wel vrij lastig als je ook niet eens meer in veilige mode kan starten..
idd je komt niet in de veilige modus

wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dit is meestal een teken dat er iets zodanig mis gaat in de opstartprocedure dat Windows er uit veilighedsredenen er voor kiest om het systeem voortijdig af te sluiten.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:40

Scighera

swim-bike-run

Ik vrees dat er niet anders op zit dan een fresh install van windows, aangezien je niet in de veilige modus kan komen om bijvoorbeeld office te de-installeren.

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Jiffy

God, you're ugly!

Scighera schreef op 15 November 2002 @ 12:44:
Ik vrees dat er niet anders op zit dan een fresh install van windows, aangezien je niet in de veilige modus kan komen om bijvoorbeeld office te de-installeren.
Mee eens... Ziet er slecht uit voor de huidige installatie.

Oftewel: probeer een backup te maken van de bestanden die ze weil bewaren (opstarten van floppy als opstarten in dos óók niet meer lukt), en vervolgens helemaal opnieuw installeren...

Als tussenmaatregel kun je nog proberen om Win95 over de oude installatie heen te installeren. Je behoudt dan alle instellingen & programma's, maar het wil nog wel eens wat problemen oplossen.

De snelste methode is echter wsl bestanden backuppen, formatteren en vers installeren. Hoop werk, maar ach, ik vind het persoonlijk nooit zo'n ramp. :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Pagina: 1