ik word helemaal gek.
Ik ben bezig met wat classes in php, en wil bij bepaalde functies een reference teruggeven, danwel ontvangen... en dus zit ik al een uurtje of wat met die & te klote. En ik snap nou dus nog steeds niet wanneer ik em hoe en waar moet neerzetten...
ik bedoel, ik snap dit wel:
maar dan houd 't geloof ik op

alvast vriendelijk bedankt
Ik ben bezig met wat classes in php, en wil bij bepaalde functies een reference teruggeven, danwel ontvangen... en dus zit ik al een uurtje of wat met die & te klote. En ik snap nou dus nog steeds niet wanneer ik em hoe en waar moet neerzetten...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| <?php // waar neerzetten bij 't maken ??? // bedoeling is dat ik dus een ref naar dat nieuwe object krijg. // die new geeft al een copy van me class, en da's de bedoeling (soms) // en op die copy wil ik dus me stuff uitvoeren, maar wanneer doe ik dat // dan op die originele copy, en wanneer op een copy van een copy ??? // dus: welke testX is de goeie ? // en wat moet het zijn als ik een ref naar me nieuwe object wil teruggeven, // zonder dat 't een copy van een ref word, dus een ref van een ref ??? // of wil ik nu iets wat niet kan c.q. ben ik gewoon stompzinnig bezig. class test { function test1 () { $this->bla = new Object(); return $this->bla; } function &test2 () { $this->bla = new Object(); return $this->bla; } function test3 () { &$this->bla = new Object(); return $this->bla; } function test4 () { $this->bla = new Object(); return &$this->bla; } function test5 () { $this->bla = new Object(); &return $this->bla; } } // en waar neerzetten bij 't opvragen ??? // ervanuitgaande dat testX 1 van de bovenstaande functies is, // welke 'opvraagmethode' is de goeie? $q = new test; $r = $q->testX(); $s =& $q->testX(); $t = &$q->testX(); ?> |
ik bedoel, ik snap dit wel:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php function test (&$op) { $op++; } $bla = 3; test($bla); echo $bla; // dit moet dus 4 printe... ?> |
maar dan houd 't geloof ik op
alvast vriendelijk bedankt