Hi,
Ik heb een eigen installatie gemaakt voor minibsd..
dat is een uitgeklede versie van freeBSD-4.7.
op zich of die werkt is nog helemaal niet van belang..
ik ben nu bij de installatie er van en dat is gewoon simpelweg de freebsd install alleen dan wat andere files.. en 'alleen' een bin om te installeren..
nou goed dat is allemaal prima aan te geven met een custom install..
alleen dat ding waar het dus op moet komen, die heeft geen cdrom..
ik heb ook geen zin om met diskettes te gaan klooien dus ik dacht ik probeer nfs.
goed vanaf een andere bak gaat dat dus prima, gewoon vanaf unix machientje de nfs map mounten.. als een trein..
maar als ik de install floppen gebruik krijg ik:
nfsd: RPCPROG_NFS: RPC: Port mapper failure - RPC: Timed out
Geweldig he, maar ik snap er geen *** van wat het betekent!?!?!
het zegt me niets, naja zoveel dat ik weet dat nfs iets met de portmapper te maken heeft, maar als ik vanaf een andere unix machin gewoon de nfs map kan mounten dan is er toch niets mis met de server? ik heb alle installatie opties al geprobeerd maar het blijft huilen..
ftp wil ook al niet.. ik kan het bakkie waar de install op draait wel netjes pingen dus er hangt een verbinding tussen...
Maar waar ligt het nu aan?
Even er niet vanuit gaand dat het een zelfgebouwde freebsd versie is want dat heeft er in dit geval niets mee te maken... de installfloppen zijn gewoon die van freebsd 4.7
Ik heb een eigen installatie gemaakt voor minibsd..
dat is een uitgeklede versie van freeBSD-4.7.
op zich of die werkt is nog helemaal niet van belang..
ik ben nu bij de installatie er van en dat is gewoon simpelweg de freebsd install alleen dan wat andere files.. en 'alleen' een bin om te installeren..
nou goed dat is allemaal prima aan te geven met een custom install..
alleen dat ding waar het dus op moet komen, die heeft geen cdrom..
ik heb ook geen zin om met diskettes te gaan klooien dus ik dacht ik probeer nfs.
goed vanaf een andere bak gaat dat dus prima, gewoon vanaf unix machientje de nfs map mounten.. als een trein..
maar als ik de install floppen gebruik krijg ik:
nfsd: RPCPROG_NFS: RPC: Port mapper failure - RPC: Timed out
Geweldig he, maar ik snap er geen *** van wat het betekent!?!?!
het zegt me niets, naja zoveel dat ik weet dat nfs iets met de portmapper te maken heeft, maar als ik vanaf een andere unix machin gewoon de nfs map kan mounten dan is er toch niets mis met de server? ik heb alle installatie opties al geprobeerd maar het blijft huilen..
ftp wil ook al niet.. ik kan het bakkie waar de install op draait wel netjes pingen dus er hangt een verbinding tussen...
Maar waar ligt het nu aan?
Even er niet vanuit gaand dat het een zelfgebouwde freebsd versie is want dat heeft er in dit geval niets mee te maken... de installfloppen zijn gewoon die van freebsd 4.7