Toon posts:

Processor op een laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagaje.

Ik heb onlangs een laptopje gekocht, een p1 120 MHz
Ik wil hier graag een ander p1'tje op kwijt, een van 233 MHz dus ik de pccwinkel opgebeld of dat kon.
Toen zei die meneer daar dat die processoren vast zitten op het mobo, en dat daarom vervanging niet mogelijk was.
Hoe zit dat precies?

En heeft iemand nog een 16 MB reepje voor een toshiba sattelite 210 CS liggen?

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:50

winnie

de poes...

De processoren in een laptop zijn meestal anders dan die in een gewone desktop. Vaak zijn ze vastgesoldeerd aan het mobo, werken ze met een andere spanning, en hebben ze een afwijkend formaat (de die). Zomaar een p1@133 kopen en die er even in zetten lijkt me zeer lastig, zo niet onmogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks

Verwijderd

Of de proc vastzit ligt geheel aan het mobo van de notebook. Gewoon openmaken en je weet het.

Je heb alleen een ander 'klein' probleempje: in een notebook gaan (voor 99%) speciale energiezuinige proc's. En die kan je niet standaard in de winkel kopen. Verder heeft een 233 én 'dual voltage' nodig, én een 66MHz frontbus. Aangezien er nu een 120 in zit, ondersteund je mobo zeer hoogst waarschijnlijk geen dual voltage, en er is een kans dat hij ook geen 66mhz ondersteund...

Ik denk dat de kans errug klein is dat je er een hogere processor dan een 150 er in krijgt (deze heeft wel een 60MHz fsb, en single voltage). Alleen is deze laatste bijna niet meer te krijgen.