Toon posts:

[XP] Vastloper na 20 minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vaak na 20 minuten de computer met rust gelaten te hebben dat ie vastzit. De muis beweegt niet meer en ook de klok staat stil. Ik dacht eerst dat het te maken had met de screensaver maar die heb ik uit gezet. Ook energieeheer staat helemaal uit. Heeft iemand een idee hoe dit kan. Het is gekomen na een crasch van de processor. Er zat een 1800 AMD in (op een MSI mobo) en na de crash is er een 1200duron in gekomen. Vanaf toen zijn de probs begonnen.
-Kan ik in win xp bestanden herstellen? Ik dacht daar iets over gelezen te hebben.
-Is er iets waar ik naar moet kijken?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Neem aan dat je ook de BIOS instellingen na het plaatsen van de andere processor hebt aangepast?

Kan zijn dat via de "Power" instellingen je HD's worden stilgezet en niet willen opstarten als er een 20-tal minuten niets is gebeurd.

ARME AOW’er

• Oinki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10-2012
Dit heb ik eerder gezien, kwam inderdaad door de Power instellingen in het BIOS. Die moeten helemaal uitgezet worden.

Evt. Powermanagement kan aan Windows overgelaten worden. Check ook even of APM of ACPI wordt gebruikt, een verkeerde instelling kan ook leiden tot vastlopers